Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Kaikista ei ole menestyjiksi, vaikka kuinka töitä vääntääkin sen eteen.
Kertoohan tosta jo toi aiempi burn out ja masennuskierre.

Näinpä. Ja lisätään nyt vielä tähän, että koulu ei kyllä anna mitään muuta kuin mahdollisuuden päästä haastatteluihin. Työpaikalla annetut näytöt on mun kokemuksen mukaan se millä mennään uralla etiäpäin, ei se valmistusmisläystäke.

Alkuperäisen postaajan kannattas kelata haluaako hän oikeasti lisävastuuta. Jos sinne eteenpäin haluaa niin tarvii objektiivisesti kelata omia ominaisuuksia, näyttöjä, habitusta jne. nyt ja sitä millainen tuloksen ja olemuksen tarvisi olla, että sinne eteenpäin pääsisi.

Esimies/johtotehtäviin tuskin valitaan niitä, jotka esim. natisee, on negatiivisia, ei kestä painetta tai ei tule toimeen pomokerroksen kanssa(jotka olis sitten ne sun uudet työkaverit) jne jne. Johtaminen vaatii tietynlaista asennetta ja olemusta ja sitä ei koulupapereista saa. Ja toki kaiken pohjalla on sekin, että tarvis hakea niitä positioita, kukaan ei tule hommia tarjoamaan, jos niitä ei aktiivisesti hae.

Kyllähän vituttaa taas kaikki ja aika huolella.

Ja ennen ku joku tulee ja sanoo niin ei, ei nyt auta edes kuunnella regeetä.

Näinpä. Ja lisätään nyt vielä tähän, että koulu ei kyllä anna mitään muuta kuin mahdollisuuden päästä haastatteluihin. Työpaikalla annetut näytöt on mun kokemuksen mukaan se millä mennään uralla etiäpäin, ei se valmistusmisläystäke.

Alkuperäisen postaajan kannattas kelata haluaako hän oikeasti lisävastuuta. Jos sinne eteenpäin haluaa niin tarvii objektiivisesti kelata omia ominaisuuksia, näyttöjä, habitusta jne. nyt ja sitä millainen tuloksen ja olemuksen tarvisi olla, että sinne eteenpäin pääsisi.

Esimies/johtotehtäviin tuskin valitaan niitä, jotka esim. natisee, on negatiivisia, ei kestä painetta tai ei tule toimeen pomokerroksen kanssa(jotka olis sitten ne sun uudet työkaverit) jne jne. Johtaminen vaatii tietynlaista asennetta ja olemusta ja sitä ei koulupapereista saa. Ja toki kaiken pohjalla on sekin, että tarvis hakea niitä positioita, kukaan ei tule hommia tarjoamaan, jos niitä ei aktiivisesti hae.

Ei ole ihmekään että firmat tuottaa tappiota ja tuotanto siirretään ulkomaille ja muuta kivaa jos kerran pomoiksi pitää valita kaverit joilla on pää pilvissä ja epärealiset odotukset ja bjurström-nami-nami-kaikilla-on-kivaa asenne. Kaikista tähän mennessä tapaamistani työnjohtajista ja pomoista on olleet suorastaan läpinäkyvästi entisiä koulukiusaajia. Tarvitaanko menestymiseen ja johtamiseen oikeasti kusipäisyyttä ja toisten jalkoihin tallominen?

Kaikki ovat kyllä osanneet neuvoa että ei noin eikä näin, mutta kukaan ei ole vielä osannut neuvoa että millä tavalla se homma sujuisi paremmin.

Ääni meni yllättäen töissä. Kuulostan ainakin omaan korvaani hirveämmältä kuin normaalisti, sen vähän mitä ääntä lähtee. Onneksi huomenna ei tarvitse puhua kenellekään mitään.

Ei ole ihmekään että firmat tuottaa tappiota ja tuotanto siirretään ulkomaille ja muuta kivaa jos kerran pomoiksi pitää valita kaverit joilla on pää pilvissä ja epärealiset odotukset ja bjurström-nami-nami-kaikilla-on-kivaa asenne. Kaikista tähän mennessä tapaamistani työnjohtajista ja pomoista on olleet suorastaan läpinäkyvästi entisiä koulukiusaajia. Tarvitaanko menestymiseen ja johtamiseen oikeasti kusipäisyyttä ja toisten jalkoihin tallominen?

Kaikki ovat kyllä osanneet neuvoa että ei noin eikä näin, mutta kukaan ei ole vielä osannut neuvoa että millä tavalla se homma sujuisi paremmin.

Tarvitaan. Ne, jotka haluavat menestyä ja tekevät kaiken(kirjaimellisesti ja häikäilemättä) sen eteen, tulevat menestymään. Semmoiset jotka pyytelee, hissuttelee ja hyysää muita, ei menesty. Se on jenkkileffoista tuttua, mutta todelliset johtajat, ne on piinkovia ammattilaisia.

Tajusit väärin mitä kirjoitin ja ajoin takaa, mutta ei siinä mitään. Ehkä teidän työpaikalla on ne paskat pomot ja kannattas kelata duunin vaihtamista. Tai sit vaihtoehtoisesti pitää tuijottaa peiliin ja kelata itseänsä.

Tämä ei liity mitenkään sinuun, mutta avaan semmoista ihmistyyppiä mitä en toivoisi pomoksi ja näitäkin on tullut ihan tarpeeksi vastaan(onneksi ei esimiesasemassa olevana). Tän ihmistyypin mielestä firma on aina paska, hommat on keskimäärin perseestä tai ainakin vois olla jotenkin paremmin mutta ei osata sanoa miten se jotenkin paremmin olisi. Pomo on nilkki ja mulkku. Henkilö itse tietenkin on liki täydellinen ja superammattilainen. Nämä superammattilaiset kuitenkin keskimäärin on alle keskivertotallaajia, joilla on vääristynyt maailmankuva ja mitään juttuja ei tehdä oma-alotteisesti, järkeviä parannuksia ei ehdoteta firman toimintaan ja kommunikointi rajoittuu itsekseen mutisemiseen ja työilmapiirin myrkyttämiseen. Keskimäärin tämä ihmistyyppi vastaa "emmä oikeen tiedä" jos kysyy että "miten tämä nyt sitten pitäisi tehdä, että olisit tyytyväinen". Sit kun homma on tehty niin natina jatkuu ja kun kysytään seuraavan kerran että miten tehtäisiin paremmin niin taas tulee hiljaisuutta.

Pomoainesta oleva kaveri taas potkii oma-alotteisesti hommat paremmalle tolalle, muuttaa firman toimintatapoja, ei lähde liikkeelle "tämä epäonnistuu kuitenkin niin laitan vain 90% peliin asenteesta" jne jne(eli Johtaa esimerkillä jo sieltä perusduunarin positiosta. Joskus ne muutokset on pieniäkin, mutta niistä pienistä stepeistä se menestys rakennetaan). Ja ennenkaikkea, pomoksi ei valita "koska mulla on valmistumispaperi 10v takaa.

Tiistaina alko kuume, eilen näytti jo laskun merkkejä. Mutta vitut! Äsken pamautti 39,5 astetta. Eli ompa tulossa oikeen mukava uusivuosi. Siis ei ymmärrää, en oo ollu 5 vuoteen kipee, ja nyt just pitää pamauttaa kuume päälle. VITTU!

Tajusit väärin mitä kirjoitin ja ajoin takaa, mutta ei siinä mitään. Ehkä teidän työpaikalla on ne paskat pomot ja kannattas kelata duunin vaihtamista. Tai sit vaihtoehtoisesti pitää tuijottaa peiliin ja kelata itseänsä.

Tämä ei liity mitenkään sinuun, mutta avaan semmoista ihmistyyppiä mitä en toivoisi pomoksi ja näitäkin on tullut ihan tarpeeksi vastaan(onneksi ei esimiesasemassa olevana). Tän ihmistyypin mielestä firma on aina paska, hommat on keskimäärin perseestä tai ainakin vois olla jotenkin paremmin mutta ei osata sanoa miten se jotenkin paremmin olisi. Pomo on nilkki ja mulkku. Henkilö itse tietenkin on liki täydellinen ja superammattilainen. Nämä superammattilaiset kuitenkin keskimäärin on alle keskivertotallaajia, joilla on vääristynyt maailmankuva ja mitään juttuja ei tehdä oma-alotteisesti, järkeviä parannuksia ei ehdoteta firman toimintaan ja kommunikointi rajoittuu itsekseen mutisemiseen ja työilmapiirin myrkyttämiseen. Keskimäärin tämä ihmistyyppi vastaa "emmä oikeen tiedä" jos kysyy että "miten tämä nyt sitten pitäisi tehdä, että olisit tyytyväinen". Sit kun homma on tehty niin natina jatkuu ja kun kysytään seuraavan kerran että miten tehtäisiin paremmin niin taas tulee hiljaisuutta.

Pomoainesta oleva kaveri taas potkii oma-alotteisesti hommat paremmalle tolalle, muuttaa firman toimintatapoja, ei lähde liikkeelle "tämä epäonnistuu kuitenkin niin laitan vain 90% peliin asenteesta" jne jne(eli Johtaa esimerkillä jo sieltä perusduunarin positiosta. Joskus ne muutokset on pieniäkin, mutta niistä pienistä stepeistä se menestys rakennetaan). Ja ennenkaikkea, pomoksi ei valita "koska mulla on valmistumispaperi 10v takaa.

Juu... ehkä nyt tajusin oikein kun pahin vihan puuska meni ohi. Tosin tulin samalla tajunneeksi että hetkinen... onko minulla luovuutta ja uusia innovatiivisia ajatuksia menestyäkseni... vastaus ei... siitä herääkin taas se kysymys että miksi tuhlasin aikaa opiskeluun jos kaikki luovuus ja ideat on karisseet jonnekin matkan varrelle. Osaan vain papukaija ja apinamaisesti tehdä vaan hommat toisten perässä nopeasti oppien, mutta mitään uutta annettavaa minulla ei taida sittenkään olla. Eli ei tule suunnittelijaa eikä kehittelijää...

Eikä minulla taida olla sitä pomolta vaadittavaa karismaattista johtotaitoa eikä kai sitä olemusta eikä habitustakaan mitä siihen vaaditaan, minä olen vaan just sellainen stereotypia insinöörivitseistä - tiedän paljon kaikkea turhaa mutten osaa oikeasti mitään.

Tulos: vitutus laski yhden asian suhteen ja nousi toisen asian suhteen. Mutta en tiedä mitään muutakaan mihin ryhtyisin joten alan vaihto veli hento valkoiseksi tai siwan kassaksi ei tule kysymykseen.

Tosin tulin samalla tajunneeksi että hetkinen... onko minulla luovuutta ja uusia innovatiivisia ajatuksia menestyäkseni... vastaus ei... siitä herääkin taas se kysymys että miksi tuhlasin aikaa opiskeluun jos kaikki luovuus ja ideat on karisseet jonnekin matkan varrelle.

Luin tuon osittain sarkastisesti, mutta asiaa sivuten niin se on helvetin iso vahvuus, jos pystyy katsomaan itseänsä objektiivisesti ja havainnoimaan kehityskohteita ja vahvuuksia. Se on sitten toki toinen asia tuleeko sitä yhtään onnellisemmaksi, jos käyttää ison osan ajastaan työn takia pinnistelyyn, suhteiden solmimiseen ja työasioiden kelailuun. Mut sovellettu uuno turhapuro armeijassa taktiikka kyllä toimii, juttelee kaikkien kanssa ja ystävystyy. Yrittää ymmärtää mitä oikeasti firmassa tapahtuu ja miksi. Sit kun on hyvä ymmärrys asioista niin todennäköisesti niitä parannusehdotuksia syntyy melkein itsestään :) Itse en ole koskaan tupakoinut, mutta konsulttielämää viettäessä tupakkipaikka oli se asiakasfirman paras paikka oleskella. Siellä tapaa ihmiset herrasta narriiin ja saa suhteet solmittua.

Mulla on frendien kanssa semmonen kööri missä yritetään joka viikko keksiä uusi startup idea. Eihän noista "mitään tule koskaan", mutta hyvinkin kehittävää kun pohtii erilaisia bisneksia ja miten ne vois onnistua tai epäonnistua. Ehkä sitten joskus tulee megaidea porukalla mikä toteutetaan :) Samalla kun sit miettii miten pienessä firmassa tekis jonku asian X ja tuotteistas niin voi heijastella miten omassa nykyduunissa asioita hoidetaan ja toisinaan löytyy juttuja sit omaankin työhön mitä voi viedä etiäpäin.

Puudelit yms pienet "koirat" jotka tarvitsevat sen 200m jokapäivä liikuntaa. KOIRAPUISTOSSA.
Kys. otukset ovat yleensä vielä äkäisiä -kaikille- joten eipä sinne ison/peruskoiran kanssa ole mitään asiaa ilman että menevät leikkiessä rikki, tai ovat kurkussa kiinni.

Naiset. Aiii vittu, kun te olette sitten fiksuja ja loogisia. Pystyisköhän sitä muuttumaan homoksi jos oikein kovasti haluaa? Sais parisuhteeseen jotain loogisuutta.

Vaihtoehtoja on kaksi:
-saisin tampereen kaupungilta 3kk jatkoaikaa, jona aikana yksikköni yrittää saada mulle vakitoimen. Tosin ei mitään takeita siitä.
-vanha vartiointifirma ottaisi samantein hommiin ja vakinaiseksi. Paremmalla palkalla kun normi vartija, mutta hieman huonommalla kun nyt.

Jos lähden nyt pois kaupungilta, on hyvin vaikea päästä myöhemmin samaan hommaan
Jos en mene vartijaksi, on hyvin vaikea enää päästä firmaan myöhemmin.
Näin sanottiin kummassakin lafkassa.
Tunti aikaa päättää.

Kummasti helpottaa kun muillakin menee hommat päin haitaria. Alkuun meinas vähän vituttaa, mutta pari-kolme sivua tätä viestiketjua toi helpotuksen. Sinänsä varmaan väärä ketju todeta ettei sitten oikeastaan vitutakkaan, mutta vituttaahan sekin kun mieli noin vain muuttuu hetkessä. Vaikkakin sitten kohti parempaa, mutta kuitenkin.

Vaihtoehtoja on kaksi:
-saisin tampereen kaupungilta 3kk jatkoaikaa, jona aikana yksikköni yrittää saada mulle vakitoimen. Tosin ei mitään takeita siitä.
-vanha vartiointifirma ottaisi samantein hommiin ja vakinaiseksi. Paremmalla palkalla kun normi vartija, mutta hieman huonommalla kun nyt.

Jos lähden nyt pois kaupungilta, on hyvin vaikea päästä myöhemmin samaan hommaan
Jos en mene vartijaksi, on hyvin vaikea enää päästä firmaan myöhemmin.
Näin sanottiin kummassakin lafkassa.
Tunti aikaa päättää.
Itse ottaisin kaupungin duunin, koska ei tämä vartiointi ole kyllä mitään kovin hyvää töitä jos multa kysytään... Itse toki olen osa-aikainen opiskelujen ohella, mutta en tosiaan voisi tehdä tätä koskaan kunnon duunina, enkä oikeastaan yhtään enempää työtunteja kuin nyt eli lähinnä vkl ja mahdollisina vapaapäivinä koulusta. Kunnon kehitystä ei oikeastaan saa, ellei halua tyytyä ylivartijan/vemmin natsoihin, mutta eipä niiden palkat kyllä päätä huimaa ja vielä kun verrataan vastuuseen ja lisähommiin verrattuna tavalliseen vanhempaan vartijaan. Toki mielipidekysymyksiä nämä ja jotkut haluaa tienata sen 2000e/kk, itse lukion käyneenä en tuohon voisi todellakaan tyytyä. Toki joku arvokuljetus vielä ehkä menisikin, mutta ei sielläkään hyvää palkkaa saa. Muttet kyllä kaupunkiduunistakaan kertonut sen tarkemmin, mutta kaupungilta voi ainakin ehkä saada vakituisen viran jossakin vaiheessa =D

Olen tehnyt vartijan hommia 10v, joten tiedän mitä ne on.
Palkka on suurinpiirtein sama, mutta jos kolmen kuukauden päästä kaupungilla ei ole tarjota jatkoa, olen tyhjän päällä.
Vartiointikohde tulee olemaan treen kauppahalli, joten paikka on helvetin mukava.

P.S. Päätin palata vartijaksi

Olen tehnyt vartijan hommia 10v, joten tiedän mitä ne on.
Palkka on suurinpiirtein sama, mutta jos kolmen kuukauden päästä kaupungilla ei ole tarjota jatkoa, olen tyhjän päällä.
Vartiointikohde tulee olemaan treen kauppahalli, joten paikka on helvetin mukava.

P.S. Päätin palata vartijaksi

Kävin tiistaina bongaan sua tammelantorilta, kun kävelin siitä ohi, mut ei näkyny ketää körmyä ;)

Kävin tiistaina bongaan sua tammelantorilta, kun kävelin siitä ohi, mut ei näkyny ketää körmyä ;)

Olin silloin vapaalla ja nyt vaihdan kauppahalliin. 10.1 eka työvuoro siellä.

LihasMidas:
Olenkin torivalvoja. Maanantaina muutun taas peneksi.

Back
Ylös Bottom