Vituttaa koulu. Olen ollut koulusta (AMK/teku) pois pari vuotta keskittyen työelämään. Nyt viime viikolla sitten olin opinto-ohjaajan kanssa palaverissa ja katsottiin, että täytyy vielä suorittaa kuusi kurssia ja tehdä opinnäytetyö ja avot, se oli siinä. No, tämä henkilökohtainen opintosuunnitelma meni vielä hyväksyttäväksi koulutusohjelmavastaavalle niin eiköhän sieltä tullut aika saatanan kiva viesti. Tällä hetkellä mulla on suoritettuna 17 opintopistettä, mutta tähän HOPSiin niistä hyvitetään vain 115, eli yli 60 opintopistettä hävisi. Nyt vähän ihmetyttää, että mikä vittu tuossa muka voi olla niin saatanan vaikeaa. Koulutusohjelman sisältö on muka muuttunut, paskat sanon minä ja opo oli samaa mieltä. Koulutusohjelman sisältö on ollut sama, mutta suoritustapaa on muutettu projekteista kursseihin ja toisinpäin, eli sama homma on opittu vain eri tavalla ja eri kurssien nimillä. Nyt täytyy vähän aikaa puhaltaa, etten käy kuristamassa sitä lehmää samantien.
Ihmetyttää niin vitusti tämän paskan joustamattomuus, luulisi että niillä olisi edes jonkinlaista halua saada minut ulos tästä koulusta. Tunnin päästä pitää mennä juttelemaan koulutusohjelmavastaavan kanssa ja jos hänen kanta pysyy samana, niin tämä nostaa kytkintä tästä koulusta ja suorittaa tutkinnon eri alalla, vaikka ei hyväskilukuja välttämättä tuliskaan niin paljoa kun vaihtaa alaa.