Solkku ei jeesaa tohon yhtään? Frendi sai aikanaan täys vapautuksen armeijasta paljon lievempien iho-oireiden takia. Tosin siitä nyt on kymmenen vuotta kun olin armeija ikänen että en tiedä onko käytäntö muuttunut.
Kyllähän se solkku ja valohoidot hitusen auttavat, mutta niistä ei ole vittuakaan apua, jos vaatteet eivät hengitä ja on huono patja missä nukkuu jne. Esimerkiksi olin kerran serkun luona yötä tässä talvella, ennen nukkumaanmenoa iho erinomaisessa kunnossa (ei mitään ongelmaa), sunnuntaina heräsin ja keskiviikkona vasta menin kouluun, iho meni yön aikana niin huonoon kuntoon, patja ei vain hengittänyt, iho kutisi, hikoili ja hautui. Hiki ei ole hyväksi, sentakia salillakäyminen onkin välissä hieman ärsyttävää (siis ihon takia), samalla rakennusalalla kun opiskele, vituttaa tietää, että vielä vuosi jäljellä opintoja ja tiedän, etten pysty rakennushommia tulevaisuudessa tekemään, ellei iho ollenkaan rauhoitu. Koulussa ei ole ihosta ongelmia, mutta rakennustyömaalla on, kun tosiaan "täytyy" tehdä se 8h hommia.
Ja allergioita itsellä on paljon, kissa, koira, hevonen, pujo, pölypunkki, ruuista esimerkiksi tuliset ja erittäin maisteiset ruuat, omena, pähkinät, ananas (usein syötynä), jotkut sitrushedelmät jne. Vituttaa tää ihohomma perkeleesti normielämässäkin ja hankaloittaa sitä paljon.
Sitten oli musta kumi (esim. vasaran varret jne., tälle todettiin allergia, mutta en ole sitä itse huomannut), jotkut puuduteaineet jne.
Pakkasilmat ovat yhtä helvettiä.
Tukka täytyy pitää lyhyenä (siili/kalju), että päänahan saa hyvin rasvattua, muuten kutisee perkeleesti ja kiristää päänahkaa. (en kyllä tykkääkkään muusta tukkamallista itsellä mutta jokatapauksessa)
Jos saisin YHDEN toivomuksen, niin se olisi että iho olisi hyvä ja ei olisi allergioita (ihoon liittyen siis). Vittu, kun edes muistaisi miltä tuntuu suihkun jälkeen vain kuivata iho pyyhkellä ja heittää vaatteet päälle.... Monta vuotta ollut niin, ettei suihkun jälkeen pysty olemaan ilman rasvausta.
+ Eipä ole paljon tarvinnut kavereilla käydä, kun jokaisella on joko kissa tai koira... Tunnin pystyn olemaan tilassa missä on kissa, mutta sitten alkaa hillittömät kutinat jne., pakko lähteä.