Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Kohta (viikko tai pari) on maisterinpaperit tassussa ja työkkäri kertoi että en sitten 5 kuukauteen valmistumisen jälkeen saa minkäänlaista työttömyysturvaa - kukaan ei usko mutta mulla on tästä virallinen päätös, mustaa valkoisella ja leima alla. Yksi työmarkkinatukiharjoittelupaikka ois sopivasti hollilla jos voisin ottaa sen, mutta kun on tämä 5 kuukauden karanteeni ilman työmarkkinatukea, koska valmistun korkeakoulusta, go go työkkäri :thumbs: byrokraattien keksimää tilastojen siivoustako lie moinen, arsesta joka tapauksessa. C'est la vie, mutta saa se silti vituttaa.
Tässä on nyt työkkärissä tullut joku virhe. Jos oot valmistunu maisteriksi, eli sulla on jo paperit ja kaikki, niin sulla todellakin on oikeus työmarkkinatukeen heti eikä joskus viiden kuukauden päästä, koska maisterin tutkinto ON ammatillinen tutkinto. Nimimerkillä kokemusta on. Ja niin joo, oon myös työkkärissä töissä, voisin laittaa tähän jonkun lain kohdankin josta asia selviää, mutta kun oon kesälomalla niin en millään viitsi. Eli mars mars sinne työkkäriin ja selvität asiaa uudestaan.:)

Edit: Ja tuosta työmarkkinatukiharjoittelusta. Kannattaa sitä harkita vakavasti, sen kautta mäkin löysin ekan "oman alan" työpaikan. Nim. yhteiskuntatieteiden maisteri.

Olinpa tuossa päivänä eräänä treenailemassa kahteen osaan jaetulla kotisalillani ja huitelin ylätaljaa pari sarjaa. Sali oli taljapuolelle mennessäni aivan tyhjä, joten yllätyin kovasti siirtyessäni vapaiden painojen puolelle, jonne oli tullut joukko ~18-vuotiaita sällejä.

Penkki oli tietenkin varattuna, mutta lisäksi penkkiä tehtiin smithissä, käsipainoilla (myös vinoa) sekä kyykkyhäkissä (?). Toinen liike oli sitten yllättäen hauis, jota väänsi peilin edessä kaksi ukkoa, yksi scott-penkissä, yksi vinopenkissä ja yksi teki keskitettyä istuen pohjekoneessa. Oli kyllä niin WTF-tyylinen näkymä, että harmitti kun en saanut kuvaa.

Eipä siinä sinänsä mitään, en erityisemmin stressaa muiden treeneistä. Osa noista tyypeistäkin taisi jotain jalkojakin tehdä myöhemmin. Se näkymä (ja varmaan oma ilmeeni) olisi kuitenkin ollut mahtava ikuistaa.

:hyper::hyper::hyper:
Taisi syödä miestä?? :D

Söi, todellakin, eikä se 140 ollu edes ykkönen vaan joku nelonen.

Tarinalla on kuitenkin semi onnellinen loppu. Noin 4kk seurustelun jälkeen se hippi jätti sen ihqun humanisti pimun. Baarissa pääsin iskemään reboudiin ja sain kännisen lohtupanon.

Oisin halunnut enemmän, se ei.:itku:

Aika kului, tulin vahvemmaksi. Pääsin humanisti kissan yli. Sitten tapasin sen baarissa, se antoi mulle kuumia katseita ja sulaa laavaa. En lämmennyt. Olin yliluonnollisen vahva, fyysisesti ja henkisesti.

Humanistit :curs:

Kävin viime viikolla ostamassa erään ison huonekaluketjun myymälästä parvekekalusteita. Sovittiin että käyn hakemassa ne lauantaina noutovarastolta kun silloin on muuton takia pakettiauto käytössä. No, kalusteet haettiin mutta lauantai-iltana paketteja avatessa huomasin että sain varastolta väärät tuolit. Olivat kalliimmat kuin ne joista maksoin, mutta ei paljon lohduta kun eivät sovi muihin kalusteisiin. Maanantaina kävin tuolit myyneessä liikkeessä juttelemassa, pahoittelivat kovasti ja lupasivat että oikeat tuolit tuodaan mulle kotiin asap. Eilen sitten kävi kuljetusliike hakemassa väärät tuolit pois ja tuomassa uudet. Muuten ihan jees mutta uudet tuolit olivat samanlaiset kuin aiemmatkin eli väärät nekin. Annoin molemmat vietäväksi pois ja nyt taas odottelen ajojärjestelijältä soittoa koska seuraavat tuolit tullaan tuomaan. Ei vaan viittis enää kovin montaa kertaa lähteä kesken työpäivän ottamaan tuoleja vastaan.

Söi, todellakin, eikä se 140 ollu edes ykkönen vaan joku nelonen.

Tarinalla on kuitenkin semi onnellinen loppu. Noin 4kk seurustelun jälkeen se hippi jätti sen ihqun humanisti pimun. Baarissa pääsin iskemään reboudiin ja sain kännisen lohtupanon.

Oisin halunnut enemmän, se ei.:itku:

Aika kului, tulin vahvemmaksi. Pääsin humanisti kissan yli. Sitten tapasin sen baarissa, se antoi mulle kuumia katseita ja sulaa laavaa. En lämmennyt. Olin yliluonnollisen vahva, fyysisesti ja henkisesti.

Humanistit :curs:

Koskettava tarina :'( rakastan onnellisii loppui.

Vähän saman suuntaista mutta lievempänä todistin itse viime perjantaina kun joku penkkisarjojen jälkeen veti tangosta painot pois suoraan lattialle (siis vapaapudotuksella), telineeseen asti ei tietysti painoja jaksettu viedä vaan ne jäivät "siistiin" pinoon siihen lattialle. Seuraavaan liikkeeseen piti tietysti hakea sitten uudet painot telineestä :curs:

"This is not weight throwing this is weight lifting"

Ne on ottanu mallia siitä Branch Warrenin videosta :lol2:

Mutta Apollonia, jos ei raha kiinnosta/ei ole tarvetta niin mitä itket, meinaatko ilmaiseksi tehdä niitä alan töitä? Kuulostaa korvaani todella pahalta lusmuilulta, että ottaisit mielelläsi työttömyysrahaa ja odottelisit alan töitä. Itse menin valmistumisen jälkeen "ei koulutusta" vastaaviin hommiin ihan vaan kokemusta hakemaan ja odottelemaan parempaa duunia. Ei olisi tullut mieleenkään mennä työttömyysrahalle hetkeksikään, pelkkä se paperisota kyrsii yms. ja töitä todellakin on tarjolla.

Ainoa työ, jota todellakin on tosta vaan tarjolla, on siivoaminen. Edes kaupan kassalle ei noin vain lampsita ilman alan koulutusta ja työkokemusta ko. hommista, usko pois. (Siivoamisestahan mulla tietysti on jo kokemusta.) Ja kukaan teistä kritisoijista ei menisi itse siivoushommiin, joten hyvähän sieltä on huudella. Voitte uskoa, että olisin PALJON mieluummin vihdoinkin kunnon kansalainen ja veronmaksaja enkä enää pelkästään kuluttamassa verovaroja, mutta en halua vielä luovuttaa ja tunnustaa tappiota, koska jaksan vielä hakea töitä ja ottaa hylsyjä. Olen kuitenkin aktiivisesti hakenut töitä vasta pari kuukautta ja olen vielä opiskelija enkä edes vielä virallisesti työtön. Jos se tekee minusta lusmun niin selvä, olen lusmu. Pitäähän teillä kunnon kansalaisillakin olla joku jota katsoa alaspäin ja haukkua lusmuksi, mistä teidät muuten tunnistaisi kunnon kansalaisiksi ;)

Paskat sinne kaupan kassalle mitään koulutusta tarvi.

Kolme kaveria ollut jo lukion aikana kassalla ja kaksi tälläkin hetkellä. Niin ja vain yhdellä oli työkokemusta (kaupungin arvonnasta yhtenä kesänä). ;)

Edit. Eli kyllä sinne ihan vain sisään kävelemällä voi päästä. :D

Kyl kaupan kassalle Tradenomit pääsee..:) tosin kyl tunnen itsekki kaupankassoja jotka on lukiossa ollu kaupassa töissä.. Elkää nyt hyvät nuoret ainakaa tradenomiksi hakeko

Kävin viime viikolla ostamassa erään ison huonekaluketjun myymälästä parvekekalusteita. Sovittiin että käyn hakemassa ne lauantaina noutovarastolta kun silloin on muuton takia pakettiauto käytössä. No, kalusteet haettiin mutta lauantai-iltana paketteja avatessa huomasin että sain varastolta väärät tuolit. Olivat kalliimmat kuin ne joista maksoin, mutta ei paljon lohduta kun eivät sovi muihin kalusteisiin. Maanantaina kävin tuolit myyneessä liikkeessä juttelemassa, pahoittelivat kovasti ja lupasivat että oikeat tuolit tuodaan mulle kotiin asap. Eilen sitten kävi kuljetusliike hakemassa väärät tuolit pois ja tuomassa uudet. Muuten ihan jees mutta uudet tuolit olivat samanlaiset kuin aiemmatkin eli väärät nekin. Annoin molemmat vietäväksi pois ja nyt taas odottelen ajojärjestelijältä soittoa koska seuraavat tuolit tullaan tuomaan. Ei vaan viittis enää kovin montaa kertaa lähteä kesken työpäivän ottamaan tuoleja vastaan.
et varmaan Suomi-Soffalla käyny...

Ehkä ne nakittaa sinne kauppaan mielummin nuoria, jotka ovat siellä pitkään välillä kokopäiväisenä, välillä osa-aikatöissä kuin vastavalmiita maistereita, jotka suurella todennäköisyydellä karkaavat oman alan töihin heti kun mahdollista?

Itsellä vasta gradunteko edessä (humanisti myös), mutta hyvin huomasi alkuvuodesta työnhaussa, miten ei haluta palkata hyvin eri kuin omalle alalle ilman mitään selityksiä. Monta kertaa piti jankata, että opiskelut jatkuvat vielä ja haluan sitoutua hakemaani työhön pitemmäksi aikaa (mulla oli itsellä aina toiveena väh. vuosi ja siitä ylöspäin, olisin lyhyempiäkin tietysti ottanut). Ei niitä varmaan kiinnosta parin kuukauden välein opettaa kaikkea uudelle työntekijälle, kun pienemmällä vaivalla pääsee ottamalla jonkun pidemmäksi aikaa.

En siis kelvannut muutamaan lajittelu/liukuhihna/apinahommaankaan edes haastateluun, vaikka olisin mennyt epätoivoisessa rahatilanteessani melkein minne vaan. Ensimmäinen työsopimus nykyiseen (ns. vakio)kesätyöpaikkaan on tuurin kautta saatu (ei julkisessa haussa, tuttava neuvoi hakemaan) 2003, ei mitään tekemistä oman alan kanssa.

Huooh, tuli fysiikan kokeesta 5½. :jahas:
Onneks ei tarvi kuitenkaan uusintaan mennä.. :)

Ainoa työ, jota todellakin on tosta vaan tarjolla, on siivoaminen. Edes kaupan kassalle ei noin vain lampsita ilman alan koulutusta ja työkokemusta ko. hommista, usko pois. (Siivoamisestahan mulla tietysti on jo kokemusta.) Ja kukaan teistä kritisoijista ei menisi itse siivoushommiin, joten hyvähän sieltä on huudella. Voitte uskoa, että olisin PALJON mieluummin vihdoinkin kunnon kansalainen ja veronmaksaja enkä enää pelkästään kuluttamassa verovaroja, mutta en halua vielä luovuttaa ja tunnustaa tappiota, koska jaksan vielä hakea töitä ja ottaa hylsyjä. Olen kuitenkin aktiivisesti hakenut töitä vasta pari kuukautta ja olen vielä opiskelija enkä edes vielä virallisesti työtön. Jos se tekee minusta lusmun niin selvä, olen lusmu. Pitäähän teillä kunnon kansalaisillakin olla joku jota katsoa alaspäin ja haukkua lusmuksi, mistä teidät muuten tunnistaisi kunnon kansalaisiksi ;)

Joo en menisi siivoushommiin. Sehän on selvä, olenhan insinööri ;) . Mutta olen niitä siivoushommia tehnyt n. 4 vuotta kloppina, joten kokemusta on.

Anyway tottakai kannattaa hakea oman alan töitä mutta siinä sivussa voi toki tehdä muitakin töitä. Tässä taas tullaan tietenkin siihen ettei "ei-tekniikan" puolen töistä makseta kunnon palkkaa. Itsekin :whip: olisin varmaan mieluummin ollut työttömänä kuin nostaisin minimipalkkaa.

Mutta onnea työnhakuun varmasti löydät paikan itsellesi :thumbs:

Tosta työnhausta valmistumisen jälkeen omia kokemuksia ja huomioita:

Ylipäätään valmistuneen on vaikeinta saada se ensimmäinen duuni. Kannattaa tarkistaa kaikki lyhyet projektit/sijaisuudet, todelliset huiput ei vaivaudu niihin hakemaan eli mahdollisuudet paranee. Tyydy vähään, duunia tehdään kuitenkin vuosikymmeniä ja hiljalleen ne kannukset ansaitaan. Kukaan ei ole huippuosaaja suoraan valmistuessaan, vaikka ne proffat ja lehtorit kuinka suitsuttaa omaa koulutusalaansa. Käytä suhteita ja muista että Suomi on HEL-VE-TIN pieni maa, kusipää pannaan muistiin ja ne asiat voi tulla eteen mitä yllättävimmissä paikoissa.

Opiskelujen ohessa kannattaa yrittää tehdä edes jotain omaa alaa sivuavaa työtä, tätä ei voi liikaa korostaa. Vaikka jonkun tutkimusprojektin assarin paikasta voi saada yllättävän luovaa tekstiä hakemukseen (en minä mutta kaveri :rolleyes:) Kaikki työkokemus alalta kuin alalta on yleensä eduksi. Jos joku jaksaa opiskelujen ohessa painaa duunia Siwan kassalla niin kyllä se jotain kertoo ja siten voi työnantajalta saada hyvät suositukset.

Lisäksi tarvitaan onnea ja mielellään myös suhteita, älä väheksy suhteita. Riittää kun tuntee tutun tuttuja, kolukavereita, isukin tuttuja jne.. Vittumaistahan se on mutta suhteilla tää maailma pyörii.

Paras kaveri veti herneet nenään ihan pikkuasiasta. Tai ainakin luulin tähän asti, että se olis ollut hyväkin kaveri, mutta näin se ihmisen todellinen puoli paljastuu. Koomisinta tässä on, että tämän kaverin äiti haukkui vaimoni tuossa alkuviikosta. Elämä on...

et varmaan Suomi-Soffalla käyny...

Jätetään huonekaluliikkeen nimi vielä mainitsematta. Äsken tuli ajojärjestelijältä puhelu että yritetaan huomisiltana uudelleen, josko silloin tulis oikeat tuolit.

Nyt vituttaa se että työnteko ei kiinnosta tippaakaan, ja töiden jälkeen pitäis lähteä juhlavaateostoksille :(

Rästihommia aivan pirusti joka suuntaan ja viikonloppuna tuli pyörittyä 40 asteen kuumeessa, eikä saanut mitään tehtyä. Vieläkin sama mystinen tauti kiusaa, vaikkei kuumetta enää kuin vajaat 38, mutta olo kuitenkin sen verran jännä, ettei oikein vieläkään tuu mistään mitään. :curs:

Vitun nätti homma. Sen lisäksi, että en ole saanut rästihommia sairastelun vuoksi tehtyä, tulee lisää paskaa niskaan. Opettaja oli päättänyt, että koska tiistaina on (oli) viimeinen koulupäivä tälle keväälle, niin rangaistaan kunnolla niitä, jotka ovat silloin pois -> ovat aloittaneet kesäloman oma-aloitteisesti.

No, enkös tietenkin kuumehoureissani unohtanut ilmoittaa poissaoloni (perjantain olin toki ilmoittanut, mutta en silloin maininnut vielä tiistaita ja vaikka omalla ilmoituksella saa olla kolme päivää, niin se ei nyt tällä kertaa auta.) ja nyt kun vihdoin sain mailit katottua, niin eikös siellä odota aivan suoraa vittuilua oleva lisätehtävä, jonka ainoa tarkoitus on vaan tehdä varoittava esimerkki ja kusettaa mahdollisimman paljon. Helvetin hieno homma! :curs:

Niinkuin ei muutenkin riittävästi vituttaisi sairastella pitkään kun hommat jää rästiin ja reenaamaankaan pysty, niin sitten vielä tulee lisäkusetusta siitä, että olet kipeänä. :wall:

Saatanan koulu, vittu että vituttaa. :curs:

.

Back
Ylös Bottom