Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Helevetin ebrary. Pitäis just nyt edetä tohon aiheeseen gradussa ja mitä tekee ebrary?! EI VAA NIITÄ KIRJOJA MITKÄ TARVITSISIN!!!! Deadline paukkuu huomenna. Ihan jees.

Meni sitten hauskasti tämäkin yö pyöriessä. Menin nukkuun 22.30 ja nukahdin aika tarkkaan kahdelta. Herätys oli 5.20, mutta heräsin jo 4.30 kamalaan stressiin, enkä saanut enää nukuttua. Ja unissanikin tein koko ajan töitä. On vähän katujyrän alle jäänyt olo.

Mä vihaan tätä asuntoa. Viikonlopun aikana ollu aika paljon kotona joten olen altistunu tälle paskalle mitä täällä sitten onkaan. Päätä särkee, kurkku alkaa taas olla kipee... Hirveet määrät allergiasumutteita ja vitamiineja, ja sit äkkiä ulos. Huomenna tulee kosteusmittaajat.

Kurkku kipeä, niska jumissa ja nenä vuotaa. Vielä ei haittaa treeniä mitenkään. Onneksi 2 lepopäivää ja paino nousee jee.

Onkohan tää sittenki väärä ketju, vituttaa nimittäin vain osittain.

Kolmen vkon pakkolepo sparrailusta rystysen murtuman takia. Vituttaa tää kipsikin. Lenkillä vois käydä mut tulee räntää, perse. Pakko kait raahautua prässin alle.

Mä joudun palauttamaan kaikki tämän vuoden opintotuet. Paska.

Ilmeisesti valmistumien jälkeiset tulot lasketaan opintotukien vuosituloihin, mikä on mun mielestä aika naurettavaa. Enhän mä silloin enää ole opiskelija, eikä silloin tienatuilla rahoilla osteta ruokaa alkuvuodesta. Kertokaa joku, että kelan täti oli väärässä ja mä saan pitää rahani...

Mä joudun palauttamaan kaikki tämän vuoden opintotuet. Paska.

Ilmeisesti valmistumien jälkeiset tulot lasketaan opintotukien vuosituloihin, mikä on mun mielestä aika naurettavaa. Enhän mä silloin enää ole opiskelija, eikä silloin tienatuilla rahoilla osteta ruokaa alkuvuodesta. Kertokaa joku, että kelan täti oli väärässä ja mä saan pitää rahani...

Käsittääkseni teet vain valituksen Kelalle ja selvennät milloin olet valmistunut. Jos opiskeluajan tulot on pysyneet Kelan tulorajojen sisällä, on valmistumisen jälkeen ihan sama kuinka paljon tienaat. Kelalle ei kai mene automaattisesti tietoa valmistumisestasi. Tämä kelan sivuilta kopsattu:

Esimerkki vuoden 2011 tulovalvonnasta (suoritetaan vuonna 2013)

Opiskelija on valmistunut 31.5. ja saanut opintotukea tammikuusta toukokuuhun. Hänen koko vuoden vuositulorajansa on 17 090 euroa (= 5 x 660 e + 7 x 1 970 e).

Kela saa verohallinnolta tiedon, että opiskelijan koko vuoden tulo on 21 500 euroa, joka ylittää vuositulorajan. Opiskelija saa takaisinperinnän päätösehdotuksen, jonka mukaan takaisin perittäisiin neljän kuukauden tuki.

Hän tekee uudelleenkäsittelypyynnön, jossa todistaa saaneensa 18 800 euroa valmistumiskuukauden jälkeisten seitsemän kuukauden aikana (1.6.–31.12.). Näiden opiskeluaikaan kuulumattomien kuukausien tuloista vähennetään se osa, joka ylittää keskimäärin 1 970 euroa kuukaudessa. Tuloista vähennetään siis 5 010 euroa (= 18 800 e - 7 kk x 1 970 e/kk).

Vähennyksen jälkeen huomioon otettava vuositulo on 16 490 euroa (= 21 500 e - 5 010 e). Huomioon otettava vuositulo jää alle vuositulorajan, joten opiskelija saa päätöksen siitä, että tukea ei peritä takaisin.

Takaisinperintää ei tule, koska opiskelijan opiskeluaikana (1.1.–31.5.) saamat tulot (21 500 e - 18 800 e = 2 700 e) pysyvät laskukaavan "660 euroa x opiskeluajan tukikuukausien määrä + 1 970 euroa x opiskeluajan tuettomien kuukausien määrä" sisällä. Opiskelijan tulot opiskeluaikana 1.1.–31.5. saisivat olla enintään 3300 euroa (= 5 x 660 e).

Kiitoksia XairaX. Yritin vähän surffailla siellä nettisivuilla, mut sit kyllästyin ja soitin sinne neuvontaan. Ei se puhunu mitään tuollaisesta. Täytyy kotona vähän laskeskella, tuskin ainakaan kaikkia kuukausia joudun palauttamaan :)

Ankarasti on hiukan liioittelua, mutta semisti vituttaa kyl. Tai masentaa. Tai jotain. Vaan kai se tästä taas päivä iloksi muuttuu... Ainakin toivon niin.

Mä ainakin hikoilen salilla niin paljon, etten kyllä laittais puhelinta tissieni väliin. Ja kuvittelisin että se häiritsis siellä..? Plus että en tod. laahaa puhelinta reeneihini muuten kuin äärimmäisessä hädässä.

Mikä vittu ihmisiä vaivaa että ei postissa kykene asioimaan ilman perseilyä???
Aivan sama mihin aikaan sinne menee niin parikymmentä apinaa odottelee omaa vuoroaan, jonossa ollaan niin että se kenen vuoro on seuraavana tulossa on siellä takimmaisessa nurkassa nyhväämässä. Sitten kun se oma numero tulee sinne taululle niin katsotaan taulua, lappua, taulua, lappua ja sitten löntystellään tiskille. Tiskillä aletaan kaivamaan taskusta/laukusta niitä tarvittavia lappuja jotta hommat saa hoidettua, sen jälkeen kaivellaan ne silmälasit ja tuijotetaan sitä lappua vielä hetki ja ojennetaan se sille työntekijälle. Ja henkkarit kaivetaan vasta pyydettäessä. Sitten se kusinen paketti kädessä kipitetään ulos ja hymyillään omahyväisesti samalla mulkoillen vuorotellen jonottavia pallinaamoja ja sitä omaa pakettia. Ja jos sieltä pitää ostaa jotain niin ensin odotellaan omaa vuoroa ja tiskillä sitten ilmoitetaan mitä tultiin hakemaan ja sitten vasta haetaan se kirjekuori sieltä hyllystä.
Ja se into jolla henkilökunta sitä työtään tekee...

Kiitoksia XairaX. Yritin vähän surffailla siellä nettisivuilla, mut sit kyllästyin ja soitin sinne neuvontaan. Ei se puhunu mitään tuollaisesta. Täytyy kotona vähän laskeskella, tuskin ainakaan kaikkia kuukausia joudun palauttamaan :)

Mulle tuli kans maksettavaa 750€ ku työsuhteeni katkesi 3 kk:si lisäkoulutuksen takia ja ainut mitä sai oli opintotuki. Meni aikoja etiäppäin ja postista lappu jossa em. palautussumma:wtf: Summa onneksi niin iso että oli pakko soittaa ja kysyä että mitä helekattia. VASTAUS: "Meillä tämä järjestelmä ei tiedä oletko ollut työtön/opiskelija kyseisenä aikana, joten vuoden tulot jaetaan tasaisesti kaikille kuukausille johon tuo opintotuki suhtautetaan"
Aikani selitettyäni asiakaspalvelija ymmärsi mitä tarkoitin ja kaikki tiedot työajoista ja opiskeluajoista löytyi.. Ylläri.

Lopuksi nainen sanoi että voit repiä laskun:hyper:
onneksi summa oli noin iso, jos olis ollu 100 tai pari olisin voinu tyhmyyksissä maksaakki

Back
Ylös Bottom