Tässä on nyt työkkärissä tullut joku virhe. Jos oot valmistunu maisteriksi, eli sulla on jo paperit ja kaikki, niin sulla todellakin on oikeus työmarkkinatukeen heti eikä joskus viiden kuukauden päästä, koska maisterin tutkinto ON ammatillinen tutkinto. Nimimerkillä kokemusta on. Ja niin joo, oon myös työkkärissä töissä, voisin laittaa tähän jonkun lain kohdankin josta asia selviää, mutta kun oon kesälomalla niin en millään viitsi. Eli mars mars sinne työkkäriin ja selvität asiaa uudestaan.Kohta (viikko tai pari) on maisterinpaperit tassussa ja työkkäri kertoi että en sitten 5 kuukauteen valmistumisen jälkeen saa minkäänlaista työttömyysturvaa - kukaan ei usko mutta mulla on tästä virallinen päätös, mustaa valkoisella ja leima alla. Yksi työmarkkinatukiharjoittelupaikka ois sopivasti hollilla jos voisin ottaa sen, mutta kun on tämä 5 kuukauden karanteeni ilman työmarkkinatukea, koska valmistun korkeakoulusta, go go työkkäri :thumbs: byrokraattien keksimää tilastojen siivoustako lie moinen, arsesta joka tapauksessa. C'est la vie, mutta saa se silti vituttaa.

Edit: Ja tuosta työmarkkinatukiharjoittelusta. Kannattaa sitä harkita vakavasti, sen kautta mäkin löysin ekan "oman alan" työpaikan. Nim. yhteiskuntatieteiden maisteri.

) Kaikki työkokemus alalta kuin alalta on yleensä eduksi. Jos joku jaksaa opiskelujen ohessa painaa duunia Siwan kassalla niin kyllä se jotain kertoo ja siten voi työnantajalta saada hyvät suositukset.