Kesälomalistaus vituttaa niin ankarasti että on vaikeuksia pystyä suoriutumaan työtehtävistä. On tullut duunissa tässä viimeisen puolen vuoden aikana aika paljon paskaa nieltyä (suhteettoman paljon) ja kaikenlaista työstressiä on ollut ilmassa. Nyt tuli sitten piste i:n päälle ja mun hermot ei enää kestä. Ei oikeesti pysy kohta mielenterveys kasassa kun reunat ne on munkin ämpärillä.
Ennen on saatu lomamme sovittua aika hyvin keskenämme, ja pääosin niin että kaikilla kesäloma on oikeasti kesällä, ei keväällä tai syksyllä ellei erikseen ole näin halunnut (niitäkin on aina muutamia ollut). Kesälomia on ollut myös helpohkoa vaihtaa keskenään jos kyseessä on ollut kesä-heinä-elokuu, ja oikeastaan kaikki ovat saaneet mieleisensä.
No, se lysti loppui right about now. Mielivaltainen aakkosjärjestyksessä tehty lista löytyi meiliboksista lauantaina, missä yhdenkään ihmisen lomatoiveita ei oltu otettu huomioon, ja oma kesälomani oli lätkäisty syksyyn. Eipä paljon vituta ajatus siitä että itse istuskelee yksin kotona vesisateella voimatta mennä ulkomaille kumppanin kanssa tai olematta päivääkään muiden lomalaisten kanssa samaan aikaan tekemässä yhtään mitään, kun koko muu Suomi on jo takaisin töissä. Yieppee-fuckin-yay!
En usko että tässä edes mihinkään järkevään sopuun päästään, hyvin huonolle vaikuttaa. Itselläni on ensimmäinen kesä kun lomakaudella olisi ollut oikeasti merkitystä (mies ei saa käsitykseni mukaan vaihdettua lomaansa) ja olin siitä riippuvainen. Muutoin voisin hyvin olla vaikka tuon syyskuun lomalla, painuisi sitten vaikka kuukaudeksi Aasian lämpöön tms, mutta ei kauhean kiva ajatus reissata yksin. En tiedä mitä tältä vitutukselta keksii.
Mä mieluusti jättäisin koko kesäloman pitämättä ja ottaisin sen vaikka rahana, tai siirtäisin sitä eteenpäin jos se olisi mahdollista mutta käsitykseni mukaan ei ole. Se on pakko vaan kärsiä syyskuu joko yksin kotona, tai lähteä yksin reissuun. Vittu että mä vihaan nykyään tätä meininkiä niin paljon että mietin koko ajan muita vaihtoehtoja. Sellaisia duuneja missä voisin itse päättää että nyt olen lomalla, piste.