Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Siis tottakai pitää ja ne jannut oli kumminkin aika laihoja ja niille ihan hyvä varmaaan kyykätäkki ilman vyötä. Se vaan puhu niin ns "yleisesti" että vyötä ei kuulu käyttää koskaan.

Kyllä se vyö on turha kapistus, sillä vaan saadaan se keskivartalo löysäksi. Se on aika älytön ero kun katsoo samankokoista painonnostajaa ja "bodaria" kuinka paljon siellä keskivartalossa on voimissa eroja. Painonnostajilla myös harjoituksiin kuuluu huomattavasti enemmän vatsalihaksiston treenausta, kun perus bodaaja tekee ne muutamat sarjat istumaan nousuja viikossa...

Meinasinpa sitten jäädä auton alle. Odottelin, että pääsisin ylittämään erään melko vilkkaasti liikennöidyn tien, kun toisella kaistalla eräs ystävällinen kuski pysähtyi suojatien eteen päästääkseen mut yli. No, arvaatte varmaan, mitä viereistä kaistaa ajanut helvetin idiootti teki: kaahasi suojatien eteen pysähtyneen auton ohi hiljentämättä. :curs:

ONNEKSI huomasin tuon toisen auton ajoissa ja ehdin pysähtyä. Jos olis ollut joku sokeasti autoilijoihin luottava pikkuskidi liikenteessä, niin olis taas saatu kirota kurjia otsikkoja huomisen lehdissä... :( ARGH!

Lol, kyllä ne painnostajatkin vyötä käyttävät, jopa treeneissä. Ja mun mielestä on mututietoutta parhaimmillaan että vyö veisi kehityksen pois keskivartalolta. Itse vedin maasta 160kg vyöllä tosi huonolla tekniikalla ja jonkin verran tästä eteenpäin 180kg paremmalla tyylillä. Tuon välisen ajan käytin treeneissä vyötä... Enkä tehnyt keskivartalolle mitään harjotteita (tiedän, tyhmää. Nyt olen alkanut tekemään)

Syytä parantaa sitä tekniikkaa, kun ei tangon pitäisi missään vaiheessa kiihtyä merkittävästi muualle kuin ylöspäin.

Totta, en kyllä muutenkaan noilla raudoilla älynnyt kiinnittää paskan vertaa huomiota siihen miten nostan. Joskus huomannut että varsinkin kevyemmillä painoilla noin yksi nosto kymmenestä tuntuu lähtevän ihan bonuksena vähän eteenpäin siinä vaiheessa kun pitäisi saada tanko räjähtämään ylöspäin. Pitäisi varmaan totakin tehdä enemmän. Nykysellään yleensä vaan hermoston herättelynä tai lämppäreinä ennen tukki- tai vetotreenejä.

Komediaa aiheuttivat eilen kaksi ranskalaista teiniä, jotka varasivat kyykkyrackin puoleksi tunniksi kovaan takareisitreeniinsä. Ranu A (70kg) opettaa ranua B (60kg), molemmilla a asuina tottakai helvetin tiukat under armourit ja lippikset väärinpäin.
Vedot olivat ihan käsittämättömiä. Sällit ikäänkuin yrittivät heittää tangon yläasennossa mahdollisimman pitkälle eteensä ja sitten pitämään sen niin kaukana kehosta kuin mahdollista itse vedon aikana, niin että homma muistutti lähinnä virvelöintiä. Pohdin hetken menisinkö sanomaan jotain mutta aikaisemmista kohtaamisista viisastuneena tiesin että vetäisivät todennäköisesti vain herneet nenään ja hilluisivat rackissa vielä pidempään. Onneksi tyyli ei sallinut pojille yli 50kg laittamista tankoon, joten eivät rikkoneet itseään. Treenin päälle molemmat kuorivat paitansa ylös rintakehän alaosaan asti ja vertailivat vatsapalojaan salin peilin edessä hirveän pulputuksen kera. Häiritsevää.

Tänään tuli salille yks paikallisista piripäistä ja farkut oli tietenki jalassa, mikä ekana pisti silmään. Sit tämä itsekseen naureskellen menee reiden loitontajaan istumaan ja liikkettä tehdessään puhuu ja naureskelee itsekseen. Oli naurussa pitelemistä ku siinä vieressä pystysoutua väänsi :) Siinä istahin ja laitoin soittimesta musat paussille, että kuulis paremmin mitä se puhuu ni sivusilmällä katoin ku se puhuu seinälle "Mitä sä höpötät? En mä koskaa mitää skitsoo" : DDD Ennenki tämän saman tyypin nähny ja tässä ketjussa muistaakseni mainittu muutaman kerran.

Lol, kyllä ne painnostajatkin vyötä käyttävät, jopa treeneissä. Ja mun mielestä on mututietoutta parhaimmillaan että vyö veisi kehityksen pois keskivartalolta

Ei ainakaan Suomen parhaassa(?) seurassa kukaan painonnostoja käytä vyötä. Itse nostin 65kilosena 205kg maasta vyöllä ja silti keskivartalon voimat on kaukana vastaavien kokoisten painonnostjaien voimista. Nyt on tullut pari vuotta vedeltyä ilman vyötä enkä aio palata.

Joskus vyön käyttö voi olla perusteltua mutta yleensä parempi olisi ilman.

Lol, kyllä ne painnostajatkin vyötä käyttävät, jopa treeneissä. Ja mun mielestä on mututietoutta parhaimmillaan että vyö veisi kehityksen pois keskivartalolta. Itse vedin maasta 160kg vyöllä tosi huonolla tekniikalla ja jonkin verran tästä eteenpäin 180kg paremmalla tyylillä. Tuon välisen ajan käytin treeneissä vyötä... Enkä tehnyt keskivartalolle mitään harjotteita (tiedän, tyhmää. Nyt olen alkanut tekemään)

Onneksi ite perustelet tietoutes viimisen päälle.

Onneksi ite perustelet tietoutes viimisen päälle.

Niin, puhuin vain omista kokemuksista. Ja en sanonut sitä miksikään faktaksi vaan mun mielipiteeksi kuten 'mun mielestä' -lauseesta voisi päätellä, mutta annan sun huonon luetunymmärtämisen ja paskan one-linerin anteeksi.

Airwalk sanoi:
Ei ainakaan Suomen parhaassa(?) seurassa kukaan painonnostoja käytä vyötä. Itse nostin 65kilosena 205kg maasta vyöllä ja silti keskivartalon voimat on kaukana vastaavien kokoisten painonnostjaien voimista. Nyt on tullut pari vuotta vedeltyä ilman vyötä enkä aio palata.

Joskus vyön käyttö voi olla perusteltua mutta yleensä parempi olisi ilman.

Suomalaisista nostajista en tiedä kuin Milko Tokolan ja näyttäs silläkin tyypillä olevan aika monessa nostossa vyö päällä:

http://www.youtube.com/watch?v=YegiyEYHZYU
http://www.youtube.com/watch?v=e2F3Qr9H8_c&feature=related

Itse viittasin lähinnä kiinalaisiin olympianostajiin joiden treenaamista on aika mielenkiintoista seurata youtuubista. Muutoin ei painonnosto hirveästi kiinnosta. :)

Itse käytän vyötä nykyään jo osassa lämmittelysarjojakin mutta ajattelin vähentää, kun olen kuullut että vyö lisäisi painetta joillekin nikamille samalla kun se tukisi toisia. Tämä on sitä mututietoa sitten. :)

Siis ja mulla on maastaveto ainoa liike missä vyötä käytän...

Kyllä se vyö on turha kapistus, sillä vaan saadaan se keskivartalo löysäksi. Se on aika älytön ero kun katsoo samankokoista painonnostajaa ja "bodaria" kuinka paljon siellä keskivartalossa on voimissa eroja. Painonnostajilla myös harjoituksiin kuuluu huomattavasti enemmän vatsalihaksiston treenausta, kun perus bodaaja tekee ne muutamat sarjat istumaan nousuja viikossa...

Paskaa!

Suomalaisista nostajista en tiedä kuin Milko Tokolan ja näyttäs silläkin tyypillä olevan aika monessa nostossa vyö päällä:

http://www.youtube.com/watch?v=YegiyEYHZYU
http://www.youtube.com/watch?v=e2F3Qr9H8_c&feature=related

:offtopic:, mutta oon niin hemmetin kateellinen noille jätkille aina, kun katon niiden videoita :D Siis jumalauta oikeesti mitä romuja tossa kyykyssäkin. Onhan se vähän jo salikomediaakin, kun 75-kilonen 18v kaveri kyykkii sellaisilla raudoilla mistä puolet isommat miehet vaan haaveilee.

Painonnostajistakin jotkut käyttävät, jotkut ei. Kaikkien aikojen kovin työntö on muuten vedetty ilman vyötä. Voimanostossakin esim. Konstantinovs on hyvä esimerkki siitä, miten pieni ero vyön käytöllä tai käyttämättömyydellä on.

Vyön käyttö itsessään ei estä keskivartalon kehitystä, eikä vyön käyttämättömyys ole vaarallista tai heikennä tuloksia merkittävästi. Vyö on vain apuväline keskivartalon tehokkaampaan käyttöön. Vaarallista on se, että innokkaimmat vyön käyttäjät ja sen puolesta puhuvat tuntuvat olevan usein junioreita, joilla on sekä keskivartalo että liikkeiden tekniikka perseestä ja jotka luulevat vyötä taikakaluksi, jolla molemmat puutteet voi kompensoida olemattomiin.

Eilen postasin iloisten asioitten ketjuun että tuo moottoripyörä ilostuttaa mua. Tänään se sitte vituttaa mua. Vittusaatana.

Olla kipeenä. Mä en oo ikinä kipee. Miten mä nyt tulin kipeeks muka... Onneks tää tauti näyttää etenevän nopeesti, perjantaina tuntu painetta poskionteloissa ja sit illal nous kuume, lauantai meni kuumeillessa ja räkää valuessa. Tänään ei ollu enää aamun jälkeen lämpöä, mut nenä on niin helkutin tukossa ja saa niistää 20sec välein. Toivottavasti tää huomenna loppuu.

vihdoinkin loppuu mm-kisatkin.. loppuu kaikki hypetys ja voi palata taas "normaaliin" arkeen *thank god* :rolleyes:

... ketuttaa kun haluis jo päästä meksikoon.. pitää odottaa viel pari kuukautta, ei samperi sentää!

Itseäni vituttaa lätkävastaisuus ja hirveä angsti mitä muutama tyyppi yrittää esittää Facebookissa. Mun mielestä sellainen tajuton pessimismi ja negailu on lähinnä huomiohuorausta, ketä kiinnostaa sellainen? Ok, ymmärrän ettei kaikkia kiinnosta lätkä, enkä esim itsekään ole mikään fanaattinen lätkämimmi, mutta kun oli näinkin tärkeistä peleistä kyse niin itse seurasin parit viimeiset MM-matsit.

Se etten niitä kaikkia katsonut enkä itse aiheesta hypetä ei silti tee musta omaa erikoisuuttaan korostavaa ja tiuskivaa, kaikissa statuksissaan vastarannankiiskinä huokailevaa marisijaa. Euroviisujakaan en hehkuta ja näin niistä sattumalta 4 viimeistä esiintyjää, mutta silti musta oli suloista kun niin moni kannusti Suomea ja iloitsi niistä laulukisoista. Sama juttu koskee MM-lätkäkisoja. Totta on että n. 300-600 päivitystä tuli newsfeedin tämänkin illan aikana mutta so what? Ihmiset iloitsi, oli positiivisia, tsemppasi ja kannusti omiaan. Jännitti ja fanitti, kukin omalla tavallaan. Se oli sellaista ihailtavaa yhteisöllisyyttä mitä itse arvostan.

Eli ne sadat, lähes tuhannet lätkäpäivitykset eivät niinkään ärsytä, mutta ne pari fukin negatiivista "yhyy koska nää kisat loppuu lätkä on paskaa"-nillittäjät kyllä nousi sieltä esille kuin paskakikkareet kaurapuurosta.

Back
Ylös Bottom