Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Eipä ole takuulla hirveesti väliä, jo kuvaputkitelkkareiden aikaan oli kuluttajavirasto määritellyt että minimi käyttöikä ilman täyskuolemaa (eli putken hajoomista) on 4 vuotta, juuri tuon virhevastuulain pohjalta.
Pointtina oli lähinnä hämmästellä tonnin telkkaria, jolle takuuta ei saanut kun vuoden. Oma tietämys telsuista rajoittuu lähinnä "näin vaihdan kanavaa" -tasolle.

Tarkoittanet KSL 5 luvun 12 § (viitoskohta). Eikös telkkareihin melkein saa nykyään 24 kk takuun?

Televisioasia hoituu! Maahantuoja/valmistaja, huoltoliike sekä kuljetusliike soittivat tänään heti aamulla ennen klo 10 (reklamaatio puri, viestini kiersi puoli maapalloa ja päätyi maahantuojan paikalliseen huoltoliikkeeseen, jee), menee huoltoon, tulevat noutamaan kotoa, saan varatelkun odotusajaksi ja maksavat kaikki viulut. Olivat kovasti pahoillaan aiheutuneesta vaivasta ja myös siitä että herättivät minut aamulla puheluillaan:) . Eli ei siis v***ta enää (tämä txtini menee siis tällä kertaa onneksi:offtopic: )

Ja tarkoitin juuri nimenomaan KSL 5:16, jossa reklamaatio eli ilmoitus virheestä on säännelty. Siis että lähetin sen valmistajalle/maahantuojalle/myyjälle vähittäismyyjän antamaan osoitteeseen, koska takuu 12 kk oli juuri umpeutunut. Enkä siis tarkoittanut yleistä virhesäännöstä, eikä tarkoitukseni ollut edellisessä viestissä juridisesti pohdiskella sitä, että onko kyseisessä laitteessa sellainen vika että se yleisen virhesäännöksen tulkinnan mukaan voidaan katsoa KSL:n mukaan virheelliseksi tavaraksi. Osaan kyllä pykäläni, jos itse asioita lähden hoitamaan. Ei siis ole tarpeen oikoa viestejäni tältä osin kiitos vaan (tiedän kyllä itse, mitkä juridiikan alueet menevät kompetenssini ulkopuolelle - esim kansainvälinen yritysverotus - ja osaan automaattisesti ulkoistaa sellaiset jutut ko. alueiden asiantuntijoille, jotta vältyttäisiin virhemahdollisuuksilta ja jotta lopputulos olisi täyttä timanttia.).

Ja ihmettelen edelleen, kuinka uusi telkku voi vain yllättäen lakata toimimasta. Huoltoliikkeestä arvelivat, että telkun "ohjelmisto" on mennyt sekaisin. Että näin. Mutta siis EI v***ta enää, joten en kirjoita enempää tähän ketjuun tällä kertaa:)

:offtopic:
kuinka uusi telkku voi vain yllättäen lakata toimimasta

Pääsulake palanut..?

Miksi meillä on "päällikkö" joka ei ota vastuuta mistään vitun asiasta?

Sama. Vituttaako ees huolella kun kysyy jotain esim. Minnes se kaapelihylly tehään?? -En tiedä, ei kiinnosta enkä jaksa ottaa selvää.

Tai: -Tilaatko sä ne kamat tukusta?? -Tilaa ite, vittu mä tiedä mitä sinne tarvii.

Tän lisäks sain tänää selville et mun tuntipalkka pitäs olla melkee 2€ isompi... Ei täs niinku jaksa enää painii kenenkään kans, mä soitan suoraan liittoon...

Ja tarkoitin juuri nimenomaan KSL 5:16, jossa reklamaatio eli ilmoitus virheestä on säännelty. Siis että lähetin sen valmistajalle/maahantuojalle/myyjälle vähittäismyyjän antamaan osoitteeseen, koska takuu 12 kk oli juuri umpeutunut. Enkä siis tarkoittanut yleistä virhesäännöstä, eikä tarkoitukseni ollut edellisessä viestissä juridisesti pohdiskella sitä, että onko kyseisessä laitteessa sellainen vika että se yleisen virhesäännöksen tulkinnan mukaan voidaan katsoa KSL:n mukaan virheelliseksi tavaraksi.

Sori, väärinkäsitys. Käsitin tämän lauseen perusteella että spekuloit virhevastuun pelittämisellä tapauksessasi:

Toivottavasti KSL 5:16 virhevastuu pelittää tässä tapauksessani (kirjallinen reklamaatio lähetetty).

Osaan kyllä pykäläni, jos itse asioita lähden hoitamaan. Ei siis ole tarpeen oikoa viestejäni tältä osin kiitos vaan (tiedän kyllä itse, mitkä juridiikan alueet menevät kompetenssini ulkopuolelle - esim kansainvälinen yritysverotus - ja osaan automaattisesti ulkoistaa sellaiset jutut ko. alueiden asiantuntijoille, jotta vältyttäisiin virhemahdollisuuksilta ja jotta lopputulos olisi täyttä timanttia.).

Hieno homma! Toivottavasti seuraava telsu on pitkäikäisempi.

Saatanan silmätulehdus aaaargh :curs: !!
Saatanan turvotus aaaargh :curs: !!
Saatanan puolikuntosuus!! :curs: !!
Haluan vain tulla kuntoon :itku:

Voihan keisari!

Vihlonta on aivan syvältä.
Melkein pistää äijän solmuun kun kunnolla vihlasee.
On se niin hienoa omistaa romuttunut olkapää joka ei vaadi kuin jonkun todella keppoisen syyn vihloa tai jäädä jumiin.

Onneksi elämä ei ole pelkkää ikävyyttä. Polvi on vielä romuna mutta hieman parempi eli kävellä pystyy melkein normaalisti. Nyt vain pitää malttaa olla rauhassa, ettei riko polvea. Yksi ikuisesti romu nivel riittää.

Toivottavasti elämä voittaa, jos ei voita niin sitten valitetaan lisää.

Vieläkin hereillä. :itku: Vuorokausirytmi heittää häränpyllyä, no eiköhän se tässä kohta taas ala asettumaan.

Toinen on olkapää/niska mikä on alkanut juilia, ei onneksi kovin pahasti.

Joo, eihän tässä muuten mitään, mut kun pitäisi tänään ilmeisesti lähteä tuonne viihteen puolellekin niin voi olla jo tuossa alku-illasta :zzzz: ... Ja on mullakin rytmi suht perseestä tällä hetkellä. Sitä se on kun tekee yötöitä..:rolleyes:

On ollut viimeiset kolmisen viikkoa jokseenkin hektiset. Nyt väsyttää kovasti. Pitäs mennä serkun rippijuhliin. Yritin kovasti ruinata että mä tuun kirkon jälkeen mä tulen vasta sinne missä ihmiset hymyilee... Äiti on eri mieltä kun sekin kerran tuli kaukaa niin mennään sitten kunnolla. Mä menen kirkkoon nukkumaan toivottavasti saan paikan jostain takaa. Kolmas kerta kirkossa kahdeksan päivän sisällä. No viimeksi sinne juostiin suoraan lentokentältä, vaatteet vaihtoon vessassa ja menoksi. Nyt väsyttää että varmaan rupean puhumaan jostian ihan yhtä typerästä kun viime kerralla kun oli ko perheen juhlat. Tarjoilivat paljon viiniä ja siellä oli joku ei-sukua oleva tyyppi joka tiesi paljon linnuista jotka syövät kännisten oksennuksia kadulta, tulivat itse humalaan, lensivät päin seiniä ja kuolivat. Hassu tyyppi. Housut kiristävät ja mä olen oikeastaan harvinaisen paskalla tuulella. Kai se on vaan pakko laittaa naama päälle ja lähteä kirkkoon.

Mirkku, luin ton sun tekstin enkä tajunnu helvettiäkään. :) Miten voi ihmislapsi laittaa noin paljon asiaa yhteen noin lyhyeen viestiin :)

Mirkku, luin ton sun tekstin enkä tajunnu helvettiäkään. :) Miten voi ihmislapsi laittaa noin paljon asiaa yhteen noin lyhyeen viestiin :)

Se oli joku tiivistetty valitelma. :lol2: pää ei toimi, mutta ei se mitään tuskin sunkaan, kuitenkin on kanuuna ;)

tulevana maanantaina tulee 2 viikkoa täyteen kun on viimeksi päässyt kunnolla treenaamaan: rokuli päiviä vietetty ja lomailtu vaan. Väsyttää, puntti ei vieläkään maistu ja vasen olkapää kenkuttaa,

Töitäkin pitäis tehä ja kokeisiin lukea, mut ei jaksa välittää, ehtiihän noita..

Vituttaa että kesä meni juhannuksen jälkee vituiksi. :curs: Toki omaa syytä mut kuiteski :( Eli juhannuksena jäi etusormi auton oven väliin ja se murtui kokonaan poikki tosta viimeisestä nivelestä.
Nyt on 2viikon välein käyty terkkarissa kuvauksissa ym ja ens keskiviikkona saa kuulla viimeisen tuomion eli joutuuko leikkaan sillä se sormi ei tahdo luutua.

Tän takia ei o päässy oikeen uimaan, pelaan beachia ym ja pahimpana tietysti se et punttisalin on saanu unohtaa nyt kuukaudeksi :( Tämmöstä

Saatana kun vituttaa mennä töihin kun en nukkunu viime yönä sekuntiakaan, kiitos naapurini! Kusipää piti läpi yön bileitä kerrostaloasunnossa. Saatana, pitäiskös kostaa ja laittaa Hatebreed huutamaan täysille, kun kusipää siellä potee huonoa oloa ja kipiää päätä... PITÄIS.:evil:

Back
Ylös Bottom