Ite olin jokunen kuukausi sitten duunin salilla treenaamassa. Normaalisti treenaan kotona kun on vehkeet siellä, mutta nyt yks duunikaveri pyysi sinne mukaan. Se oli itte aloittanut treenaamisen jotain neljä-viisi viikkoa sitten, ja halus jonkun vähän kokeneemman sinne mukaan kun halus neuvoja. No hivelihän se mun itsetuntoa kun "kokeneempana salinkävijänä" pidettiin.
No joka tapauksessa, penkkiä piti sitten treenata ja kaveri halus tietysti kokeilla maksimia, kun oli joku mukana varmistamassa. Se latoi rautaa tankoon 80 kiloa, ja rupesi sitä punnertamaan, minä takana varmistamassa. Käsien tärinästä arvasin jo telineestä nostaessa että ei nouse, joten olin valmiina jeesaamaan puuttuvan verran. Karmea pompautus rinnasta ja tanko nousi ehkä viisi senttiä, ja jämähti siihen. Aloin nostamaan tankoa ylöspäin, niin tämä sankari heitti kädet irti siitä! Koko paino jäi yhtäkkiä minulle, ja olin mukavan etunojassa asennossa kun kuvittelin että tarvii vain hivuttaa se rauta ylös. Meinasin mennä nokilleni sen päälle, mutta sain kuitenkin jotenkuten temmottua sen tangon takaisin telineeseen.
Kun sitten kiukkuisena ärähdin sille että mikä vitun temppu toi nyt oli, niin se vaan katto mua silmät pyöreenä ja sanoi että sitä vartenhan sä siinä olit! Voi Ziisus sentään...