Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Poliisin lupapalvelut. Ensin saat odottaa aikaasi kuukauden, koska ilman ajanvarausta on noissa helvetin esikartanoissa turha kuvitellakaan tiskille pääsyä. Sitten kun paikalle pääsee niin virkailijana toimii elämäänsä kyllästyneen näköinen vk joka ei edes puhu niin kovaa että saisit mitään selvää kyselemättä jatkuvasti täsmennyksiä. Onneksi myös virkailija nykyään täyttää erilaisia hakemuksia puolestasi: kun hakemukseen haluaisi tehdä korjauksia sanavalintoihin niin tulee vastauksena olkapään kohauttelua ja toteaa ettei pysty vaikuttamaan asiaan ja että "herrat päättää näillä tiedoilla". Kyseessä siis nimenomaan henkilökohtainen perustelu, ei mikään lakisääteinen yksityiskohta johon ei oikeasti voi itse vaikuttaa. Ennustan noin 95% varmuudella pääseväni valittamaan tästäkin päätöksestä kun todennäköisesti luvan ensimmäinen versio tulee väärin ehdoin myönnettynä.

On kyllä tullut tässä muutaman vuoden aika pari kertaa niin paskaa palvelua lupapuolella, että ei mitään järkeä. Ajokorttia hakiessa viimeksi käsittelijä tiskin toisella puolella oli kyllä niin ihan täys mulkku (vaikka kyse oli naisesta). Tiuskimista ja vittuilua sain osakseni vaikka itse olen kyllä aina ystävällinen ja kohtelias. Olisi tehnyt mieli sanoa, että otetaanko ihan uudestaan. Tulen tuolta ovesta sisään otan jonotuslapun ja sitten tervedin ja sinä teet samoin. En viisinyt toteuttaa, olisi mennyt vaan vaikeammaksi. Kiehui kohtuullisesti kun kävelin laitokselta ulos.

Yksityisellä puolella akka olisi piilotettu kellariin tekemään jotain missä ei tarvitse olla ihmisten kanssa tekemisissä, mutta julkisella puolella on mahdollista istuttaa paikallaan vittuilemassa asiakkaille. Oikein todellisia asiakaspalvelun ammattilaisia omien (vähäisten) kokemusten perusteella.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eivätkö ne nykyään ole siviilejä lupapalveluissa?

Tänään oli parikin poliisimiestä tiskin takana. En sitten tiedä liittyykö budjettivaikeuksiin ja siihen että jo virassa oleville pitää keksiä jotain hommaa. Ainakin voisin kuvitella että tuo on eräänlainen rangaistustyöpaikka poliisivirkamiehelle. Heidän puolustuksekseen todettakoon, että ihan yhtä kehnoa se touhu on ollut aiemmillakin kerroilla "tavallisten" työntekijöiden kanssa.

Poliisin lupapalvelut. Ensin saat odottaa aikaasi kuukauden, koska ilman ajanvarausta on noissa helvetin esikartanoissa turha kuvitellakaan tiskille pääsyä. Sitten kun paikalle pääsee niin virkailijana toimii elämäänsä kyllästyneen näköinen vk joka ei edes puhu niin kovaa että saisit mitään selvää kyselemättä jatkuvasti täsmennyksiä. Onneksi myös virkailija nykyään täyttää erilaisia hakemuksia puolestasi: kun hakemukseen haluaisi tehdä korjauksia sanavalintoihin niin tulee vastauksena olkapään kohauttelua ja toteaa ettei pysty vaikuttamaan asiaan ja että "herrat päättää näillä tiedoilla". Kyseessä siis nimenomaan henkilökohtainen perustelu, ei mikään lakisääteinen yksityiskohta johon ei oikeasti voi itse vaikuttaa. Ennustan noin 95% varmuudella pääseväni valittamaan tästäkin päätöksestä kun todennäköisesti luvan ensimmäinen versio tulee väärin ehdoin myönnettynä.

Ilmeisesti laitoskohtaisia eroja. Mitä itse olen asioinut niin ihan sujuvaa palvelua olen saanut, mitä nyt jonkun kerran on pitänyt selventää ampuma-aselakia virkailijalle kun tiskin takana ei ole kaikkea tiedetty.
Alkuviikosta kävin viimeksi ja jonotuslapun kanssa odottelin vajaan 10min, tiskillä meni ehkä saman verran.

Vituttaako oma elämä? Eikö enää jaksa? Ei hätää, aina voi tappaa itsensä. Mutta mitäs jos miettisit muutaman sekunnin ja keksisit jonkun muun keinon kuin hypätä junan alle. Aiheutat itsekkyydelläsi traumoja veturikuskille ja meitä kaikkia muita vituttaa kun joudutaan sun päävikojesi takia jumittamaan keskellä yötä junassa.

Vituttaako oma elämä? Eikö enää jaksa? Ei hätää, aina voi tappaa itsensä. Mutta mitäs jos miettisit muutaman sekunnin ja keksisit jonkun muun keinon kuin hypätä junan alle. Aiheutat itsekkyydelläsi traumoja veturikuskille ja meitä kaikkia muita vituttaa kun joudutaan sun päävikojesi takia jumittamaan keskellä yötä junassa.

Toi junan alle hyppääminen/rekan alle ajaminen tjsp on kyllä raukkamaisin teko, mitä voi tehdä.. Jos oma henki on pakko riistää, niin voisi tehdä sen sitten itsekseen eikä samalla aiheuttaa elinikäisiä traumoja muille.

Vituttaa lievästi tuules kolisevat jotkin kilistimet, mitä naapurin on pitäny just mun makkarin läheisyytee ripustaa. Ku joudun nukkuu viel ikkuna osittain auki pakkasista/talvesta riippumat, ettei huonees ole liian kuuma -,-

Se tunne kun vähän kampailee tukkaa ja tajuaa että combover se on, ei käy kieltäminen.
e. Ei tää kyllä edes vituta, suorastaan laupea olo kun asian nyt on todennut. Mä en ole ikinä saanut mitään ulkonäölläni joten ei paljoa merkkaa.

Mulla oli sama joitain vuosia sitten. Vitutti alkuun. Mut sit ku vetelin höylällä kaikki pois ni totesin, että täähän sopii mulle. Eikä tarvi aamusin stressata geelien kanssa :D. Mut halvaksi ei tule tämäkään lookki. Ite haluan pitää sängen poissa ja siks pitää höylätä vähintään joka toinen ilta. Mieluiten joka ilta. Aikaa operaatioon ei kulu kuin muutama minuutti, mutta Gilletten teriä kuluu. Yritin muutaman kerran Lidlin höylällä (todella halpa), mut se vain repii päänahan punaisille täplille. Ei hyvä. Eli nyt lähinnä vituttaa se etten ole löytänyt halvempaa korviketta Gillettelle.

Kovat jätkät eivät käytä vyötä räkkivedossa (kovat jätkät kävelevät seuraavan viikon mutkalla, eikä paljoa kumartele).

Vituttaa kun allekirjoittanut on niin vitun tyhmä, että säännöllisesti pelleilyjensä takia kaivaa ajoittain lähes neljännesvuosisadan takaisen vamman esille. Viimeks selkä pamahti kesän lopulla ja kolmen viikon treenitauko kesälomalla mäjähti päälle. Nyt on sopivasti tuo talviloma tulossa, joten mitä sitä reenailemaan. Hyvää yötä!

Kovat jätkät eivät käytä vyötä räkkivedossa (kovat jätkät kävelevät seuraavan viikon mutkalla, eikä paljoa kumartele).

Kovat jätkät vetelee ilman vyötä ja treenaavat keskivartaloa :) Se vyö ei ole selän varma säästäjä. (Ei ollut siis tarkoitus mitenkään vittuilla, mulla vaan on kuskinhommissa äärettömän tylsää odottelua)

Vituttaa kun allekirjoittanut on niin vitun tyhmä, että säännöllisesti pelleilyjensä takia kaivaa ajoittain lähes neljännesvuosisadan takaisen vamman esille. Viimeks selkä pamahti kesän lopulla ja kolmen viikon treenitauko kesälomalla mäjähti päälle. Nyt on sopivasti tuo talviloma tulossa, joten mitä sitä reenailemaan. Hyvää yötä!
Jep, täältä samat kommentit. Keskivartaloo vaan treenaan ja keskittyy siihen vetoon. Kyllä sen huomaa, jos alkaa paketti pettään ja sillon jätetään tanko maahan.

Vittuttaa räkkivetäjät, tangot paskotaan mutkalle ja muutenkin ehkä yksi idioottimaisimmista liikkeistä salilla. Tai, joskus noista saa salikomediaa ja kun paskovat itsensä niin ei se mua vituta.

Suuresti alkanut kyrpimään mahdottoman isot sähkölaskut.. vaikka ite ei ole alkanut käyttämään enemmän sähkölaitteita niin lasku se vaan suurenee.

Viime kuun laskun mukaan sähkön käyttö 498kwh.. vittu varmasti..

Työnhaku yritysten omia sähköisiä hakemuslomakkeita käyttäen. Käytät ikuisuuden koulutus- ja työkokemustietojen lisäämiseen ja hakemuksen täyttämiseen, vaikka samat asiat ilmenevät CV:stä ja hakemuskirjeestä, jotka pyydetään kuitenkin laittamaan loppuun liitteeksi. MIKÄLI siis pääset siihen vaiheeseen hakemusta, yleensä jossain kohtaa jotain menee teknisesti vikaan (kone jumittaa, lähettäminen ei onnistu, virheilmoitusta pukkaa tms.), ja saat aloittaa koko homman alusta.

Muutenkin ollu vähän hutera olo uuden lääkityksen kanssa, ni lähdin viemään koiria pihalle illasta. Rappuset näytti vaan märältä mutta olivatkin ihan jäässä = koomiset pannut ja koko portaikko alas. Pääsi lievä D'OH rappusten alapäässä. Siinä ei vielä pahasti koskenut, mutta nyt sattuu ranteeseen niin ettei mitään rajaa, polvi on kans auki mut se ei haittaa. Always see the bright side of life, onneks kukaan ei nähnyt :)

Vituttaa duuni tällä hetkellä jonkin verran. Olen nyt 1,5 vuotta tehnyt kaupallisen alan duunia. Tahti on kova ja tammikuusta tuli 100h kirjattua ylitöitä. Viime syksyllä mulle epäsuorasti sanottiin, et nyt pitää näyttää, mitä on tähän mennessä oppinut. No aika itseohjautuvasti oon hommia paiskonut, tehnyt aiempaa enemmän ja haasteellisia caseja selvitellyt yksin. Sama homma on nyt jatkunut alkuvuodesta.

Me saadaan kerran vuodessa palautetta tehdystä työstä. Ja palautteen pohjalta annetaan sitten bonarit ja korotukset. Vuosi sitten olin varma, että hyvä tulee. No ei tullut... Kollega otti kolme kertaa enemmän massia ja syynä oli "hyvät tyypit palkitaan" -tyylinen kommentti. Vitutti aika railakkaasti.

Eli työt on jatkuneet ja kyllä mun rooli on muuttunut. Meille tuli yks uus tyyppi töihin ja sanoin yhdelle meidän pomoista et fiksu kaveri. Se oli siitä kaverista ihan innoissaan ja totes et joo kyl sen täs jo vuosien saatos huomaa kuka kysyy oikeita asioita. Omasta mielestäni oon suoritunut tosi hyvin, mut mitään kovin suurta ja mullistavaa kehua/huuman hakemista meikäläisestä ei tuolla duunissa oo esiintynyt. Siellä on tietyt pomot ja niillä tietyt lemmikit, joiden tekeminen tai tekemättä jättäminen on aina hieno juttu. Sitten on se formaalijohtaminen, mihin ainakin itse tuppaa törmäämään koko ajan.

Satsaan aika paljon henkilökohtaista elämääni tähän työelämään ja tää epävarmuus siitä, oonko hyvä tyyppi, oonko tyhmä työjuhta vai mitä oikein olen organisaation silmissä, sillä se vaikuttaa aika helvetin paljon mun tulevaan kehitykseen. Eikä siihen saa vastausta, koska jos sanovat kumman vaan niin veikkaanpa et pelkäävät mun työmäärän laskevan. Jos oon tyhmä työjuhta, en tee niin paljon töitä. Jos taas on "korvaamaton", pystyn neuvottelemaan paremmat olosuhteet itselleni. Eli ei meillä oikein saa mistään palautetta...

Jos jotain positiivista niin meidän TJ:n kanssa hommat sujui yhteisen projektin osalta hyvin ja meno oli rentoa. Mut vituttaa tällanen, kun olis siistiä et vois 100% varmuudella laittaa itsensä likoon eikä välillä käydä kurkkimassa Oikotie-työpaikkoja.

Vituttaa olla köyhä, kiireinen ja palkaton samaan aikaan. Samalla muuttuu saamattomaksi köyhyyden vuoksi, koska mihinkään ei oikein ole varaa. :|

Oon työttömänä. Eilen vanha pomo soitti. Lupasi kuukaudeksi hommia helvetin hyvällä palkalla (paremmalla kuin viimeksi). Tunnen pomon hyvin ja työskentelytavan. Työt sujuvat hyvin meillä (tai ainakin sujuivat), joten lupasin heti mennä hommiin ja tämä tällä selvä. Tänään eräs henkilö alkaa pistämään viestiä, 50min ajomatkan päähän haettaisiin vakityöhön työntekijää. Palkasta ei tietoa, ei kumminkaan yhtä hyvä kuin tulevassa työpätkässä. Toinen paikka mihin haettaisiin työntekijää (Tai 8kpl työntekijöitä) on 25min ajomatkan päässä. Tuntipalkka 4,5€-5€ huonompi kuin tulevassa työpätkässä. "HAE SINNE NY JUMALAUTA, EI NYKYÄÄN OO HELPPOO LÖYTÄÄ TÖITÄ!". Kerran sinne hain enkä päässyt hommiin, silloinkin mietin että ottaisinko oikeasti työn vai olisinko työttömänä (työmatkat, työn kuva, palkka). Ei jumalauta mitä ajoituksia ja mitä pyörii nyt pääs että mitä pitäis tehdä. Ei saatanan saatana.

Opiskelemaankin olen hakemassa. Mikään ei ole millään tavalla varmaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom