Tällä hetkellä vituttaa ihmisten käytös Internetin osto- ja myyntisivustojen ympärillä (esim. tori). Tässä pari esimerkkiä:
Minulla on jotain tavaraa myynnissä, yllättäen löytyykin kiinnostuneita, kyselevät lisätietoja, lupaavat laittaa rahat parin päivän sisällä, haluavat varata tavaran viikonlopun yli tms. Mutta sitten ei kuulukaan mitään, vaan ostajaehdokas feidaa täydellisesti eikä vastaa enää yhteydenottoihin. Paskimmassa tapauksessa olen jo joutunut myymään eioota muille kyselijöille, kun olen ollut siinä luulossa, että kaupat saadaan tehtyä varaajan kanssa. Voisi perkele edes ilmoittaa, että ei kiinnostakaan, tai vastata viesteihin tai soittoihin. Saatana!
Keksin ratkaisun ongelmaan: Olen itse mulkku ja myyn tavaran sille, joka ensimmäisenä lyö rahat kouraan, vaikka olisinkin luvannut tavaran jollekin toiselle kiltille ja viattomalle ihmiselle, joka aikoo tulla huomenna tekemään kaupat.
Henkilöllä X on ilmoitus vuokra-asunnosta tai vuokrattavasta huoneesta, mutta yhteystiedoissa on annettu vain sähköpostiosoite. Kirjoitan lyhyehkön ja ystävällisen viestin, jossa tiedustelen, onko kohde vielä vapaana ja kerron jotain olennaisia perustietoja itsestäni ja tilanteestani (ja annan tietysti yhteystietoni). Mutta vastausta ei näy eikä kuulu. Miksi helvetissä laitat ilmoituksen nettiin, jos sinulla ei ole aikomustakaan vastata kyselijöille? Tai miksi et poista ilmoitustasi, jos se ei ole enää voimassa? Voisi perkele edes ilmoittaa, jos asunto on jo vuokrattu, tai jos ei kiinnosta ottaa minua vuokralaiseksi. Saatana!
:curs::curs::curs: