Tuo on muuten aika vakio. Avokin setä kyseli pikkupäissään mun tuloksia niin penkkiin tuli heti +5kg ja kun kysyin maastavetoa ennen kuin omaa tulostani sanoin niin yli 200kg kuulemma ollut sillon kun treenas.
Tosin kyseessä on sellainen tyyppi että paha oli mennä sanomaan olisko joskus mennykin kun ~185cm miehellä painoa 110-120kg eikä mitään lähestyvän keski-iän kumpua ollenkaan.
Oon vissiin tän jo kirjoittanu joskus nettiin, toivottavasti en nyt saman ketjuun, mutta lukioaikana opettaja tiesi minun käyvän salilla ja aina välillä kyseli tuloksia. Tässä yks esimerkki keskusteluista opettajan kanssa, en muista ihan tarkkoja kiloja ja repliikkejä, mutta jotenkin seuraavasti:
Lukion 1. luokka:
Opettaja: Paljonkos on penkistä noussut?
Minä: 105 kiloa on ennätys tällähetkellä.
Opettaja: sehän on mukavasti, itsekkin sillon nuorena treenailin punttien kanssa ja 110 kiloa nousi parhaillaan.
Lukion 2. luokka:
Opettaja: Paljonkos on penkistä noussut?
Minä: Vähän aikaa sitten otin ennätyksen 112.5 kiloa.
Opettaja: sehän on mukavasti, itsekkin sillon nuorena treenailin punttien kanssa ja parhaillaan nousi 115 kiloa.
Meinas olla vähän vaikea pidätellä pokkaa tuossa vaiheessa, mutta maltoin mieleni, vaikka teki mieli kommentoida, että se nuoruuden ennätys on kasvanut nyt muutaman kilon vuoden aikana. Ei ollut ainoa kerta kun kyseinen opettaja keksi omasta päästä tuollaisia juttuja. Mukava opettaja oli kyllä muuten, mutta taisi olla vähän vanhuuden horisko ja väänsi kyllä tosiaan aika legendaläppää yleensä.
Vähän menee offtopiciksi, mutta pahin tuon opettajan tempaus oli kun oltiin terveystiedontunnilla ja koulussa alko palohälytin soimaan. Porukka alko nouseen tuoleilta ja joku siinä möläyttiki että eikö tuo oo palohälytin mikä ulvoo. Opettaja tuumas siihen tylysti että "vielä 5 minuuttia tuntia pojat". Istuttiin siinä 5 min ja kuiskailtiin toisille, että eikö meidän pitäs evakoida nyt koulu kun kerran palohälytin ulvoo. Eihän siinä kyllä todellista vaaraa ollut, sillä luokkahuone oli ihan maan tasalla ja ikkunasta luokan olisi voinut tyhjentää samantien, jos käytävään ei olisi päässyt. Tunnin loputtua sitten päästiin pois luokasta ja haisteltiin poikien kanssa ilmaa ja tuumattiin, että ei haise savu. Huomattiin vielä että ruokalastakin saa ruokaa jonottamatta, sillä muut koulun oppilaat olivat pihalla seisoskelemassa ja päätettiin mennä sitten syömään.