Vituttaa ihmiset, jotka eivät osaa ollenkaan ajatella asioita toisten kannalta eivätkä ymmärrä, etteivät kaikki elä samalla tavalla kuin he.
Eräällä tyypillä on tapana tekstata ihan aina keskellä yötä. Se on yleensä jotain ihan vitun turhaa ("mitä kuuluu?", "mitäs teet?") ja olen sanonut siitä, mutta jotenkin ei vaan tunnu menevän kaaliin! Miten vitun vaikeaa on ymmärtää, että vaikka itsellään ei olisi mitään tekemistä/töitä/velvollisuuksia, muilla ihmisillä saattaa olla ja heidän pitää toisinaan mennä nukkumaan ja herätä aikaisin. Silloin EI tekstata turhaan keskellä yötä eikä varsinkaan soitella.
Jos sanon ko. tyypille että menen esim. klo 22.30 nukkumaan, saan vastaukseksi jotain tyyliin "mitä sä niin aikaisin? eks tiiä et jos nukkuu liikaa ni on vaan väsyneempi, joku 5-6h on paras!". VOI VITUN URPO, se 5-6h on varmaan ihan hyvä jos ei joudu tekemään mitään eikä ajattelemaan, mutta mä valitettavasti joudun ja mielelläni nukkuisin sen 8h.
Nytkin olen ihan silmät ristissä ja heräsin 2h myöhemmin, koska hän soitti joskus 2 aikaan yöllä ja vaikka hylkäsin puhelun, heräsin siihen enkä saanut heti uudestaan unta. Toisin sanoen tuon vitun turhan puhelun takia mulla meni 2h lukuaikaa hukkaan, kirjastosuunnitelmat kusivat ja olen väsynyt. Tänää on kaiken lisäksi ensimmäinen työpäivä... Eli KIITTI VITUSTI.
Ja tiedän että sen puhelimen voi laittaa äänettömälle, mutta ensinnäkin mä en luota herätykseen jos äänet on pois päältä. Toiseksi haluan olla tavoitettavissa, jos perheellä tai kavereilla on jokin hätänä. Se on vaan kumma, miten kaikki muut tietävät olla häiritsemättä yöllä, mutta tämä yksi ei millään usko...