Poliisin lupapalvelut. Ensin saat odottaa aikaasi kuukauden, koska ilman ajanvarausta on noissa helvetin esikartanoissa turha kuvitellakaan tiskille pääsyä. Sitten kun paikalle pääsee niin virkailijana toimii elämäänsä kyllästyneen näköinen vk joka ei edes puhu niin kovaa että saisit mitään selvää kyselemättä jatkuvasti täsmennyksiä. Onneksi myös virkailija nykyään täyttää erilaisia hakemuksia puolestasi: kun hakemukseen haluaisi tehdä korjauksia sanavalintoihin niin tulee vastauksena olkapään kohauttelua ja toteaa ettei pysty vaikuttamaan asiaan ja että "herrat päättää näillä tiedoilla". Kyseessä siis nimenomaan henkilökohtainen perustelu, ei mikään lakisääteinen yksityiskohta johon ei oikeasti voi itse vaikuttaa. Ennustan noin 95% varmuudella pääseväni valittamaan tästäkin päätöksestä kun todennäköisesti luvan ensimmäinen versio tulee väärin ehdoin myönnettynä.
On kyllä tullut tässä muutaman vuoden aika pari kertaa niin paskaa palvelua lupapuolella, että ei mitään järkeä. Ajokorttia hakiessa viimeksi käsittelijä tiskin toisella puolella oli kyllä niin ihan täys mulkku (vaikka kyse oli naisesta). Tiuskimista ja vittuilua sain osakseni vaikka itse olen kyllä aina ystävällinen ja kohtelias. Olisi tehnyt mieli sanoa, että otetaanko ihan uudestaan. Tulen tuolta ovesta sisään otan jonotuslapun ja sitten tervedin ja sinä teet samoin. En viisinyt toteuttaa, olisi mennyt vaan vaikeammaksi. Kiehui kohtuullisesti kun kävelin laitokselta ulos.
Yksityisellä puolella akka olisi piilotettu kellariin tekemään jotain missä ei tarvitse olla ihmisten kanssa tekemisissä, mutta julkisella puolella on mahdollista istuttaa paikallaan vittuilemassa asiakkaille. Oikein todellisia asiakaspalvelun ammattilaisia omien (vähäisten) kokemusten perusteella.