Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Eihän tässä pyyhettä kehään heitetä, vakuutuksesta tulee maanantaina tai tiistaina jonkunnäköstä vastausta, jos se on kielteinen niin ei sitä asiaa siihen jätetä. Tukea on onneksi löytynyt jo jonknu verran, tutuilla on tyhjiä kämppiä, kesämökki voidaan myydä ja niin edespäin. Tänään kosteusmittauksissa selvis että ainakin kaks makuuhuonetta näyttäis olevan kuivia, niin säästyy hiukan remontissa rahaa, lopulliset vauriot tosin selviää vasta purkutöissä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
6kk vanha Note 3 ui selekää tiskialtaassa.. Nyt sitten vanhaan Nokia N8 ei saa mistään numeroita, ei edes nokia-tilin kautta. Että mua vituttaa..

Toivottavasti kotivakuutus korvaa..

Perkele, vakuutusyhtiöltä tuli kielteinen päätös, vitun mulkut. 40 tonnia oli rakennusfirman arvio rempan hinnaksi, mut jos käy nyt niin (niinkuin näyttää käyvän) että maksetaan itse viulut, niin purkuhomman tekee eräs taho ilmaiseksi tai todella halvalla, kuivatuksen tekee rakennusfirma joka teki tuon 40 tonnin arvion ja pohjatyöt ja lattiat teetetään tutuilla alan tekijöillä kaverihintaan, lopulliseksi hinnaksi tulis noin 20 tonnia. Remppaan menee arviolta puol vuotta jonka ajan pitää asua muualla, ukkon kaverilla on omakotitalo tyhjillään alle kilometrin päässä, jossa sais asua sen aikaa vuokralla, hintana sähkö, vesi ja lämmitysöljy.
Toi 20 tonnia pitäis vaan repiä jostain. Vakuutuskirjassa on kyllä hiukan epäselvyyksiä, saattavat vielä vaikuttaa asiaan jotenkin, ainakin jos mennään oikeuteen asti. Vittu mitä paskaa jokatapauksessa, tuskin on varaa enää rempan jälkeen asua samassa talossa, meikäläinen muuttaa varmaan omilleen ja porukat muuttaa veljen kanssa pienempään kämppään tai kerrostaloon.

Näin. Omistusasunto, velalla tai ilman, ei ole riskitön. Ei auta vakuutuskaan aina.

Voi kuulostaa vittumaiselta ja kovasti pahaltakin.. MUTTA kyllä se vakuutus yleisesti ottaen auttaa 99% ajasta´JOS hommat on hoidettu niinkuin pitää. Suomessa varsinkin vanhuksilla tuppaa olemaan sellainen asenne että asuntoa ei korjata ennnen kuin on ihan pakko esim: jos katto vähän vuotaa niin eihän se haittaa, korjataan se sitten 6kk päästä ja parhaimmilla vielä touhu on sitä että korjataan ihan itse.
Samoin kuin noi vesiputket tosi monilla on yli 40v vanhat putket talossa eikä edes seurata vesimittaria säännöllisesti.

Jos jotain positiivistä pitää tosta hejopel miettiä niin kyllähän ton kämpän arvonnousu remontin jälkeen kompensoi tota 20k€ remonttilaskua.

Niin, no, uudet putket on kyllä plussaa, mut esimerkiksi olohuoneen parketin tilalle tulee halvempaa materiaalia jne. niin ei sillä rempalla mitään voittoa tehdä.

Voi kuulostaa vittumaiselta ja kovasti pahaltakin.. MUTTA kyllä se vakuutus yleisesti ottaen auttaa 99% ajasta´JOS hommat on hoidettu niinkuin pitää. Suomessa varsinkin vanhuksilla tuppaa olemaan sellainen asenne että asuntoa ei korjata ennnen kuin on ihan pakko esim: jos katto vähän vuotaa niin eihän se haittaa, korjataan se sitten 6kk päästä ja parhaimmilla vielä touhu on sitä että korjataan ihan itse.
Samoin kuin noi vesiputket tosi monilla on yli 40v vanhat putket talossa eikä edes seurata vesimittaria säännöllisesti.

Jos jotain positiivistä pitää tosta hejopel miettiä niin kyllähän ton kämpän arvonnousu remontin jälkeen kompensoi tota 20k€ remonttilaskua.
Nojoo näin kyllä, mutta jos on se ostaja. Itse en ainakaan ole teknisen alan kaveri ja olen nähnyt tapauksia joissa kuntokartoituksenkin jälkeen on tullut parin vuoden päästä lunta tupaan.
Lähtökohtaisesti olet oikeassa.

Töissä jätkät myöhästelee ja nukkuu pommiin koko ajan ja kusee hommat. Työpaikka ei vastaa tutkintoa, joka on näyttöpohjainen, joten sekin pitäisi vaihtaa ja parisuhdekin näyttää hajoavan käsiin. Vitunvitunvittu!

Taas niin peruskeissi: firma jolle tein duunia meni konkkaan ilman, että siitä olisi varoiteltu etukäteen ja totta kai liksa jätettiin maksamatta. Ei tässä niin varakas olla, että ei pitäis jokaista euroa budjetoida. Huoh.

Henkilökohtainen ruuvini oli jo niin kireällä, että nyt se korkkasi tyhjää. Menin lääkäriin ja kerroin kaiken masennuksesta, sosiaalisten tilanteiden pelosta ja siitä, että olen saanut sietää tätä paskaa jaksoittain lähes koko aikuiselämäni. Päivän antoi saikkua, koska pomo on vanhoillinen idiootti jolle sääli on sairautta ja henkiset oireet pelkkä tekosyy. Huomenna sanon itseni irti koko paskasta.
Onko kellään kokemusta lääkkeestä venlafaxin 75mg/1krt/pv? Siihen olisi nyt vuoden tarpeet lyötynä. Toivottavasti parantaa elämänlaatua ja ajattelisin niinkuin "normaalit" ihmiset. Treenattuakkaan ei ole tullut yli vuoteen, salille tekisi mieli mutta tuntuu kun menen mihin vaan, niin ihmiset nauraa ja puhuu selän takana, kaupassa, töissä, kaupungilla jne. Ainoa ihminen mihin luotan on mun rakas naisystäväni.

Henkilökohtainen ruuvini oli jo niin kireällä, että nyt se korkkasi tyhjää. Menin lääkäriin ja kerroin kaiken masennuksesta, sosiaalisten tilanteiden pelosta ja siitä, että olen saanut sietää tätä paskaa jaksoittain lähes koko aikuiselämäni. Päivän antoi saikkua, koska pomo on vanhoillinen idiootti jolle sääli on sairautta ja henkiset oireet pelkkä tekosyy. Huomenna sanon itseni irti koko paskasta.
Onko kellään kokemusta lääkkeestä venlafaxin 75mg/1krt/pv? Siihen olisi nyt vuoden tarpeet lyötynä. Toivottavasti parantaa elämänlaatua ja ajattelisin niinkuin "normaalit" ihmiset. Treenattuakkaan ei ole tullut yli vuoteen, salille tekisi mieli mutta tuntuu kun menen mihin vaan, niin ihmiset nauraa ja puhuu selän takana, kaupassa, töissä, kaupungilla jne. Ainoa ihminen mihin luotan on mun rakas naisystäväni.

Kuulostat vainoharhaiselta ja masenteelta. Vähintään uupuneelta.

Kuulostat vainoharhaiselta ja masenteelta. Vähintään uupuneelta.

Kyllä, tiedostan tämän itsekkin. Ja kun juttelen siitä kasvotusten esim. lääkärille enkä hyvin tuntemalleni ihmiselle, tulee jostain sisältä "toinen" mikä ei näytä itkua tai surua ulospäin vaan pitää sen sisällä. Eilen itkin ensimmäistä kertaa moneen, moneen kuukauteen. Ja itkin niin paljon kuin aikuinen mies voi yksin itkeä. Kun juttelen jollekkin lekurille, ei paha olo fyysisesti näy ulos ja sanat on vain sanoja joilla yritän kertoa oireita ja oloa. On erilaisia "miniä" eri tilanteisiin.
Tunnen vitullista häpeää että kävin tänään lääkärissä ja otin päivän vapaaksi sairaslapulla. Mä tunnen myöskin häpeää jos olen esim kuumeessa tai vastaavaa, hakea sitä saikkua. Itseasiassa tunnen häpeää kaikesta, missä joudun olemaan itsekäs. Salihommasta sen verran että tuntuu että mulle nauretaan kun on kaveri kuin pulkannaru. Vituttaa kun mulle nauretaan eikä tiedetä mitä siellä taustalla on. Enkä mä voi sille yhtään mitään. On nimittäin minäkuva peilissä jotain ihan vitun paskaa. 172/60 kiloa ei paljoa naurata, haluaisin näyttää emännänkin silmissä fysiikaltani paremmalta.

Olo on ihan suoraan sanottuna mitätön mies, jota työnantaja on käyttänyt hyväkseen, jota on kustu silmään ja jota ei kukaan kumppani jaksa muutamaa kuukautta pidempään. Onni on kuitenkin se, että emäntä on terveysalan ammattilaisia ja ymmärtää. Tosin hän ei ole yksilönä kokenut mielenterveysongelmia.

Kyllä, tiedostan tämän itsekkin. Ja kun juttelen siitä kasvotusten esim. lääkärille enkä hyvin tuntemalleni ihmiselle, tulee jostain sisältä "toinen" mikä ei näytä itkua tai surua ulospäin vaan pitää sen sisällä. Eilen itkin ensimmäistä kertaa moneen, moneen kuukauteen. Ja itkin niin paljon kuin aikuinen mies voi yksin itkeä. Kun juttelen jollekkin lekurille, ei paha olo fyysisesti näy ulos ja sanat on vain sanoja joilla yritän kertoa oireita ja oloa. On erilaisia "miniä" eri tilanteisiin.
Tunnen vitullista häpeää että kävin tänään lääkärissä ja otin päivän vapaaksi sairaslapulla. Mä tunnen myöskin häpeää jos olen esim kuumeessa tai vastaavaa, hakea sitä saikkua. Itseasiassa tunnen häpeää kaikesta, missä joudun olemaan itsekäs. Salihommasta sen verran että tuntuu että mulle nauretaan kun on kaveri kuin pulkannaru. Vituttaa kun mulle nauretaan eikä tiedetä mitä siellä taustalla on. Enkä mä voi sille yhtään mitään. On nimittäin minäkuva peilissä jotain ihan vitun paskaa. 172/60 kiloa ei paljoa naurata, haluaisin näyttää emännänkin silmissä fysiikaltani paremmalta.

Olo on ihan suoraan sanottuna mitätön mies, jota työnantaja on käyttänyt hyväkseen, jota on kustu silmään ja jota ei kukaan kumppani jaksa muutamaa kuukautta pidempään. Onni on kuitenkin se, että emäntä on terveysalan ammattilaisia ja ymmärtää. Tosin hän ei ole yksilönä kokenut mielenterveysongelmia.

Suosittelen ehdottomasti lääkehoidon rinnalle terapiaa! Helpottaa parisuhdettakin, kun puolisolla ei ole "vastuuta" toimia terapeuttina, vaan saat ulkopuolista keskusteluapua. Monet hyötyvät myös vertaistukiryhmistä.

Voit jatkaa suhteettoman häpeäntunteen ja sosiaalisten tilanteiden pelon kanssa kituuttamista tai hakea nyt reilusti muutosta tilanteeseen. Onnea matkaan.

^ Kun ihmisen ajattelee psykofyysisenä kokonaisuutena, on mielestäni turha tehdä jakoa fyysinen sairaus = lääke on hyvä juttu, mielenterveysongelmat = lääke on paha!

Mä meen pitemmälle ja ehdotan ettet koske yhteenkään lääkkeeseen.

Nuo mielialalääkkeet(kin) on vähän kiistanalainen juttu, usein niitä määrätään aivan liian helposti esim. luonnolliseen surureaktioon. Kuitenkin, kun kyseessä on ilmeisesti pitkään jatkunut alavireisyys mikä on haitannut elämää merkittävästi, voi lääkkeistä olla OSALTAAN paljonkin apua.

Tuosta Venlafaxinista en tiedä muuta kuin että moni on kokenut sen auttaneen masennusoireisiin. Annostusta voi myös muutella, pienentää/suurentaa ja asteittain lopettaa lääkärin ohjeilla. Lääkkeiden vaikutukset on kuitenkin aina yksilöllisiä ja siksi kokeillaan mikä auttaa kenelläkin. Tosi paljon tsemppiä hurmanni, toivottavasti mieliala tuosta kohenee ja suunta on ylöspäin :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom