Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Suomalaisten kateellisuus. Tällä hetkellä se näkyy taas kun lehdissä on vähänkin tietoja esim Finnairin lentäjien palkoista. Eivät kuulemma ansaitse kuin normi toimistotyöntekijän palkan ja ovat samalla linjalla bussikuskien kanssa. Just joo. Eihän siinä työssä olekkaan mitään vaativaa juu ei.

Vituttaa yleensäkkin tämä ihmeen ajatus ettei saisi tienata kuin sen 2-3000 eur kk, muuten on ylipalkattu ja pitäisi antaa osa palkastaan pois.

Suomalaisten kateellisuus. Tällä hetkellä se näkyy taas kun lehdissä on vähänkin tietoja esim Finnairin lentäjien palkoista. Eivät kuulemma ansaitse kuin normi toimistotyöntekijän palkan ja ovat samalla linjalla bussikuskien kanssa. Just joo. Eihän siinä työssä olekkaan mitään vaativaa juu ei.

Vituttaa yleensäkkin tämä ihmeen ajatus ettei saisi tienata kuin sen 2-3000 eur kk, muuten on ylipalkattu ja pitäisi antaa osa palkastaan pois.

Saahan sitä olla kateellinen jos ite tienaa sen 1.5k-2k€. Ite taidat tienat sen yli 3k?

Löyty syksyn ylppäreitä varten täytetty lappunen, olin siinä uskossa et kirjottaisin äikän, enkun ja matikan nyt syksyl. Olin näköjää kans ilmottautunu terveystiedon kokeeseen, mutta unohtanu koko asian. Nyt ois lakki, jos oisin muistanu mennä kirjotuksiin =I.

Lentäjien palkat ja kaikki edut mitä saavat, kusi noussu heillä päähän, esim kuulin tutulta joka oli lentokentällä töissä että siellä kun on lentäjille oma parkkihalli, missä autot lämpimässä jne niin eräs ei saanut autoa sinne koska ei mahtunnu, eli olisi pitänny jättää ulos niin nosti aivan helvetinmoisen metakan siintä...voi vittu...kyllä olen kateellinen.

Tämänhetkiset sääennusteet vituttaa, vesisadetta luvattu.

Ja joo, samaa mieltä aika monen kanssa että kateelliset ihmiset kans.

Lentäjien palkat ja kaikki edut mitä saavat, kusi noussu heillä päähän, esim kuulin tutulta joka oli lentokentällä töissä että siellä kun on lentäjille oma parkkihalli, missä autot lämpimässä jne niin eräs ei saanut autoa sinne koska ei mahtunnu, eli olisi pitänny jättää ulos niin nosti aivan helvetinmoisen metakan siintä...voi vittu...kyllä olen kateellinen.

Jos ei mahdu niin ei mahdu, onko se niin helvetin vaikeeta ymmärtää?

Ja mitä hiton merkitystä ylipäänsä lentäjien palkoilla on tän lakon kanssa? Roskalehdet jauhaa vaan palkoista kun tässä lakossa ei ole siitä kysymys ja lentäjät ovat jo suostuneet palkanalennuksiin.

Kyllä muakin voisi lentäjänä kirpaista jos ruvettaisiin jotain hinduja tunkemaan sinne ohjaamoon.

Tällä hetkellä ja tätä threadia lueskellessa vituttaa ihmiset jotka valittaa, että jotkut tienaa liikaa. Siis mitä vittua? Jos lentäjät tienaa herra X :n mielestä liikaa, miksei herra X sitten itse ole lentäjä?

Tai ne jotka valitti kun verotiedot tuli julki, että "miten joku toimitusjohtaja voi tienata noin paljo blabla, eihän se muuta tee kun istu jalat pöydällä ja polttele sikareita". Herätys suomalaiset..

Ja mitä hiton merkitystä ylipäänsä lentäjien palkoilla on tän lakon kanssa? Roskalehdet jauhaa vaan palkoista kun tässä lakossa ei ole siitä kysymys ja lentäjät ovat jo suostuneet palkanalennuksiin.

Kyllä muakin voisi lentäjänä kirpaista jos ruvettaisiin jotain hinduja tunkemaan sinne ohjaamoon.
Ehkä ne alkaa niitä hinduja tunkemaan sinne koneeseen, koska suomalainen työvoima (lentäjä) on ylihintainen.

Edit: tai siis finnairin lentäjä on ylihintainen. Onkohan finnairin lentäjien työ esim. kaksi kertaa finncomin lentäjien työtä vaativampaa?

Kerranki on kaikki sillätavalla ok, ei tarvii herätä kohtuuttoman aikaisin, mukava työssäoppimispaikka, salilla tulokset kerrankin nousee ihan oikeasti, dieettiin mahdollisuus. Sellanen hento hymy tuntuu koko ajan olevan. Nyt taitaa sitten joku flunssa iskeä perkele. No eipä voi mitään.

"Olen pieni ihminen enkä sille mitään voi: parhaat hetket juoksee nopeaan. Maailma kulkee radallaan, se vähät välittää, mutta eikö voitais hidastaa..."

Ehkä ne alkaa niitä hinduja tunkemaan sinne koneeseen, koska suomalainen työvoima (lentäjä) on ylihintainen.

Edit: tai siis finnairin lentäjä on ylihintainen. Onkohan finnairin lentäjien työ esim. kaksi kertaa finncomin lentäjien työtä vaativampaa?

Ja mua vituttaa myös se kun laitetaan asioita pöytään faktoina kun ne ei sitä ole.(e.g. luetu iltiksen sivuilta, kuten tuo Finncom paska)

Ei Finnair maksa mitenkään törkeän korkeita palkkoja. Tuo on ihan normia maailmalla. Finncom on hieman eri asia. Kyseessä on pieni firma ja lentävät vain lyhyitä lähinnä kotimaan reissuja. Näistä duuneista ei ole tapana maailmallakaan maksaa samoja summia. Noissa commuter etc lennoissa yleensä on paskat palkat ja ehdot. En tiedä tarkkaan miksi.

On myös hieman eri asia lentää esim MD-11 kuin jtn atrainta. Puhumattakaan matkustajamäärien erosta.

Ja ei lentämällä pääse tienaamaan edes finnairilla paljoa. Toki kun olet ollut kapteeni monta monta vuotta voit tienata sen 10ke/kk. Mutta kapteeniksi on melko pitkä matka ja ihan perusperämies ei nyt voi palkoillaan niiiiiiin paljoa kehua että pitäisi kateellinen olla. Varsinkin kun esim lentäjän koulutus maksaa 10-100 000 euroa.

Se siitä. pisti vaan vituttamaan. :D

Mua vituttaa että en ole just nyt jossain maailmalla työreissulle, mielellään lämpimässä paikassa. Ois hienoa kun paluu viivästyis lentolakon takia ja sais vaan ryypätä ja rellestää pari päivää :D

Ikävä 5 päivää että pääsee kullan luokse!
Ikävästä johtuva apaattisuus ei v...u vois kiinnostaa mikään vähempää vaikka ohjelmaa olis niin perkeleesti-> diettikin piti aloittaa tänään mut saldona 1.5kpl pizzoja oujee :)

Tulee mieleen yx kerta salilla,
kun paikalle tuli about 40w mies ekaa kertaa
joka teki personal trainerin joholla liikkeitä
tyypin kuntoohjelmaa varten.

Ku tein hauis kääntöä katsoin sivusilmällä
kun traineri laittoin tyypin tekemään vatsoja niin
että rutistus(ylä-)vaiheessa hän siirsi jumppapallon käsistä jalkoihin.

Mutta kuitenkin kun se 40w hintelä mies teki ensimmäistä kertaa vatsan
hän päästi oikein kuuluvan pierun joka vavisutti puulattiaa,
ja mulla sekä monella treenaajalla mun ympärillä joksahti suu auki.
personal traineri sit yritti sanoa jotain järkevää tyyliin "hyvä, hyvin menee"
ym. kun se hemmo jo päästi toisen kauheen pirun heti seuraavan vatsarutistuksen aikana.
Personal trainerikin sit repes toisen pierun jälkeen.. ja toista kertaan ei sit sitä tyyppiä näkyny =D

Jotenki vaan jäi mieleen et miten hitossa voi ihminen pierasta niin kovaa??
ehkä puu lattia resonoi sitä ääntä niin että se kuului hiljasella soivan pop jytkytyksestä huolimatta?

Back
Ylös Bottom