Kyllähän se on niin, että pesäpalloilijoita sen olla pitää, kun halutaan jotain hauskaa tapahtuvan.Seuraava tapahtui joskus kotikonnuilla Sotkamossa:
Kaksi arotuulen nussimaa vinkuheinää selässään Sotkamon Jymy-teksti, tulivat tekemään salille rinnallevetoa. Tilanne meni suurinpiirtein näin:
Kuikelo ykkönen:"meitsi osti tämmöset ranneremmit, kun ei riitä jerkku sormissa pitämään noita rautoja käsissä"
Kuikelo kaksi: "ei helekkari, näytähän"
Kuikelo 1(referoin ykkösen):"joo, kato nämä kun päsäyttää tohon tangon ympärille, ni se ei oo sitte enää ku jätkästä kiinni, et nouseeko"
Tämän jälkeen tietty joku 70kg tankoon ja remmit kiinni väärinpäin. Jumalaton nykäisy, ja tanko polvien kohdalta lattialle. "vittu, nämähän pitää vielä vähemmän, ei saatana, maksovatki vissiin viiskytä markkaa"
Siinä ne sitten ihmetteli, että ompa paskat vermeet. Sanoin sitte, että olin katsovinani, että pyörititte ne väärään suuntaa. Jampat katto vaan vähän aikaa monttua auki ja sano vaan "aha".
Aattelin, että siinäpähän sitte räpeltää kun ei neuvot kelpaa.
Muutama viikko tästä myöhemmin sama jamppa tuli salille ja kertoi ostaneensa jotkut perkelee supergripperit. Niissä oli siis ranneremmi ja koukku kämmenosassa.
mietin jo siinä, että "ei perkele, meinaako se noilla kokeilla rinnallevetoa?" on nimittäin ranteet selällään sen jälkeen.
Mutta eihän toki, pesäpalloilija on paljon FIKSUMPI.
Kuikelo 1
"liekköhän turvallista kokeilla ensin vaikka leuanvetotangossa roikkumista? Se kun kävi niin vitusta sääriin se remmijutska"
Kuikelo 2 "aivan! tosi hyvä idea, eipähän satu mitään"
Sitten tietty rekkiin ja normaaliote
Kuikelo 1 "ei saateri, tässähän vois olla vaikka viikon"
Kuikelo 2 "kuin paljo nä autat käsillä?"
Kuikelo 1 "vittu, en paljo paskakaan, nyt on hyvät vehkeet!kato, ilman sormiakin pysyy"
Kuikelo 2 "ei vittu, kokeileppa vetää leuka sillä pelkällä koukulla"
Tämän jälkeen kuikelo 1 kerkesi vetää leukaa noin puoleen väliin, kunnes ote irtosi ja jamppa tipahti lattialle selälleen(pudotu n.3m). Henki salpaantui ja se haukko happea siinä lattialla.
Vartti siinä meni kun se sai ittesä kerättyä ihan kasaan, ja sitten tokasi: "liekköhän se pakko tehä niin vitun isoilla painoilla tota rinnallevetoa, että pitää tämmösiä käyttää".
Kuikelo 2: "en kait minä tiedä, kysytään Leppäseltä"
Leppänen oli tuohon aikaan näitten junnujen koutsi...Joukueissa oli 30kg:n painoeroja pelaajien kesken, ja silti voimaharjoitukset (yhteiset) Tehtiin kiertoharjoitteluna(30 sekkaa per paikka)
Toisin sanoen, joku saattoi pumppaila 25 toistoa, kun taas pienemmät teki 2 toistoa...
Ylivetoakin tehtiin, ja osalla tietty pienet painot kävivät kyynerpäihin, pienistä painoista johtuen. Olin kerran samaan aikaa salilla, kun yksi niistä isoimmista pelaajista kysy Leppäseltä, että "mikskähän mulla käy tuo yliveto kyynärpäihin?"
Leppänen sano vaan, jotta "semmosta se on, kun se on sulle uusi liike".
Todellisuudessahan se johtui siitä, että Leppänen halusi liikkeet tehtävät "terävästi", ja tällä ko.jampalla meni kädet tosi rumasti lukkoon lujalla vauhdilla liian keveiden painojen/epäpuhtaan suorituksen vuoksi.
Että tämmöstä meillä Sotkamossa, on todennäköisesti vieläkin sama meno.
Mutta haluan korostaa, että voimanostajat ovat tyhmiä. Sen täytyy pitää paikkansa, sillä olen kuullut sen eräältä pesäpalloilijalta.:whip: :whip: