Ei nyt niin ankarasti vituta, mutta hieman kuitenkin.
Kaupat tuntuvat käyttävän ihmisten tyhmyyttä kyllä surutta hyväkseen.
Lähikaupassa on ollut sama kikkailu jo monesti. Laitetaan iso tarjouslappu esim. leikkeleistä, mutta hintalapussa lukeekin pienellä eri merkki, muuten vastaava tuotekuvaus. Mainostettua tarjoustuotetta ei yleensä ole koko kaupassa.
Tänään oli sama juttu. Kariniemen hunajamarinoidut paistisuikaleet (450g) 1,99e! Hintalapun kohdalla on 300g hunajamarinoituja paistisuikaleita, joiden hintaa ei löydy mistään. Luonnollisesti 450g pakettia ei ole olemassakaan, ainakaan ko. lähikaupassa. Tällä kertaa myyjä meni vähän pidemmälle. Tarkkana huomasin tuon pakkauskokoeron, joten menin kysymään 300g paketin hintaa. Myyjä yritti vieläkin kierrellä hintoja, ja sanoi väärän merkin hinnan "esimerkiksi tuon painoisille". Sanoi vielä että kyllä se sitten kassalta selviää.. Otin paketin mukaan ja kävin kysymässä hinnan kassalta, sillä mainostettu kilohinta ei ollut lähelläkään todellista: 300g paketti maksaakin hieman alle 4 euroa. Tuota hintaa ei muualta siis löytynyt. :jahas:
Eihän noissa nyt mitään suurempaa "vahinkoa" ole sattunut, itse olen aina huomannut nuo erot. Periaate tuntuu vaan vähintäänkin arveluttavalta, jos tuon tarkoituksella tekevät.
Toinen juttu kaupoista. Käyn ristin mukana vaatekaupoissa, ja oon huomannut että naisten vaatteita myyvissä kaupoissa käytetään paljon vääristäviä peilejä. Peileillä yritetään tehdä mielikuva "laihduttavista" vaatteista. Näin mm. Vero Modassa Jyväskylässä. Missään ei lue, että peili vääristää mittasuhteita.
Ole tarkkana. :lol2: