Kela. Laitoin tuossa heinäkuussa niille ehdotelman, että miten makselen takaisin siltä kuulta asumistuen. Lisäsin samaan hengenvetoon, että maksaisin myös kesäkuun asumistuen takaisin, koska tienasin tuolloin liikaa. Sitten vielä laitoin kylkeen kuittia ja todistusta vuokratuloista. Nyt ne perkeleen vatipäät laittoi mulle bumerangina, että pitäisi laittaa vuokrasopimuksesta ja työsopimuksesta kopsut sinne. Siis mitä vittua? Ymmärtäisin tuollaisen, jos yrittäisin pimittää hilloa ja kyse olisi rahoista, jotka ne maksaa mulle. Nyt en sitä tee vaan päinvastoin olen vapaaehtoisesti maksamassa liiallisia tukia takaisin ennen kuin sieltä tulee enemmän noottia. Mitä siellä tehdään jollakin mun työsopimukseni kopiolla? Ilmeisesti eivät usko, että olen ollut töissä? Eivät myöskään usko, että oon saanut vuokratuloja - kuiteista huolimatta.
Voisinpa samaan hengenvetoon laittaa koko uuden asumistukihakemuksen ihan kettuillessa. Siihen ilmoitus, että mun vuokralaiseni muuttavat pois syyskuun lopulla. Eli ensiksi vuokralaisten vuokrasopimuksesta kopio ja kylkeen kopio siitä niiden irtisanomissähköpostista. Siihen päälle kopiot tilinauhoista, korkotodistus, tarvittava lomake omaisuudesta, kuitti omasta vuokranmaksusta (varmuuden vuoksi voisin laittaa kopsun myös omasta vuokrasopparistani vaikka heillä se tieto nyt kuitenkin on). Seuraavksi kylkeen laitetaan vielä ilmoituksia aiempien vuosien tuloista. Todennäköisesti Kela haluaa myös otteen talonkirjastakin. Siihen päälle vielä työmarkkinatukihakemus tarvittavine liitteineen...