Tänä yönä nukuin sitten tunnin. Klo 9.00-10.00 ja kymmeneltä soi herätyskello. Kävin terkkarilla, mutta ei antanut lähetettä lääkärille. Sano, että tuu huomenna uudestaan jos tänään et saa unta. Vituttaa kun tiedän, etten saa nukutuksi, kun viime yönäkin alko nukuttamaan vasta siinä kaheksan maissa aamulla, muuten kyllä olo on väsynyt nyt ihan koko ajan.
Jos nyt mistään varsinaisesta mielenterveyteen liittyvästä asiasta ei ole kyse, niin suosittelen vain valvomaan päivät ja yrittämään sitä nukkumista yöllä. Toisin sanoen et siis nuku niitä päiväunia, vaikka kuinka väsyttäisi. Lähdet vaikka kävelylle, jos väsyttää. Moni tuttu valittaa ihan ihmeissään siitä, että ei tule 22 aikaan uni ja sitten täytyykin seuraavana päivänä nukkua päiväunet. Sitten kun vedät ne parin tunnin päiväunet, niin et taatusti saa sitä seuraavanakaan yönä unta, ja unirytmi on näin käännetty vähitellen aivan päin hanuria. En siis tiedä todellakaan, mikä tilanteesi oikeasti on, mutta tämä asia tuntuu aika monelta unohtuvan, kun unirytmi on pielessä ja sitä pitäisi korjata.
Itseäni vituttaa ihmisten uskomaton todellisuudentajun puute tietyissä asioissa. Esim. tänään yksi kaveri tuli kyselemään, että voisinko tulostaa omilla tunnuksillani koulun koneelta 150-sivuisen luentomonistenipun hänelle
parin euron korvausta vastaan. Sanoin, että kyllä mun täytyisi saada siitä nyt vitonen, että viitsisin tulostaa sen ja siltikin jään tappiolle (tulostukset maksavat 5snt/kpl ostettuna). Kaveri siihen sitten alkoi inttämään, että kun mulla on 300 tulostusta mun tunnuksella, niin enkö muka voi tulostaa sille sitä monistetta parilla eurolla? Siis miksi vitussa alkaisin tekemään jotain saatanan hyväntekeväisyyttä sillä, että tulostan toiselle puoli-ilmaiseksi prujun sillä verukkeella, että mulla nyt sattuu olemaan niitä tulostuksia ostettuna tunnukselle? Ei ne tulostukset sinne munkaan tunnukselle mistään taivaasta tipu, vaan oon kyllä ihan rahalla ostanut niitä, vaikka myönnettäköön, että lukuvuoden alussa taitaa joku 200 tulostusta tulla ilmaiseksi, mutta ne nyt on jo käytetty syksyn aikana.
Pitäisikö samalla verukkeella sen, jolla on 50ke tilillä, tarjota ruuat koko ravintolalle, koska sillä nyt sattuu olemaan rahaa? Hei, sulla on nyt noin paljon rahaa niin voit ihan hyvin tarjota meille safkat, eiks je? Kaveria voi ja pitääkin jeesata, mutta joku roti noissa asioissa on oltava.