Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Kyllä muuten on niin jotain keskiaikaista että pitää maksaa tuo maksu jos käyttää internettiä, helvetti varmaan kymmeneen vuoteen käyttänyt jotain Ylen nettisivuja. Ja hieman rapisee luottoa kun Yle nostaa hintoja ja haluaa tuollaisen maksun sitten ilmoittaa että ostaa HBo:n sarjoja, ei se kuulu Ylen tehtäviin helevetti.

Kela vituttaa taas kerran. Vittu ovat laskeneet jotenkin ihmeellisesti, että puolisoni tulot on 1700 euroa kuussa. Ihan mielenkiintoinen ratkaisu, kun esim. kesäkuun ja heinäkuun palkka oli n. 700 euroa / kuukausi. Alku vuodesta tulot oli n. 1000 € / kk. Ainut isompi tili tullut elokuussa, mutta silloinkin tulot oli 1300 euroa. Ei vittu pysty käsittämään, että miten nuo oikeen lasketaan.

Tämän seurauksena miun työttömyyspäiväraha on 19.50 euroa päivässä. Vuokran jälkeen rahaa jää käteen 50 euroa kuussa :thumbs: Pitää ottaa näpsäkkä puhelu aamulla kelan toimistoon.
Vuoden 2007 tulot?

Kela vituttaa taas kerran. Vittu ovat laskeneet jotenkin ihmeellisesti, että puolisoni tulot on 1700 euroa kuussa. Ihan mielenkiintoinen ratkaisu, kun esim. kesäkuun ja heinäkuun palkka oli n. 700 euroa / kuukausi. Alku vuodesta tulot oli n. 1000 € / kk. Ainut isompi tili tullut elokuussa, mutta silloinkin tulot oli 1300 euroa. Ei vittu pysty käsittämään, että miten nuo oikeen lasketaan.

Tämän seurauksena miun työttömyyspäiväraha on 19.50 euroa päivässä. Vuokran jälkeen rahaa jää käteen 50 euroa kuussa :thumbs: Pitää ottaa näpsäkkä puhelu aamulla kelan toimistoon.

Eihän puoliso saa opintotukea?

Ihan vitun naurettava tuo systeemi on muutenkin, jos yhteenlasketut tulot ovat yli 1500 niin työtön ei saa asumistukea ollenkaan ja muita sudenkuoppia.

Kyllä muuten on niin jotain keskiaikaista että pitää maksaa tuo maksu jos käyttää internettiä, helvetti varmaan kymmeneen vuoteen käyttänyt jotain Ylen nettisivuja. Ja hieman rapisee luottoa kun Yle nostaa hintoja ja haluaa tuollaisen maksun sitten ilmoittaa että ostaa HBo:n sarjoja, ei se kuulu Ylen tehtäviin helevetti.

Olisivat vaan voineet tehdä ja lähetellä niitä TV-ohjelmia vaikka sillä vanhalla halvalla analogisella tekniikalla ja keskittyä ohjelmien sisällön laatuun, nyt kaikki rahat tuntuu menevän johonkin ja Yleltä tulee sisällöllisesti pelkkää kuraa teknisesti hienommassa digitaalisessa formaatissa.

Olisivat vaan voineet tehdä ja lähetellä niitä TV-ohjelmia vaikka sillä vanhalla halvalla analogisella tekniikalla ja keskittyä ohjelmien sisällön laatuun, nyt kaikki rahat tuntuu menevän johonkin ja Yleltä tulee sisällöllisesti pelkkää kuraa teknisesti hienommassa digitaalisessa formaatissa.
Niin, jos tulee. Eikös Suomessa riitä edelleen niitä "katvealueita", joissa tiki-tiki ei pelaa kunnolla? Itse asun suuressa kaupungissa ja pelit ja vehkeet ovat kondiksessa, mutta siitäkin huolimatta digilähetykset jaksavat toisinaan yllättää erinäisillä mielenkiintoisilla tavoilla. Nettiin liittyy vähemmän mystiikkaa nykyään kuin digitelkkuun.

Muutaman kerran oon jääny aamulla kyydistä pois vaikka oon lyöny (etu)oveen kun nenän eestä lyöty kiinni ja kuski vaan jatkanu matkaa. :curs:
Te varmaan tiesitte, että bussikuski ei saa enää ottaa asiakkaita kyytiin, jos on jo lähtenyt kerran liikkeelle?

taitaa lähetyskustannukset olla melkein samat mutta katsohan ylen tarjontaa ja mieti sit mihin se raha menee. huomattava osa koko läskin organisaation pyörittämiseen ja loput taikakirjaimiin HBO jne...

En pääsekään ajamaan tänään. Ainoo, mitä olin odottanu tältä viikolta. :curs:

Kun digiaikaan siirryttiin niin tällaisesta ei ollut mitään puhetta. Vittu noi kusipäät on kieroja tässä maassa, pääministeriä myöten.

Niin, jos tulee. Eikös Suomessa riitä edelleen niitä "katvealueita", joissa tiki-tiki ei pelaa kunnolla? Itse asun suuressa kaupungissa ja pelit ja vehkeet ovat kondiksessa, mutta siitäkin huolimatta digilähetykset jaksavat toisinaan yllättää erinäisillä mielenkiintoisilla tavoilla. Nettiin liittyy vähemmän mystiikkaa nykyään kuin digitelkkuun.

Joo se vanha analoginen systeemi oli minusta parempi kokonaisuutena. Halvempi hankkia, halvempi käyttää, teknisesti luotettava ei ongelmia, pitkäikäinen ja mikä tärkeintä ylen rahat riitti paremmin katsottavaan sisältöön. Minulle se PAL tarkkuus ja äänenlaatu oli aivan riittävä ei mitään valittamista. Nyt ei tuu enää paljoa telkkaria kateltua kyllä, olisko elokuussa viimeks kattonu jotain...ylen nettisivut oon ehkä avannu pari kertaa kun joku on linkannu jonkun uutisen sieltä...

Joo se vanha analoginen systeemi oli minusta parempi kokonaisuutena. Halvempi hankkia, halvempi käyttää, teknisesti luotettava ei ongelmia, pitkäikäinen ja mikä tärkeintä ylen rahat riitti paremmin katsottavaan sisältöön. Minulle se PAL tarkkuus ja äänenlaatu oli aivan riittävä ei mitään valittamista. Nyt ei tuu enää paljoa telkkaria kateltua kyllä, olisko elokuussa viimeks kattonu jotain...ylen nettisivut oon ehkä avannu pari kertaa kun joku on linkannu jonkun uutisen sieltä...
Täysin samaa mieltä. Jotenkin tuntuu niin hassulta sekin asia, kun Suomessa pidetään kaikkea niin teknisesti kehittyneenä ja järjellä päätökseen vietynä, että miten esim. Turkissa päädyttiin sellaiseen ratkaisuun aikanaan, jossa jätettiin myös analoginen lähetysmahdollisuus voimaan? Siellä siis toimii sekä digi- että analogilähetykset. Ymmärrettävää tietenkin monelta kantilta katsottuna, ja Suomessa ei olisi ollut myöskään mitään estettä samalla toimintaperiaatteelle.

Toivottavasti tuo esim. opiskelijan vakuutus otetaan tosissaan ja tehdään helpoksi :curs:

Onpa väsynyt olo kun piti toi Suklaaketjuki selata läpi viime yönä :D Pari tuntii siinä meni ja kello olikin jo 2.30, ja ysiltä ylös. Vittu.

Voi helvetin perse!!!!!! kaks viikkoo ollu kipeenä ja tänää lääkäri määräs lääkekuurin, jonka ajan liikunta kieltoo eli 10pv. Eihän mua olis kiinnostanukkaa käydä salilla tai bjj treeneissä yli kolmeen viikkoon. paino tippunu jo 3 kiloo, eikä helvetti siitäkää grammakaan rasvaa tai nestettä. Tai no rasvaa on varmasti tullu lisää...:curs::curs::curs::curs::curs::curs::curs:

ps. saako penisilliini kuurin kanssa ottaa kaljaa? vois vetää kunnon rännin...

Riippuu kai minkä merkkisiä ne on.. Ainakin V-penien, mitä lääkäri on mulle määränny, niin sano että saa ottaa kaljaa.

Vuoden 2007 tulot?

Ei. Vuoden 2009 tulot.

Eihän puoliso saa opintotukea?

Ihan vitun naurettava tuo systeemi on muutenkin, jos yhteenlasketut tulot ovat yli 1500 niin työtön ei saa asumistukea ollenkaan ja muita sudenkuoppia.

Ei saa opintotukea. On R-kioskilla töissä.

Ainut ratkasu mikä tähän ongelmaan on, niin miun pitää mennä työkkärin järjestämään työelämä valmennukseen. Silloin ei vaikuta kenenkään tulot. Sillon tulee täydet työttömyyskorvaukset ja päälle ylläpito korvaus (8€). Tuolla tulee jo ihan hyvin toimeen, mutta kyllähän se hiukan vituttaa tehdä työtä vähän yli euron tuntipalkalla.

Vittu että naiset on ärsyttäviä.

Back
Ylös Bottom