Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Täältä kelan lapuista kirjotan muutaman kohdan...

"Jos keskeytät opintosi, keskeyttämisen jälkeiset saman vuoden tulot lasketaan kokonaisuudessaan opintotukeen vaikuttavaksi tuloksi."

ja

"Opintojen päättymisellä tarkoitetaan tutkinnon suorittamista, valmistumista tai tukiajan loppumista."
"opintojen päättymisellä ei tarkoiteta tilannetta, jossa opiskelut päättyivät, mutta opintoja oli vielä suorittamatta."

Eli kelan mukaan mä en koskaan lopettanutkaan niitä opintoja koska en valmistunut :lol2:. Kelan täti hyvin kärsivällisesti selitti nää mulle puhelimessa, vaikka kirosin ja meuhkasin. Hän vain sanoi että laki on tämmönen. Nyt jo alkaa huvittaa. Tuntuu niinku ois vedätetty :D. Mutta kyllähän nuo pätkät siellä lapuissa luki...mut kuka oikeesti lukee niitä...:rolleyes:

Hmm, melko erikoista. Tarttis saada muutos tuohon lakiin jos tosiaan näin on. Mikäköhän on perusteluna sille, että noi loppuvuoden tulot vaikuttaa tuohon tulorajaan keskeyttämistilanteessa.

Ehkä se, että on ajateltu nostaa lopettamiskynnystä, kun on kerran saanut "ilmaista" rahaa sinä vuonna.

päähän koskee ja töitä pitäs tehä

tänään kaupassa, taas kerran, mummut ja vaarit kävi ostoskärryjen kanssa päälle. on aivan pakko törmäillä ja etuilla, ihan kuin ruoka loppuisi kesken. hei vittu haloo, pula-ajat on jo ohi kuten kansasta sen huomaa! prkl.......

Ei jaksais mennä hölkkää, muuta eihän nää läskit muuten lähde kävelemään :curs:

-jättimäinen finni korvan vieressä, joka ei lähde millään! :curs:
-ihan helvetin kipeä selkä, hierojalle pääsee naksauttelemaan vasta tiistaina (vittu viikko vielä!!!!!!):curs::curs::curs:
-se, miten helpoista asioista tehdään vaikeita, ja sitten saa flaidat yhden sun toisen kanssa ja korjailla toisten sotkuja. Mä oon sanonut tän joskus ennenkin, mutta voi kuinka paljon antaisinkaan, jos mun työkaverit olis naisten sijaan miehiä. :curs::curs::curs::curs:

Väsyttää. Sen takia oon ärtyisä ja joka asia vituttaa. Vituttaa olla ärtyisä. Oravanpyörä :D

Vituttaa:

1. Kelalle pitää maksaa 1300e opintotukia takaisin, kun tulorajat oli vuonna 2006 kyrvähtäny.
2. Morsio vajaan kolmesadan kilmometrin päässä, kummallaki opiskelut ja viikonloput töissä.
3. Koulua olis vain pikkusen jäljellä, mutta motivaatio nollassa. Burnouttia kai.
4. Olkapää rupes vihotteleen.

Jalka murtui nilkasta viikonloppuna, tais maastaveto ennätykset jäädä tältä keväältä :(

Noh muuten yläkroppatreeniä pystyy onneks tekeen kipsi jalassa. Varovasti aloitella sit jalkoja taas parin kuukauden päästä... Ärrrrrrrr

Vituttaa joo kunnolla taas. Ensin kela haluaa opintotuen ja asumislisän takaisin yhdeltä kuukaudelta 15% korotettuna, vaikka eivät edes asumislisää maksaneet.
Sitten on kiire niin helvetillinen ettei ehdi nukkua, joten on väsynyt ja kiukkuinen ja silti pitäisi tehdä 100500 selkkaria ja muuta ikävää.
Kannettavasta (työ-) vissiin kyrvähti kovalevy, pelottaa jo ajatella paljonko siellä oli "backuppaan nää sit huomenna" matskua.. Sitä ennen wlan meni niin jumiin ettei konetta voinut edes sulkea kiltisti, ja tuhraantui pari tuntia kriittistä aikaa senkin kanssa pelleillessä.

No, jotain positiivistakin (sori jos pilaan ketjua). Kaupassa oli ihan nätti tyttö kassalla, joka vaikutti kovin väsyneeltä kylläkin. Otti rahat ja kysyi bonuskorttia, jonka jälkeen totesi "vai annoitko sen jo". Vähän valehtelin väittäen etten moista omista, ja nappasin kynän valmiina huitasemaan sen allekirjoituksen, mitä useinkin käteisostoksista pyydetään. No, erheeni havaittuani koitin laittaa kynää takaisin siihen koloseen seurauksella että se putosi sinne johonkin kassakoneen sisälle... Tyttönen tosin toivotti siinä hyvät illanjatkot "onneksi joku muukin on väsynyt" virrellä :)

On tullut treenailtua monilla eri saleilla ja kaikennäköistä vemputtajaa sitä on tullut nähtyä, mutta juuri nyt ei muistu mieleen mitään erikoista tapausta. Eilen huvitti hieman kun siinä kovan penkkisarjan jälkeen tuli joku arviolta 25-vuotias kuntoilija kysymään:"saanko ottaa tosta yhden kiekon?". Ja hän tarkoitti siis penkin vieressä olevaa kahta telinettä jossa oli niitä kiekkoja mitä hän haki, niin ainakin 20 kappaletta.
Ystävällinen mies, ei siinä mitään, mutta ei multa nyt lupaa tartte kysyä jos levypainon haluaa.Kai mä sit vaan oon niin vitun ruma:D
Mielessäni naurahdin tilannetta, jos olisinkin sanonut: "No et vitussa ota hanki omat painot perkeleen kynis!":curs:

On tullut treenailtua monilla eri saleilla ja kaikennäköistä vemputtajaa sitä on tullut nähtyä, mutta juuri nyt ei muistu mieleen mitään erikoista tapausta. Eilen huvitti hieman kun siinä kovan penkkisarjan jälkeen tuli joku arviolta 25-vuotias kuntoilija kysymään:"saanko ottaa tosta yhden kiekon?". Ja hän tarkoitti siis penkin vieressä olevaa kahta telinettä jossa oli niitä kiekkoja mitä hän haki, niin ainakin 20 kappaletta.
Ystävällinen mies, ei siinä mitään, mutta ei multa nyt lupaa tartte kysyä jos levypainon haluaa.Kai mä sit vaan oon niin vitun ruma:D
Mielessäni naurahdin tilannetta, jos olisinkin sanonut: "No et vitussa ota hanki omat painot perkeleen kynis!":curs:

Niin tai:

"no et saatana vie, jos viet ne painot niin mulle ei riitä kyykkyyn tarpeeks malmia" :D

Hehee, sama jätkä josta mä viimeks kirjotin tänne oli tekemässä hauista, kun mä tulin salille ja sinne se jäi tekemään vielä, kun mä lähin salilta...:D

Hehee, sama jätkä josta mä viimeks kirjotin tänne oli tekemässä hauista, kun mä tulin salille ja sinne se jäi tekemään vielä, kun mä lähin salilta...:D

Niin mitä sitten? Salilla oli ovi auki kun menin ja ovi oli auki ku lähin

Bussihetki on hyvä hetki

Pistän tämän nyt tähän threadiin koska tämä vituttaa minua enemmän yleisesti kuin itse mainos. Oletteko nähneet sen mainoksen missä nainen ja mies lähtevät yhtäaikaa työpaikalta? Mies menee kraappimaan autoaan jäästä ja nainen kävelee bussiin? Nainen istuu bussiin tyytyväisenä ja miesääni sanoo ”bussihetki on hyvä hetki”. Voiko olla rasittavampaa mainosta? Bussi ei koskaan tule sopivasti. Joko odotat sitä pitkään tai sitten myöhästyt.

Kirjoitan oman joka päiväisen kokemukseni bussilla matkustamisesta, enkä pitäisi sitä ”hyvänä bussihetkenä”.
Pysäkille kävellessäni huomaan jo kaukaa että katos on täynnä ihmisiä. Jos sade yllättää, myös ne joilla on sateenvarjot AUKI ovat siellä katoksen alla. Minkä helvetin takia? Myös tupakoivat ihmiset ovat änkeneet sinne, eikä savu pääse katoksen katon kuopasta ilmaan, vaan jää hautumaan kaukaloon. Jos itse haluat elää epäterveellisesti niin ei tartte pakottaa muita hengittämään savua.

Bussin saapuessa kukaan ei jaksa nostaa kättään pysäyttämisen merkiksi ja kuljettaja joutuu tekemään äkkijarrutuksen.

Bussiin noustessa kuljettajalla on kahden metrin mela otsassa. Tervehtiessäsi saat vaan vaimean ”moro” ja vihaisen katseen. Olet palveluammatissa hyvä ihminen. Korvaa olematon seksielämäsi edes runkkaamalla ja hymyile.

Aah, suomalainen kulttuuri. Jokainen istuu omalla rivillään ikkunapaikalla. Tämä on minun suosikkikohta. Alkaa päivän bingonumeroiden arpominen, kenen viereen mahdatkaan istua. Mikä vaikuttaa juuri Sinun valintaasi? Pitääkö se olla hyvännäköinen vastakkaisen sukupuolen edustaja vai riittääkö Sinulle yleisesti siisti ja pesulla käynyt ihminen?

Niin ja sitten tietenkin se klassikko: lähellesi istuu se maailman paskimmalta haisevin roskakompostori, jonka rasvaisissa hiuksissa käy luteiden armoton kuhina. Voi sinua raukkaa, joka edellisessä kohdassa löysit kokonaan oman rivin ja kompostori istuikin ihan viereesi. Busseissa lisävarusteena ilmastoinnin sijaan voisi olla pyykkipoikia. Pyykkipojat estävät hajun haistamisen, eivätkä levitä sitä voimakkaalla kiertoilmalla pitkin autoa.

Lastenrattaat ja ihanat äidit. Tämän päivän linja-autosi on sellainen vähän vanhemman mallinen – ei matalalattia. Nuori äiti on tulossa kahden kakkatehtaan kanssa kyytiin. Keskiosassa autoa istuu tällä kertaa vanhoja ihmisiä, eläkeläisiä ja yksi noin 16 vuotias miehen alku huppu päässä.
Tiedätte sellasien hiphop-tyylisen pukeutumisen. Korvissa paukkuu 50 Cent vai mitä niitä on? Kukaan ei mene auttamaan ja miehen alkukin vain istua möllöttää vaikka näkee selvästi että apu olisi tarpeen. Edestäni ehti herrasmies ennen minua ja korjaa tilanteen.

Keskustan kohdalla bussi tulee etuovelle asti täyteen. Kaukana siis mainoksen antamasta kuvasta, jossa nainen istuu yksin 4 ihmisen seurueen penkeillä. Jokaisen pysäkin kohdalla kestää monta minuuttia kun joku ryömii ihmismassasta ulos.

Niin ja pisteet niille Tampereen ammattikoululaisille, jotka kuljette bussilla ruuhka-aikaan sen yhden pysäkin välin, jotta pääsette hallilta koululle. Pitäisikö ostaa teille jäätelöt ja antaa maailman laiskimman ihmisen tittelit?

Keskusta ohitettu. Alkaa näyttämään jo paremmalta. Mutta ei. Siellä ne taas ovat. Ala-asteen 2.B, menossa uimahalliin. Luokan lastaus kestää sen 15min, jotta varmasti jokainen Jani Sievinen mahtuu kyytiin, kauhealla huudolla tietenkin. Lisäksi rattaissa nukkuvat kakkatehtaat pelästyvät ja alkavat itkeä. Lempeän äidin hyssyttelyt ei auta kun uimarit jyräävät sisään. Tässä kohtaa ollaan siinä stressaantumisen ja sekoamisen rajamaastossa.

Loppumatka onkin sitten jo helpompaa. Auto tyhjenee tasaisesti ja uimaritkin pääsevät altaaseen, vaikka lähteminen linja-autosta kestää yhtä kauan kuin tuleminenkin.

STOP-napin painaminen. Oma taiteenlajinsa tämäkin. Toiset painavat jo bussin lähtiessä edelliseltä pysäkiltä, kuljettajan miettiessä että haluaako asiakas jäädä vielä tällä pysäkillä vai vasta seuraavalla.
Toisena ääripäänä on se käyttäjäkunta, joka käsittää STOP-napin sellaiseksi hätäpainikkeeksi. Sellaiseksi jota painetaan juuri hädän hetkellä eikä yhtään aikaisemmin. Tuloksena jälleen niskajäykkyyttä ja mustelmia otsassa.

Huutaminen puhelimeen. Kiva kun takana istuu hieman pullea, reilu keski-ikäinen nainen puhelin kädessä. Kyllä se kaveri kuulee sun asiat varmasti pienemmälläkin äänellä. Se että et itse kuule mitä puhut, ei tarkoita sitä ettei toinen sitä kuulisi.
Koko bussi ainakin tietää, kuinka Irmeli oli kertonut Sirpalle ostaneensa uuden hameen ja se ei sopinutkaan. Hametta vaihtamaan vähintään poliisisaattueen kanssa.

Tämä kaksi kertaa päivässä ja neljä kertaa niinä päivinä kun on sali. Päivävuoro kulkee 10 min välein, joten tuskin se helpottuisi vuoroja lisäämällä. Todellakin kärjistettyä, eikä nuo kaikki yleensä kerralla tule vastaan, mutta vituttaa se osakin.

Pidätän oikeuden seurauksista jos viherpiipertäjä tulee kertomaan minulle julkiseen liikenteen hyvistä puolista. Kun valmistun, on 4.8 V8 vähintään varteenotettava vaihtoehto. Huumorimieltä mukaan lukijat!:)

-Potso

Rekursiivinen lause - Ihmiset on idiootteja

Joskus sitä kait oppis pitämään oman nokkansa irti asioista mitkä ei itselle kuulu(tai mitä ei varsinaisesti tarvitsisi tietää). Lopulta kaikki kääntyy siihen että se lopullinen vika olikin minun(joka vain tuli kysymään että mikä ihme tämä juttu oikeen on -selkeetä). Rekursiivinen todellakin, samalla kun haukun ihmisiä idiooteiksi niin luen myös itseni samaan idioottien joukkoon.

Voi helvetinperkele että ottaa päähän niinkin globaali ja maapallon tulevaisuuden kannalta merkittävä aihe kuin kämppis ja sen kuvottava wc-käyttäytyminen. Tyyppi ei ole kykeneväinen hinkkaamaan liisteripaskojaan pöntöstä, vaan jättää äidillistä ylpeyttä tuntien Godzilla-kokoluokan jarrutusjälkensä muidenkin ihasteltaviksi. Toisekseen tämän samaisen mukavuuslaitoksen kuuraaminen ei yletä lähellekään armaan kämppikseni prioriteettilistan kärkeä, mutta aikaa ja tarmoa löytyy kyllä esim. toistuvaan ja lähes neuroottiseen imurointiin. Jos joku haluaa välttämättä kiihdyttää minut siihen tilaan, jossa rautaisinkin itsehillintä räjähtää tuhannen päreiksi ja erilaisten äärimmäisen väkivaltaisten ajatusten toteuttaminen tuottaa puhdasta mielihyvää, toimintavaihtoehtoja on kaksi: a) pakottaa mut ajamaan pyörällä mahdollisimman pitkän matkan mahdollisimman syvässä sohjossa tai b) pakottaa mut siivoamaan paskoja, joiden suhteen en ole vähimmässäkään määrin siivousvelvollinen.

Back
Ylös Bottom