Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Hmm, varmaan tiesitte tämän, mutta kyllähän se veroprosentti tasottuu sitten "lopullisessa" verotuksessa, koska kaikki vuoden aikana tienatut veronalaiset tulot lasketaan yhteen ja tulojen yhteismäärän perusteella määräytyy verojen määrä.

Muistaakseni sivutuloverokortin prosenttiakin saa laskettua.

Joo, mutta se ei paljon lohduta kun kuukausipalkasta menee 30% pois ja vuokra ja laskut pitäisi maksaa :(

Täytyykin kysellä tosta sivutuloveroprosentin laskemisesta... Auttaisi tosi paljon. Tää on nyt uhkaavasti menossa siihen suuntaan että joudun ottamaan kolme duunia; aamut hotellissa, illat ravintolassa ja viikonloput baarissa ihan vaan että pärjään :down:

Eipä tainnut olla. Freelancerverokortti on aika kova sana tuollaisissa tilanteissa, jos ei osaa muuten osaa fiksata ennakonpidätysprosentteja sopiviksi.

Okei, no mä taisin sitten olla se vitun idiootti. Ei ole ikinä ollut tarvetta tollaselle kortille...

Eikä pitäisi olla nytkään.

Tarkemmin ottaen ei Alyssan kohdalla päde freelance-kortti - ainakaan Turun verotoimiston mukaan. Mulle meinaan yks täti selvensi freelance-kortista sen verran mun tuodessa korttimuodon esille, että se koskee nimenomaan yleensä pensselihihhuleita yms. väkeä, jotka saavat palkkioita, rahoitusta ja stipendejä erinäisiltä tahoilta. Mutta periaatteessa sama pätee perus verokorttiin, kunhan Alyssa esität asiasi siten, että kerrot ettei sulla ole yhtä ainoaa päätoimista työpaikkaa, jolloin saat jokaiseen saman veroprosentin päätoimisen mukaan.

Taas liksapäivä eikä jää oikeastaan laskujen jälkeen mitään käteen.. niin turhauttavaa tehdä kuukauden verran töitä ja huomata että yhtä paljon tienais olemalla vaan kelan rahoilla... vartiointialan paska tes ei mahdollista minkäänlaista taloudellista hyvinvointia ellei paina 12h työvuoroja joka pvä :curs:

Opiskelijalle on oivallinen, tai muuten vaan taantuman työpaikkapulan aikaista tekemistä vailla olevalle mut muuten ei tällasta paskaa voi kellekkään suositella.. :down:

Eikö sivutuloverokortin veroprosenttia muka saa itse muutella? Itse olen ainakin verokortista vetänyt aina siihen tarjotun prosentin yli ja kirjoittanut viereen uuden. Sivutulokorttiin vetäisin samalla tavalla, eikä tarvitse kikkailla. Siinä on ihan vaan sen takia suurempi veroprosentti, ettei tulot mene vahingossakaan yli. Sama idea kuin lisäprosentissa.

Eikö sivutuloverokortin veroprosenttia muka saa itse muutella? Itse olen ainakin verokortista vetänyt aina siihen tarjotun prosentin yli ja kirjoittanut viereen uuden. Sivutulokorttiin vetäisin samalla tavalla, eikä tarvitse kikkailla. Siinä on ihan vaan sen takia suurempi veroprosentti, ettei tulot mene vahingossakaan yli. Sama idea kuin lisäprosentissa.

Suuremman veroprosentin saa antaa työnantajalle kuin mitä veropaperissa lukee. Pienempää ei. Mut jotkut työnantajat (tai oikeammin niiden palkanlaskijat) on nipoja, toisia ei kiinnosta yhtään. E: pienemmän saa verotoimiston kautta. Näin mulle on ohjeistettu, kun oon tehny päätoimea ja sivutoimia 50/50-suhteessa.

Tuli vaan sellainen juttu mieleen, että mikä pakko sitä on sivutuloverokorttia toimittaa niille parille muulle työnantajalle, jos se on niin hankalaa. Tilaa vaan pari uutta verokorttia haluamallaan veroprosentilla :D Eihän tuo nyt varmaan kaikkien suositusten mukaista ole, mutta kuka siitä välittää.

En tiedä miksei tuo onnistuisi noin, mutta viisaammat varmaan valoittaa asiaa tarkemmin...

Minä saan tuloja kahdelta eri firmalta. Olen vain palkanlaskijoille ilmoittanut vero%:tini ja huikannut perään, että jos joskus tarvii verokorttia, voin sen toimittaa. Tällä tavalla en ole verokortteja toimittanut vuosiin, tietyin väliajoin vain tarkastan prosenttini. Ja jos kotiin verokortti tulee, menee se roskiin, kun siinä on aina väärä prosentti.

Vittu mulla menee hermot tohon Metallin työttömyys vitun kassaan! Soitin sinne täs jjustii, että mikä vittu siellä kestää, kun ekan kerran lomautettuna toukokuun puolessa välissä, eikä vielläkään rahoja tullu..

No ei siinä mitään, onhan täs ny viä vähän pankissa, mutta Ämmä tokas vaa, että viellä menee ainakin 3viikkoo ??!?! Siis 17viikkoo menee, että saa ne ensimmäiset rahat.
Toivottavasti sit rupee säännöllisesti tulemaan, muuten on ihan vitun kusessa taas:piis:

Olin että :hyper: kun videot-ketjuun oli tullut monta sivua lisää tekstiä, mutta sen jälkeen naama muuttui :curs: kun huomasin että siellä oli vain väitelty siitä kuinka kovaa hippejä pitäisi vetää pataan. (Mikä sinällään on :hyvä: mutta voisi tehdä eri threadissa..)

Vituttaa ärrän myyjä, jolla ei oo pienintäkään ammattitaitoa ja vielä muutenki sillä akalla oli kyrpä otsassa :curs: Jäipä sitten muutamat veikkauslaput tekemättä, kun ei akka voinut kertoa miksei muka yhtä järjestelmää pystynyt pelata ja vielä kun pyysin että laittaisi uudestaan koneesta läpi, jos oli jokin häiriö koneessa, mutta ei voinu laittaa. Sanoi mulle näin: "Kuten juuri mainitsin, kone ilmoitti että yhdistelmää ei pysty pelata". Vittu kun nuo koneet on niin erehtymättömiä :rolleyes: No oli oma moka, kun jätin näin tipalle veikkaamisen, ettei kerinny toiselle kioskille.

Kisahallin "kulttuurin rikastajat" vei lenkkitossut. Tajuan ettei arvotavaraa uskalla jättää pukuhuoneeseen, mutta lenkkarit? Nyt on Abdulilla 150e kengät joissa kelpaa heittää huupseja, yo.

Haha, tyypillistä :D.

Tiedän myös yhden tapauksen, jossa afrikkalainen poika varasti yhden opiskelijapojan repun. Se oli kyl jättänyt koulukirjat ja 300€ laskimen pukuhuoneen penkeille :D.

Ite en jättäis ees sukkia tonne kisiksen pukkariin, kaikki kamat kaappiin tai salille mukaan.

Haha, tyypillistä :D.

Tiedän myös yhden tapauksen, jossa afrikkalainen poika varasti yhden opiskelijapojan repun. Se oli kyl jättänyt koulukirjat ja 300€ laskimen pukuhuoneen penkeille :D.

Ite en jättäis ees sukkia tonne kisiksen pukkariin, kaikki kamat kaappiin tai salille mukaan.

Mä en kanssa oo jättäny enää sen jälkeen kun siskolta lähti käveleen reppu lompakkoineen, puhelimineen ja kotiavaimineen.

Koko saatanan yläselkä ihan jökissä vaikka oon ollut jo melkein viikon saleilematta lähinnä muiden syiden takia (orastavan flunssan estäminen).

Jatkuva sairastelu vituttaa:curs:

Lenssun jälkeen ehdin käymään kerran salilla ja kerran lenkillä ja tänään sitten pukkas aivan vitulliset vatsakivut...

Noh bonarina sai ainakin sokeri- ja hemoglobiiniarvot selville :D

Back
Ylös Bottom