Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
^ ainut pointti tuossa aikaisemmassa oli vaan se, että tuollainen pieneltä kuulostava muutos vaatisi oikeasti isoja muutoksia koko systeemiin ja vähän enemmän kuin pelkkää halua parantaa pikkaisen palvelua.

Jos palvelu on huono, eikä oikein toimi, saattaa halusta riippumatta olla "pakko" muuttaa systeemiä siinä laajuudessa kuin on välttämätöntä. Nykyisellään pakettiautomaatin perusidea ja sen hyödyt menetetään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pistetään tähän nyt vielä yksi rantti:

8.6. Asiakaspalautus yrityksen logistiikkakoodilla
22.7. Rahaa ei kuulu eikä näy
23.7. "Tietoa paketista ei tuntemattomasta syystä näy järjestelmässämme."

Vituttaa kun lomat loppu ja tää arkeen palaaminen on ollu jostain syystä nyt niin saatanan tahmeeta. Väsyttää koko ajan ja kun pitää taas käydä jumpalla duunin jälkeen niin jumpat menny ihan päin helvettiä. Lomalla tuli käytyä aamulla salilla ja se oli vallan mukavaa.

Vituttaa kun lomat loppu ja tää arkeen palaaminen on ollu jostain syystä nyt niin saatanan tahmeeta. Väsyttää koko ajan ja kun pitää taas käydä jumpalla duunin jälkeen niin jumpat menny ihan päin helvettiä. Lomalla tuli käytyä aamulla salilla ja se oli vallan mukavaa.
Mä pidän lomat aina elokuussa juuri siksi, että se on henkisesti helpompaa. On mukavaa lähteä lomalle kun useimmat palaa lomalta ja näkee niiden vitutuksen.

On se töihinpaluuvitutus tietysti itselläkin edessä ja mulla onkin tapana sanoa puolivitsillä, että lomat on sitä varten, että muistaisi taas miten työnteon kuuluu vituttaa. Olis helpompaa jos ei olis lomia. Ja olen myös sellainen tapaus jolle arki on tärkeä. Nyt kun jään lomalle ja arkirutiinit puuttuu, niin saa repiä itseään ihan tosissaan niskasta ettei ruokavalio ja treenaaminen unohdu.

En jaksa enää tohon postihommaan kommentoida. Muutenkin kommentoin vaan mahdollista järjestelmäremonttia, kun vastaavia systeemeitä näkee töissä.

Mutta itekin lomat aina syksyllä ja en tiedä, onko tää heinäkuussa töissä kökkiminenkään hääviä.. Joo, helppoa tavallaan, kun mikään ei etene, mutta samasta syystä raivostuttavaa, kun mikään ei etene. Menee ihan tyhjän päiväiseksi neppailuksi kaikki päivät. Ja sit kun pääsis kirmaamaan pihalle, niin veto ihan poissa.

Muutenkin kommentoin vaan mahdollista järjestelmäremonttia, kun vastaavia systeemeitä näkee töissä.

Tarkoititko siis, että toimimaton järjestelmä ei ole peruste remontille? Vai tarkoititko sitä, että remontti voisi olla haasteellisempi kuin tavallinen tallaaja äkkiarvaamalta esittää?

Jos kuljetusliikkeen kuljettamat tavarat eivät päädy kohteeseen, on "kuljetusjärjestelmässä" perustavanlaatuisia puutteita. Vika voi olla tekninen tai ihminen, mutta jos järjestelmä toimii huonosti, ei sitä mielestäni voi bisnesmielessä jättää korjaamatta. Investointi kuitenkin lopulta säästää rahaa, sikäli kun järjestelmä toimii tehokkaasti ja virheettömästi.

Aika monessa putiikissa toiminnan- tai tuotannonohjausjärjestelmien päivitykset edelleen toteutetaan (juurikaan) kuulematta loppukäyttäjien näkemystä toimivasta ja käytettävyydeltään hyvästä järjestelmästä. Lopputulos on, että kaikki ovat tyytymättömiä, ja se näkyy myös sinne asiakkaalle. Yrittäjänä pitäisin tyytymätöntä asiakasta huonona asiana.

Mulla vaan alkaa elokuussa kouluhommat niin oli osittain pakko pitää lomat nyt. Ja puoliso ei ihan niin vapaasti saa pitää omia lomiaan niin pidän yleensä sen kanssa samaan aikaan. Ja mulla täällä töissä ihan kohtuu mukavaa kun on hiljasta mut tää väsymys on vaan ihan aunarista. Tai sit tää tuntuu mukavalta kun tietää että pääsee parin viikon päästä pois ainakin vuodeks.

Tarkoititko siis, että toimimaton järjestelmä ei ole peruste remontille? Vai tarkoititko sitä, että remontti voisi olla haasteellisempi kuin tavallinen tallaaja äkkiarvaamalta esittää?

Jos kuljetusliikkeen kuljettamat tavarat eivät päädy kohteeseen, on "kuljetusjärjestelmässä" perustavanlaatuisia puutteita. Vika voi olla tekninen tai ihminen, mutta jos järjestelmä toimii huonosti, ei sitä mielestäni voi bisnesmielessä jättää korjaamatta. Investointi kuitenkin lopulta säästää rahaa, sikäli kun järjestelmä toimii tehokkaasti ja virheettömästi.

Aika monessa putiikissa toiminnan- tai tuotannonohjausjärjestelmien päivitykset edelleen toteutetaan (juurikaan) kuulematta loppukäyttäjien näkemystä toimivasta ja käytettävyydeltään hyvästä järjestelmästä. Lopputulos on, että kaikki ovat tyytymättömiä, ja se näkyy myös sinne asiakkaalle. Yrittäjänä pitäisin tyytymätöntä asiakasta huonona asiana.
Täydellistä järjestelmää ei ole eikä tule.
En tiedä ongelmien prosentuaalista määrää mutta käsittääkseni se on suhteellisen pieni ja kaiken lisäksi ajoittuu eniten niihin ruuhkahuippuihin jonka mukaan ei voi mitään järjestelmiä mitoittaa tai voi mutta kustannukset on sitten X mitä kukaan ei halua maksaa.
Tottakai se vituttaa kun osuu omalle kohdalle mutta itselle ei ole koskaan vielä kirje/paketti puolelle sattunut ongelmia.

No jälkimmäistähän se tarkoitti, mutta nyt saiskin olla puolustelemassa Postin palveluja, vaikka ei minulla ole heidän kanssaan mitään tekemistä :D

Maanantaiaamuna tilasin paketin, tiistaina oli Postin kautta perillä. Minulla tuo systeemi toimii jatkuvasti ihan moitteetta.

Täydellistä järjestelmää ei ole eikä tule.

Täydellistä ei tarvita, riittävän hyvä on tarpeeksi. Huonoa järjestelmää ei tulisi kelpuuttaa, mutta aina puuttuu maksaja. Ei ole saatu, mitä on tilattu, tai ei ole osattu tilata sitä, mitä olisi haluttu. Eiväthän nämä helppoja projekteja ole, mutta se on ihmeellistä, että ne liki pitäen aina menevät aunukseen (esim. VR - tai ehkä Accenture ja Tieto jne.).

Tottakai se vituttaa kun osuu omalle kohdalle mutta itselle ei ole koskaan vielä kirje/paketti puolelle sattunut ongelmia.

Enemmän menevät nämä viimeaikaiset hommat parodian puolelle kuin oikean korpeamisen.

mutta nyt saiskin olla puolustelemassa Postin palveluja, vaikka ei minulla ole heidän kanssaan mitään tekemistä :D

Ei niitä _voi_ puolustella, ne ovat huonot. Ja kalliit. :)

Postin asiakaspalvelusta:

Eka asiakaspalvelukokemus puhelinpalvelussa oli kuumottava. Keskustelu itsessään oli äärimmäisen syvältä ja aloin tosissaan puhua kurkkuäänellä puhelun edetessä. Annan yhdeksän pistettä asiakaspalvelijalle - hän pysyi ihailtavan tyynenä - vaikka lopulta hänen loputon "ymmärryksensä harmitustani kohtaa" alkoi oikeasti oikeasti kiristää. :)

Seuraava asiakaspalvelija ansaitsee täyden kympin. Paketti oli toistamiseen mennyt väärään paikkaan. Hänellä oli ymmärrys, ettei vika ole minun, ja hän alkoi heti selvittää, miten homma hoidetaan maaliin. Sanoin, että voin noutaa paketin noutopisteestä Helsingin alueella, ja arvelin, että pakko on yksi luukku olla vapaana. Hän sanoi, että se on vaikea järjestää - henkäisin syvään - mutta hän sanoi tietävänsä hänelle helpomman ratkaisun, joka oli kotiinkuljetus. Suostuin.

Tämä kolmas asikaspalvelutilanne oli kokonaisuutena hyvä. Lopputuloksena oli, että sain tietää itse toimineeni siten, että jatkotoimenpiteet ovat yrityksen ja Postin välisiä.

Vittu että vituttaa. Olin eilen illalla ajelemassa kotiin päin, kun ohiajavasta autosta lensi puolitäysi oluttölkki ja kolahti autoon. Lähdin perään kattomaan rekkarin ja sen sainkin ylös. Seurailin autoa jonkin aikaa, jos vaikka olisivat uskaltaneet pysähtyä ja vähän selvittää tekemisiään. Neljä finninaamaa sieltä kuitenkin vain naureskeli ja heilutteli keskisormea eikä pysähtymisestä tietoakaan. Jätin seurailun 5-10min jälkeen ja ilmoitin poliisille tosta. Vaikka tuskinpa ne sille mitään tekee tai on tehnyt. Omaan autoon nyt ei onneksi tullut vaurioita, olutvanat kylkeen vain. Eniten vituttaa se, että nuo pikku kusipäät saa luultavasti jatkaa tota touhuaan ihan vapaasti kenenkään puuttumatta. Ei vain pysty käsittämään mikä vittu näitä oikein vaivaa.

Mä taas puhuin suoraan ja siinä meni yks ainoa alkava kaverisuhde kun tää ei kestänyt totuutta... :D Ja mua ei vituta siis se kaverisuhteen menetys vaan se kun tää ihminen tekee itestään uhrin joka tilanteessa vaikka on ite mokannut.

Vittu että vituttaa. Olin eilen illalla ajelemassa kotiin päin, kun ohiajavasta autosta lensi puolitäysi oluttölkki ja kolahti autoon. Lähdin perään kattomaan rekkarin ja sen sainkin ylös. Seurailin autoa jonkin aikaa, jos vaikka olisivat uskaltaneet pysähtyä ja vähän selvittää tekemisiään. Neljä finninaamaa sieltä kuitenkin vain naureskeli ja heilutteli keskisormea eikä pysähtymisestä tietoakaan. Jätin seurailun 5-10min jälkeen ja ilmoitin poliisille tosta. Vaikka tuskinpa ne sille mitään tekee tai on tehnyt. Omaan autoon nyt ei onneksi tullut vaurioita, olutvanat kylkeen vain. Eniten vituttaa se, että nuo pikku kusipäät saa luultavasti jatkaa tota touhuaan ihan vapaasti kenenkään puuttumatta. Ei vain pysty käsittämään mikä vittu näitä oikein vaivaa.
Näissä tämmösissä pitäs kyllä aina jaksaa ottaa se "kellä ekana loppuu bensa" kisa. Varmaan ois alkanu pojilla pikkuhiljaa kuumottaa ku kolehdilla kerätty kakskymppiä automaattiin muuttuu bensamittarin näköseksi valoksi kojelaudassa ja toinen vaan seuraa...

en viitsi Postin kautta lähettää muutoin kun kotiovelle mitään sellaisille ihmisille joista tiedän etteivät pysty kimpoilemaan paketin perässä pidemmälle kun lähimpään paikkaan.

Palaa aiheeseen syystä että toimitus kotiovelle pe 7.8 klo 12 mennessä by Posti. Ei ole näkynyt tässä minun kotiovella. Kotona on oltu. Lähetysseuranta kertoo että kotiintoimituksessa on. Ollut 6.8 alkaen. Milloinkahan sitä alkais soittelemaan..

Näissä tämmösissä pitäs kyllä aina jaksaa ottaa se "kellä ekana loppuu bensa" kisa. Varmaan ois alkanu pojilla pikkuhiljaa kuumottaa ku kolehdilla kerätty kakskymppiä automaattiin muuttuu bensamittarin näköseksi valoksi kojelaudassa ja toinen vaan seuraa...
Näinpä. :D

Tein kyllä vielä myöhemmin rikosilmoituksen vaikkei auto vaurioitunutkaan. Jos nyt sais edes sen verran tapahtumaan, että vanhemmat kuulee millaseen hupailuun autoa käytetään. Jos ne siis jaksaa / ehtii laitokselta soitella perään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom