Tarkoittanet KSL 5 luvun 12 § (viitoskohta). Eikös telkkareihin melkein saa nykyään 24 kk takuun?
Televisioasia hoituu! Maahantuoja/valmistaja, huoltoliike sekä kuljetusliike soittivat tänään heti aamulla ennen klo 10 (reklamaatio puri, viestini kiersi puoli maapalloa ja päätyi maahantuojan paikalliseen huoltoliikkeeseen, jee), menee huoltoon, tulevat noutamaan kotoa, saan varatelkun odotusajaksi ja maksavat kaikki viulut. Olivat kovasti pahoillaan aiheutuneesta vaivasta ja myös siitä että herättivät minut aamulla puheluillaan

. Eli ei siis v***ta enää (tämä txtini menee siis tällä kertaa onneksi

)
Ja tarkoitin juuri nimenomaan
KSL 5:16, jossa reklamaatio eli ilmoitus virheestä on säännelty. Siis että lähetin sen valmistajalle/maahantuojalle/myyjälle vähittäismyyjän antamaan osoitteeseen, koska takuu 12 kk oli juuri umpeutunut. Enkä siis tarkoittanut yleistä virhesäännöstä, eikä tarkoitukseni ollut edellisessä viestissä juridisesti pohdiskella sitä, että onko kyseisessä laitteessa sellainen vika että se yleisen virhesäännöksen tulkinnan mukaan voidaan katsoa KSL:n mukaan virheelliseksi tavaraksi. Osaan kyllä pykäläni, jos itse asioita lähden hoitamaan. Ei siis ole tarpeen oikoa viestejäni tältä osin kiitos vaan (tiedän kyllä itse, mitkä juridiikan alueet menevät kompetenssini ulkopuolelle - esim kansainvälinen yritysverotus - ja osaan automaattisesti ulkoistaa sellaiset jutut ko. alueiden asiantuntijoille, jotta vältyttäisiin virhemahdollisuuksilta ja jotta lopputulos olisi täyttä timanttia.).
Ja ihmettelen edelleen, kuinka uusi telkku voi vain yllättäen lakata toimimasta. Huoltoliikkeestä arvelivat, että telkun "ohjelmisto" on mennyt sekaisin. Että näin. Mutta siis EI v***ta enää, joten en kirjoita enempää tähän ketjuun tällä kertaa
