Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nordean verkkopankissa käyttämä lisävahvistus, vittu mitä paskaa. Tosi hienoa siirtää rahoja säästötilille kun jo tonnin siirrosta täytyy alkaa soittelemaan aspaan. Joo, Nordea maksaa soittokulut Suomessa. Ihan vitun loistavaa ruveta EU ulkopuolelta soittelemaan/lähettelemään tekstareita.

Sellainen asia kuin it-ala ja sukulaiset. Ensin kerrotaan kuinka ei viitsisi maksaa yrityksenä www-sivustoista pienyrityksen pyytämää hintaa, koska "siellä joku pari tuntia naputtelee ja sitten tulee nelinumeroinen lasku". Seuraavalla hengenvedolla sitten odotetaan, että minä teen ne käytännössä ilmaiseksi. Kyllä siinä tahtoo kuitenkin kymmeniä tunteja mennä kun tyhjästä aloitetaan simppelitkin sivustot, eikä paljoa naurata kun siitä jää käteen puuttuva vapaa-aika ja satanen kouraan. Ihan kuin tässä olisi muutenkaan aikaa kun menee about 12-16/7 oikeissakin töissä. Ai niin, eihän it-hommat ole oikeita töitä. Nappia vain painaa ja koodia pukkaa jostain taikareiästä. Pipari joo.

Loppui mulla sukulaisten ja muiden kerjäläisten soittelut kun ilmoitin listahinnat ja minimiveloituksen ;). Ei oo tarvinnu yhteen viiteen vuoteen talkoilla duunata mitään.

Loppui mulla sukulaisten ja muiden kerjäläisten soittelut kun ilmoitin listahinnat ja minimiveloituksen ;). Ei oo tarvinnu yhteen viiteen vuoteen talkoilla duunata mitään.

Niin kai se täytyy alkaa pian tekemään. Kyllähän sitä periaatteessa mielellään auttaisi sukulaista, mutta joku raja siinä on oltava. Alkaa haista hyväksikäytölle kun pitäisi uhrata kymmeniä tunteja vapaa-aikaansa käytännössä vastikkeetta siihen, että hyvin toimeentuleva yrittäjä säästäisi sen pari tonnia. Vielä kun arvostuksen taso on aika alhainen alan töitä kohtaan.

Niin kai se täytyy alkaa pian tekemään. Kyllähän sitä periaatteessa mielellään auttaisi sukulaista, mutta joku raja siinä on oltava. Alkaa haista hyväksikäytölle kun pitäisi uhrata kymmeniä tunteja vapaa-aikaansa käytännössä vastikkeetta siihen, että hyvin toimeentuleva yrittäjä säästäisi sen pari tonnia. Vielä kun arvostuksen taso on aika alhainen alan töitä kohtaan.

Sen enempää vittuilematta, mutta onhan tuo kyllä täysin omaa tyhmyyttä jos ilmaiseksi tekee toisille hommia. Oli sukulainen tai ei, mutta jos omasta työstä saa oikean korvauksen niin miksi siitä pitää vittuuntunut jos sitä itse myy itsensä halvalla.

Sen enempää vittuilematta, mutta onhan tuo kyllä täysin omaa tyhmyyttä jos ilmaiseksi tekee toisille hommia. Oli sukulainen tai ei, mutta jos omasta työstä saa oikean korvauksen niin miksi siitä pitää vittuuntunut jos sitä itse myy itsensä halvalla.

Voi elämä.

Mä olen samanlaisessa tilanteessa osittain vieläkin. On vaan ihmisiä, jotka soittelee, että voitko tulla "katsomaan" tietokonetta. Kyllä mä noita olen edelleen tehnyt ja osittain ihan siitä syystä, että voin pyytää vastapalvelusta sitten, mutta mitenkään miellyttävää hommaa ei ole. Vaikken nyt järjestelmätukihommia tuollaisessa mielessä enää työkseni tee. Mun hommat on kyllä suoraan kotitaloudelle ja 1-3h mittaisia. 30h projektiin mä kyllä nostaisin kädet pystyyn. Itse en kyllä kohtuullisesti pärjäävälle yritykselle alkaisi palveluksia tekemään. Ymmärrän kyllä ettei se nyt ihan niin helppoa ole, että toteaa hinnan olevan xx€/h. Kuitenkin ihmisiä, joiden kanssa ollaan kohtuullisen paljon tekemisissä.

tietokoneräpläystä ei tosiaan kukaan miellä meidän suvussa työksi. Suvussa jossa kaikki on tehnyt fyysistä työtä aina. Sitten on nämä sukuun tulleet, jotka soittaa sen kaksi kertaa vuodessa ja kysyvät joka kerta jotain vinkkiä. Mitään muuta syytä ei kyllä ole soitella.

Olen ottanut uuden taktiikan, menen pelipaikalle hetken ronklaan konetta ja sanon, että se on rikki. Ostakaa uusi :D. Ihan oikesti kun muutaman kympin läppäreitä aletaan virittämään tuntitolkulla niin siinä ei kyllä ole järjen hiventä. Varsinkin kun korjaaja ei koe minkäälaista mielenkiintoa asiaa kohden.

Ipad2 on ostettu aika helvetin monta viimeisen parin vuoden aikana. Ja kaikki on olleet tyytyväisiä. Linuxia asentelin jossain kohtaa ja sekin oli helppo tapa vähentää tukipyyntöjä.

Eräs koomikko oli kettuuntunut kun aina illanvietossa häntä pyydettiin hauskuuttamaan muita, totesi että hän pyytää seuraavan kerran vaikka timpuriystäväänsä tekemään saunajakkaran hänelle sillä välin kun heittää itse leukaa.

Sukulaisilta ja tutuilta on kyllä joskus vaikea kieltää omaa apua kun joskus on niitäkin tolloja jotka saattaa suuttua pahasti kun kieltäytyy.
Tuossakin tapauksessa toisen alasta riipppuen voisit pyytää häntä tekemään vastaavalla aika/työmäärällä sinulle jotain niin ehken saattaa ymmärtää ettei se tosta vaan juttu.

Minä en pahemmin apua pyydä mutta en kyllä annakkaan, muutamia tuttuja on joiden kanssa autetaan toisiamme tasapuolisesti tarvittaessa.

Pahimmat ongelmat tossa ovatkin juuri ne, että nämä tahtovat vähän pahoittaa mielensä, jos ei suostu "naputtelemaan paria tuntia näppäimistöä", kun eihän it-alan hommat ole edes oikeaa työtä. Pitäis kai ehdottaa, että jos vastapuoli tekis omaa duuniansa vaikka viikon tunnit satasella. Veikkaisin, että asia ei tulisi kuuloonkaan. Mikäpä minä olen maksamaan kenenkään mukavaa elintasoa omasta selkänahastani, olkoon vaikka sukua. Maksakoot sivunsa niin kuin muutkin yrittäjät. Ugh.

Oikestaan tommonen tuntiarvio vois olla hyvä kikka. Sanoo, että tää nyt ottaa 30h ja se pitäs työpäivän päätteeks tehdä. Tuolla luulis silmien aukeavan varsinkin yrittäjällä. Lisäbonuksena tehdystä ilmaisesta työstä pitää antaa elinikäinen takuu. Kun jotain pitää muuttaa tai joku ei toimi kuten pitäs niin sehän on selvää, että palveluksena tehdylle työlle on ikuinen bugikorjaus/päivitystakuu <3

Tämä vituttaa.

20150101_214235.md.jpg

jäätä, jäätä ja vielä kerran JÄÄTÄ!

Ja saatana flunssan laitto. Ee ny helevetti ku kurkku on niin saakelin kipiä ja nokka vuotaa ku mahatautisen perse.. jää reenit reenaamatta vaikka palava hinku pajalle olis..
perkele..

Kellonaika vituttaa. Sitä jos vielä tykkää nukkua niin tuntuu että päivät menee liian nopeeta. Olisko helpompaa jos vuorokauden mitta olisi 30h :D

Tässähän näitä on tullutkin. Henk. koht. vituttaa vesisade, jumalauta miten masentavaa. 3 vko. kestänyt kunnon flunssa, siis nokka vuotanut ja kurkusta tulee sellaista puuroa että huh-huh. Ja kaikenhuippuna toi helvetin jää, 2 kertaa vetänyt suorinvartaloin selälleen ja kerran piti kaataa fillari muuten olisin mennyt auton eteen joka ei hidastanut risteykseen. Se muuten vasta vituttaakin, siinä risteyksessä oli kuitenkin suojatiet, muttei tää homo edes hidastanut. Ja siinä on lisäksi tosi huono näkyvyys, talot siinä sillain että näet tuleeko muita vasta kun on myöhäistä ellei ennekoi.

Tässähän näitä on tullutkin. Henk. koht. vituttaa vesisade, jumalauta miten masentavaa. 3 vko. kestänyt kunnon flunssa, siis nokka vuotanut ja kurkusta tulee sellaista puuroa että huh-huh. Ja kaikenhuippuna toi helvetin jää, 2 kertaa vetänyt suorinvartaloin selälleen ja kerran piti kaataa fillari muuten olisin mennyt auton eteen joka ei hidastanut risteykseen. Se muuten vasta vituttaakin, siinä risteyksessä oli kuitenkin suojatiet, muttei tää homo edes hidastanut. Ja siinä on lisäksi tosi huono näkyvyys, talot siinä sillain että näet tuleeko muita vasta kun on myöhäistä ellei ennekoi.

Fillari-auto-suojatie on sanayhdistelmä josta saa herkullisen väännön aikaiseksi :puntti:
Itse koitan pitää reilua peliä ja antaa tilaa fillareille ja itsekkin kun ajoittain fillaroi niin huomannut autoilijoiden olevan päänääntöisesti reiluja, kuitenkin on pakko mainita nämä muutamat kamikaze fillaristit jotka a. luulee aina ja kaikkialla olevan etuajo-oikeus heillä b. ajavat täysillä myös sellaisissa paikoissa joissa autoilijalla ei ole yksinkertaisesti aikaa väistää.
Edelliset voi kyllä kääntää myös toisinkin päin....

Kerran yksi fillaristi oli tulossa ylittämään tietä paikassa jossa hänellä olisi väistämisvelvollisuus ja hieman himmasin jotta ehtii reilusti yli, eikös tämä urpo keksi alkaa protestoimaan jostain syystä ja pysähtyi keskelle tietä naamailemaan, ilmeisesti olisi pitänyt pysähtyä 200m päähän antamaan herralle tilaa.

Itsellesi ei tullut mieleen hidastaa risteystä lähestyttäessä?

Suojatie suojelee vain jalankulkijoita, ei pyöräilijöitä. Pyörätiet ovat taas asia erikseen.

Itsellesi ei tullut mieleen hidastaa risteystä lähestyttäessä?

Hidastin mutta oli niin saatana liukasta että liian myöhään.

Suojatie suojelee vain jalankulkijoita, ei pyöräilijöitä. Pyörätiet ovat taas asia erikseen.

Joo mutta ei tämä olisi kerinnyt pysähtymään jos sieltä olisi joku kävellenkin tullut, siinä on niin hiton huono näkyvyys.
Kyllä mä autoillessa hidastan reilusti ennen suojatietä jos siellä on kevyttäliikennettä palloilemassa lähistöllä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom