Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Oma tyhmyys. Aamulla +14 ja farkut ja huppari päällä porhallan bussille sillä asenteella että ei se sää nyt pahasti lämpene, vaikka oltiin luvattu +27. Iltapäivään mennessä hiki virtasi ilmastoinnin puutteella siunatun bussin kyydissä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mopoilija kiilasi risteyksessä eteen, vaikka minulla oli etuajo-oikeus. No ei tämän tähän loppunut, hetken päästä mopoilijan ollessa viereisellä kaistalla juuri autoni vieressä, hän päättää pistää vilkun päälle ja vaihtaa kaistaa. Jarrut pohjaan mutta osuin sitten mopoilijan takarenkaaseen ja heppu lensi nurin. Noh onneksi ei käynyt mitään, ei mopolle,mopoilijalle tai autolle. Toivottavasti oppi, ettei kannata vaihtaa kaistaa katsomatta kunnolla, että onko varmasti tilaa.

Mä taidan olla vähän tapaturma-altis: kumartelin olohuoneessa ja siivosin lasten leluja lattialta, kunnes sattui niin saatanasti perseeseen. Nyt on kunnon vekki, pari tikkiä ja nyrkin kokoinen mustelma- on mulla ihana tv-taso, kun saa tollasen aikaan.

Vanhoista autoista on vittumaista päästä eroon. Nettiauto on täynnä vaihtajia ja sähköpostitinkijöitä, mutta kovin vaikeaa on löytää sitä porukkaa, joka tulisi oikeasti katsomaan, tarjoaisi edes jotakin etäisen järkevää ja jolla olisi vielä oikeasti rahaa.

Vanhoista autoista on vittumaista päästä eroon. Nettiauto on täynnä vaihtajia ja sähköpostitinkijöitä, mutta kovin vaikeaa on löytää sitä porukkaa, joka tulisi oikeasti katsomaan, tarjoaisi edes jotakin etäisen järkevää ja jolla olisi vielä oikeasti rahaa.

Totta. Myytävän auton pitää olla paras, seuraava katsastus 15kk päästä, täydellinen huoltokirja, uudet renkaat ja nettiauton halvin, siltikin joku tarjoaa vaihdossa 350 tuhatta ajettua 97- ooppelia ja haluaa 30% hinnasta pois. :wall: Ymmärrän miksi moni antaa sen vanhan autonsa autoliikkeeseen järkyttävällä alihinnalla.

Helpoimmalla pääset kun vastaat vain muutamalla sanalla, että tuu katsomaan ja neuvotellaan sitten.

Totta. Myytävän auton pitää olla paras, seuraava katsastus 15kk päästä, täydellinen huoltokirja, uudet renkaat ja nettiauton halvin, siltikin joku tarjoaa vaihdossa 350 tuhatta ajettua 97- ooppelia ja haluaa 30% hinnasta pois. :wall: Ymmärrän miksi moni antaa sen vanhan autonsa autoliikkeeseen järkyttävällä alihinnalla.

Jep, ja vaikka oikeasti haluaisi autosta vain eroon johonkin sinnepäin-hintaan, niin hintaa ei voi laittaa kerralla kohdalleen, koska jos auto on halpa, niin siinä on varmasti jotain vikaa ja hinnasta pitää varmuuden vuoksi tinkiä puolet pois. Siksi jätin tällä kertaa vähän sitä saatanan tinkivaraa, mutta kun niitä oikeita ostajia ei vain ole liikenteessä. Sekin varmaan rajoittaa, kun kerroin kaikki pikkuviat ja-ruosteet suoraan ilmoituksessa enkä väittänyt 15 vuotta vanhaa autoa uudeksi... pitäisi vain väittää virheettömäksi, kuten muutkin, ja toivoa että joku tulee sen perusteella katsomaan eikä huomaa kaikkea ja/tai tarjoaa edes jotakin kun on paikan päälle vaivautunut. Eihän tuo kulkine ole vielä pitkään ollut myynnissä, mutta kun kerrankin ajattelin että pääsisi helposti eroon kun on tuore leimakin... Jos olisin rikkaampi, niin ajaisin suoraan romuttamolle, mutta se parisen tonniakin valitettavasti painaa budjetissa sen verran, että pakko on yrittää löytää ostaja.

Helpoimmalla pääset kun vastaat vain muutamalla sanalla, että tuu katsomaan ja neuvotellaan sitten.

Eivät nuo kyselijät ole sinänsä ongelma vaan se oikeiden ostajien vähyys.

Makkarissa vieläkin +26,3c, vaikka ikkuna on ollut jo kolme tuntia selkosen selällään ja tuuletin päällä. Vitun kesä, kun noi viimeiset ilta-auringon lämmöt osuu suoraan makkarin ikkunaan ja tiiliseinään ja sit illalla on mahdoton mennä nukkumaan. Olis kunnon ilmastointi mut ei sellaseen oo varaa.

^ Sama juttu. Asutaan kerrostalon kulmakämpässä ja aurinko paahtaa sisään ikkunoista koko päivän iltaan saakka. Ei auta edes verhot, kun aurinko lämmittää rakenteet.

Niimpä, ainoo vaihtoehto olis se ilmastointi mut en tiedä riittäiskö sekään viilentämään kämppää tarpeeksi kun lämpömittari näytti päivällä 27 astetta sisällä.

27 astetta on itellä nykysessä kämpässä ihan luksusta. Edellisen kämpän vähintään 32 astetta kuumimpina kesäpäivinä pisti jo vähä vituttaan.

Heti kun mä muutan omilleni, niin tilaan kyllä ilmalämpöpumpun, pitää olla asennettuna jo ennen muuttoa :D reilun tonnin ne nykyään kustantaa mutta kyllä mä oon valmis tonnin maksamaan siitä että saan koko kesän nukkua hyvin ja säästän 10 litraa hikeä kuussa. Mä en voi ymmärtää miten ihmiset nukkuu jossain afrikassa tms., thaimaassa kun olin lomalla niin teki tiukkaa ilmastoinnillakin, vaikka illalla viilensi kämpän alle 20 asteeseen niin aamulla heräs +30 asteessa, koko yötä kun ei voinut laitetta pitää päällä kun sähköt ei kuuluneet vuokraan eikä sähkö ollut halpaa thaikuissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom