Hankala tilanne, mutta kokeileppa lähettää asiallinen sähköposti asiasta rehtorille tms. kuka sitä pulkkaa vetää. Asian voit tehdä vaikka anonyymisti perustamalla spostitilin tarkoitusta varten. Kerrot mikä on tilanne, mistä kiikastaa ja mitä asialle tulisi mielestäsi tehdä. Perustele myös anonymiuden syy, mikäli moiseen tunnet tarvetta. En voi painottaa liikaa asiallisen tekstin tärkeyttä, sillä jos sorrut pikastuksissasi rähisemään, menee viestisi osastoon "häiriköt".
Totta. Hankala tilannehan tuo on. Rähisemään en ole aikomassa. Eikä se mitään luultavasti tuottaisikaan. Olen kyllä jutellut luokanvalvojan kanssa asiasta ja hän on jutellut koulutusjohtajan (puljun johtajan) kanssa. Tyypit ovat päässeet pelkällä varoituksella. Onpahan myös saatu jotain lisäavustusta tälle tietylle luokalle, mutta mitään hyötyä ei tuosta ole ollut.
Näitten tyyppien käyttäytymisestä voisin sanoa, että se on aivan uskomatonta, kun kuitenkin toisen asteen oppilaitoksessa ollaan. Ymmärrän tässä asiassa kyllä hyvin opettajia myös, että minkäänlaista motivaatiota opetukseen ei ole, kun takaisin saa keskisormea tai sitten näytetään persettä. Onpahan tullut aika pelottavaakin kommenttia paikotellen tyyliin: "Turpa kiinni tai tapan sut!". Kasvatuksessahan on täydellisesti kämmätty näiden yksilöiden osalta, kun ei ole minkäänlaisia käytöstapoja.
Itsellä ainakin oli nuorempana ne tietyt rajat jonka mukaan mentiin ja pelkäsin, että tulee persuuksille, jos jotain pahaa tulee tehtyä. Hyvin on toiminut uhkaaminen, lahjominen ja kiristys kohdallani. (älkää ottako liian tosissanne edellistä kommenttia. ;) )
Joskus olen jopa ajatellut, että mitähän seuraisia jos poistaisi nämä muutamat häiriköt itse voimakeinoin. On ne kunnon opettajat vaan tiukassa jotka laittaa kaapin paikan perseilylle ja poistaa luokasta raakasti, jos ei itse suostu yhteistyöhön. :(