Ärsyttää nykyään ihmisten välinpitämättömyys kaikista asioista. Tänään kun kävelin fillarille koulun jälkeen, eräs ns. kova nahkatakkijätkä otti siinä omaa pyöräänsä ja riuhtaisi sen huolimattomasti siten, että viereinen pyörä kaatui. Jätkä vain katsoi ihmeissään ja lähti fillaroimaan pois. Eikö nyt voi oikeasti nostaa sitä pyörää pystyyn, jos kaataa sen itse omalla toiminnallaan? Kyllä pitää sen verran olla selkärankaa, että paikkaa tekonsa. Nämä tyypit on tod.näk. juuri niitä, jotka parkkipaikalla läskiperseidensä kanssa läiskivät autonovillaan viereisiin autoihin lontot ja nostavat metelin vasta sitten, kun omassa autossa on lontto. Onneksi paikalle käveli toisesta suunnasta joku randomtyyppi, joka nosti pyörän pystyyn ja käveli sen jälkeen vasta omalle pyörälleen. Olisi tehnyt mieli mennä kättelemään jätkää, koska arvostan tuollaista todella paljon.
Lisäksi vituttaa se, että kun opiskelija-asunnoissa yleensä sähkö ja vesi kuuluu käyttömaksuun, niin ihmiset eivät jotenkin ymmärrä, että sillä omalla sähkön- tai vedenkulutuksella on ihan oikeasti merkitystä siihen käyttömaksun suuruuteen. Tietenkään se merkitys ei ole aivan itsestäänselvä, mutta silti ei sitä sähköä tai vettä tarvitse turhaan kuluttaa. Minua ainakin vituttaa maksaa siitä, että eräs kaveri laittaa suihkun lorisemaan 5min ennen suihkuun menoa, jotta siellä suihkussa olisi mukavan kostea ja lämmin ilma. Mitä vittua oikeasti? Kyllä on ihminen hieman jo vieraantunut realiteeteista, jos luulee, että sillä ei ole vaikutusta vuokraan, kun laskee vettä kuutiotolkulla. Samat tyypit hehkuttaa sitä, että ei ole mitään väliä, jättääkö tietokoneen ja valot päälle kämppään, kun ei tarvitse maksaa sähköstä. Entäs jos kaikki tekisi niin? Joku aika sitten, kun erään tutun vuokra nousi muutamalla kympillä, niin tyyppi vain totesi, että täytyy olla 10min pidempään suihkussa, niin saa rahalle vastinetta. Herätyyyys, ovatko ihmiset oikeasti näin tyhmiä?!
Kyllä jokaisen täytyy sen verran sitä omaa pientä päätänsä käyttää, että ymmärtää, mistä joku vuokrakin koostuu. Jos joku asia ei ihan suoraan vaikuta itselle, niin ei se oikeuta olemaan idiootti. Voisinhan mäkin laittaa musiikit täysille, hanat lorisemaan, valot päälle ja lieden päälle koko päiväksi, mutta mitä mä siitä hyödyn? Ennemmin oon järkevä ja sammutan laitteet ja käytän energiaa ym. resursseja sen verran kuin tarvitsen. Ituhippi tai muukaan ympäristönsuojelija en ole, mutta joku järki toiminnassa on silti oltava.