Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Juurikin näin.

Kai myös tyhmempikin tajuaa että yli 3 viikkoa salilla käynyt ei tee enää ylätaljassa mitään oman kehon suuruisella vastuksella jos haluaa kehittyä??

Ite ainakin joskus teen sellaisilla ylätaljaa etten välttämättä tarvitsisi jalkatukea. Ja voi tsekkailla tosta sigusta missä kondiksessa se mun selkä on. Haluisin nähdä millaisia kehityksiä niillä on sitten selän osalta joiden mielestä aina pitää olla vähintään se oma paino. Otetaanko kuvavertailu?

edit:

Pistetään nyt kuvaaki kehityksestä ja nopeat selostukset treeneistä:
selka.jpg

Noiden parin viimesen kuvan aikoihin selkätreeni oli yleensä seuraavanlainen: maastaveto tai alatalja 1-2 kovaa sarjaa isoilla painoilla. Alataljassa sarjapainot 150-170 kg enemmänkin ois menny, jos laitteet ois kestäneet. Maastavedossa sarjapainot 210-260kg. Olankohautukset tangolla yleensä perään ja painoa 140-220kg. Sitten ylätalja eteen 90-120 kilolla ja perään ylätalja taakse 60-70 kg ja siinä 2-3 pumppaavaa sarjaa. Ja kyllä mä ite koin että tuolla ylätaljalla taakse tekemällä pikkupainoilla oli suurikin merkitys siihen miten latsit sai kasvamaan.

Pointti nyt tässä se, että ihan turha alkaa vinkuun tietämättä taustoja etteikö ylätaljaa voisi pienilläkin painoilla tehdä vaikka treenaa tuloshakuisesti. Ja toisaalta huomattavasti omaa painoa pienemmät painot voi tulla kysymykseen ylipainoisilla aloittelijoilla, naisilla sekä niillä joilla on jokin vamma.

No ei kai tuo Robertton kommentti nyt ollut tosissaan heitetty. Itse ainakin tulkitsin sen sarkasmina tuohon TripleH:n juttuun liittyen.

Paljonko muuten hemmmo ite painat? Mä painan noin 90 kg ja joskus oon tehny ylätaljaa eteen ilman jalkatukea, koska se oli rikki. Siinä jo 70-75 kg painoilla tuntui, että kroppa lähtee heilumaan eikä suoritusta saa puhtaasti tehtyä. Mun käsitys on siis se, että ei tarvitse olla edes oman painon verran painoa taljassa, että jalkatuen puute alkaa haitata suoritusta. Aika hyvän näköistä kehitystä noissa kuvissa :thumbs:

Edit: No siinähän se luki se sun paino noissa kuvissa kun otti silmän käteen. Eli tosiaan ei noin pienellä prosentilla kehonpainosta vielä varmaan haittaakaan se jalkatuen puuttuminen.

No ei kai tuo Robertton kommentti nyt ollut tosissaan heitetty. Itse ainakin tulkitsin sen sarkasmina tuohon TripleH:n juttuun liittyen.

Paljonko muuten hemmmo ite painat? Mä painan noin 90 kg ja joskus oon tehny ylätaljaa eteen ilman jalkatukea, koska se oli rikki. Siinä jo 70-75 kg painoilla tuntui, että kroppa lähtee heilumaan eikä suoritusta saa puhtaasti tehtyä. Mun käsitys on siis se, että ei tarvitse olla edes oman painon verran painoa taljassa, että jalkatuen puute alkaa haitata suoritusta. Aika hyvän näköistä kehitystä noissa kuvissa :thumbs:

Edit: No siinähän se luki se sun paino noissa kuvissa kun otti silmän käteen. Eli tosiaan ei noin pienellä prosentilla kehonpainosta vielä varmaan haittaakaan se jalkatuen puuttuminen.

No jos oli sarkasmia, niin pahoittelut väärinymmärryksestä. Olkoot sitten vastauksena niille jotka oikeasti noin ajattelevat.

Ja ei sillä, kyllä mäkin aina nuo pikkupainotkin tein jalkatuen kanssa, kun olin sitä tottunut käyttämään, mutta olisi nuo onnistunut kyllä hyvin ilmankin tarpeen vaatiessa.

Sarkasmia oli joo, mutta vaikkei olisi ollutkaan niin ei olisi silti tarvinnut laittaa koko treenihistoriaansa ja selän kehitystä sen vuoksi näytille.:hyvä: Tuolla nyt ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Ja kyllä, olen itsekin sitä mieltä että ylätaljaa voi tehdä myös pienemmillä painoilla.

Sarkasmia oli joo, mutta vaikkei olisi ollutkaan niin ei olisi silti tarvinnut laittaa koko treenihistoriaansa ja selän kehitystä sen vuoksi näytille.:hyvä: Tuolla nyt ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

No hyvä ettet ollut tosissaan, mutta ilmeisesti eräs toinen oli. Ja asian kanssa sillä oli sen verran tekemistä, että pelkkä sanominen ylätaljasta ja pienistä painoista herättää yleensä näiden tosimiesten,jotka vetää selkä maata viistäen satkulla ylätaljaa, mielikuvan jostain 50 kg kynäniskasta joka ei osaa treenata. Ja kommentit ohitetaan kateellisten kynäniskojen panetteluna.

On ollut irkin puolella ainakin aika usein tilanteita, että kun olen neuvonut jotain treenijuttua niin neuvot olleet tasan tarkkaan paskoja siihen asti kun on nähty kuvat.

Tää kone on niin paska. Pitäis varmaan huoltoon viedä. Piti pistää tehdasasetuksille, mutta enpä oo saanu aikaseks. Jos tän loman aikana sais senkin tehtyä. Vittu.

Herätyskello jätti soittamatta ja koko päivän aikataulutus pilalla :curs: Ei ehtiny salille ennen peak-timeä niin pitää venata iltaan asti, eikä voikkaan rentoutua mukavasti. Prkl.

Repäisin pari viikkoa sitten makkarin oven saranoiltaan, "korjasin" itse. Oli siis ennestään jo vähän hajoillut. Unohdin että se on juuri ja juuri kasassa, ja äsken voimieni tunnossa kiskaisin oven niin että myös saranat lähtivät irti. Hieno juttu. :thumbs: Jospa jättäisi suosiolla korjaushommat niille jotka osaa...

Maanantaina kävin duunissa ja treenaamassa ihan normaalisti. Seuraavana yönä nousi kuume ja kurkku tuli kipeäksi. Tiistain olin duunissa mutta ei puhettakaan treenaamisesta ja tänään olin sitten pois duunista.
Kuume on kuitenkin laskenut ja kurkkukipukin hellittää, joten hain juuri kaupasta Mäyrän. En kuitenkaan mene vielä huomenna duuniin tai treenaamaan, joten sitä voi olla kankkusessakin.
Eli ei niin pahaa jottei jotain hyvää.

Kaveri astu koulussa kengällä varpaalle koripallossa, olin ite sillon sukkasillaan ja nyt varvas sini-punainen. Ei taivu kyykkyyn äääh...:itku:

Nuha ja kurkkukipu :( Ei paha, mutta sellainen ärsyttävä etten oikein tiedä uskaltaako lähteä salille palloilemaan. Olisinpa ees kunnolla kipeä.

selkä on yhä helvetin kipeä. Hienoa kun yöllä kääntyy unissaan kyljelleen niin sattuu aivan saatanasti... saisikohan sen ajastettua jotenkin herätyskelloksi, loppuu meinaten unet melko lyhyeen.

Taas tuo vıt..... on vahan turhan rankka ılmaısu, mutta on ahdıstavaa, etta nykyısın ıhmıset olettavat, etta olet 24/7 koneen aarella ja tavoıtettavıssa ja loukkaantuvat, jos et hetı paase vastaamaan vıesteıhın taı puheluıhın.

:huokaus:

Back
Ylös Bottom