Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Haha hauska seurata tätä keskustelua. Suomalaiset juntit vetävät hernettä nenään, kun joku maahanmuuttaja käy salilla. Ammattikoulussa ei vissiin ole paljoa opetettu suvaitsevaisuutta-

Haha hauska seurata tätä keskustelua. Suomalaiset juntit vetävät hernettä nenään, kun joku maahanmuuttaja käy salilla. Ammattikoulussa ei vissiin ole paljoa opetettu suvaitsevaisuutta-

Olipas huono provo. Näytät vaan typerältä ja lukutaidottomalta, kun täällä ei kukaan ole vetänyt herneitä nenään siitä, että joku maahanmuuttaja käy salilla. Tämä on salikomediaa-ketju, menisit sinäkin inisemään maahanmuuttoketjuun, ettei tarvitse pilata näitä hyviä ketjuja.

Katsoin äsken kakkoselta "Silminnäkijä: tulot 0 euroa" dokumentin. Siinä oli 24v jätkä joka oli jättänyt elämässään kaikki mahdolliset koulut ja työharjottelut kesken omasta tahdostaan ja se valitti miten perseestä on kun ei ole töitä eikä mitään ja tuet on niin pieniä. Oli se joskus ollut kesätöissä mutta se oli ollut nöyryyttävää kun siltä ajalta ei saanut tukea. Miten edes kehtaa tv-kameroiden edessä valittaa kun saa rahaa tekemättä mitään ja vielä omasta tahdosta?

e: Sen takia varmaan toi vituttaa niin paljon kun itse elää kohta kolmatta vuotta opintotuella eikä sekään mikään iso ole. Mutta hyvin on pärjätty kun on tehty kesät niska limassa töitä.

Miten edes kehtaa tv-kameroiden edessä valittaa kun saa rahaa tekemättä mitään ja vielä omasta tahdosta?

Ei noilla välttämättä mene hissi ihan ylimpään kerrokseen. Toisaalta ei sen työn löytäminen ole aina helppoa sekään. Se riippuu aika monesta seikasta kuitenkin. Nythän on uutisissa ollut tietoa siitä, että aika hiton monet ihmiset työskentelevät käytännössä ilmaiseksi eli ei kunnon työtä vastaavaa palkkaa. Sekin kertoo osaltaan, että jokin mättää pahasti tässä maailmassa.

Viimeksi salilla käydessä soi suomenkielisiä joululauluja reggae- ja soul poljennolla.
Ratkaisuhan oli pistää nappikuulokkeista Goatmoonia kovemmalle :whip:

Oma ratkaisuni taas oli kysellä jengiltä, että oletteko tosissanne kuuntelemassa joululauluja (eivät olleet), ja sain luvan käydä pyytämässä kanavanvaihtoa ;) Toimi. Ainoa kerta kun olen unohtanut nappikuulokkeet kotiin, niin heti salilla soi joululaulut.

Enpäs muuten ole pistänyt merkille tuota kodarin mainitsemaa fitnessasentoa. Pitäisiköhän ihan kokeilla, jos olisi hyvä...

Himassa jumissa kohta kakskymppisenä. Kukaan ei palkkaa töihin. Että osaa ahdistaa,

lisään vielä sen että kohta menee kuppi nurin ja pahasti (latinotemperamentti)
Tätäkin täytyy kompata, kohta 21, intti käyty yms muttakun vakiduunia ei ihan noinvaan löydäkkään niin alkaa hieman ahdistaan kun ei oo tulevaisuudesta mitään hajua.

Maahamuuttajat ne vaa aiheuttaa salilla sitä komediaa eniten. Ainaki omaan silmään :P

Tuohan on hyvä tilanne. Täälläpäin ei kulje muuta kuin koulukyydit kahdesti päivässä ja kesällä ei ollenkaan :). Suurimmassa osassa Suomea julkinen liikenne on pelkkä vitsi.

Vähän sama täällä, nuo ovat myös koulukyytejä. Eikä niitäkään kovasti useammin ole kuin pari kertaa päivässä. Kesällä ei myöskään ollenkaan. Tosin ymmärtäähän sen, ei täällä oikein ole tarvetta niin paljon että kannattaisi ajaa.

Miksi menit jouluksi perheesi luokse? Ei se ole pakollista enää aikuisena.

Mihin muuallekaan menisin? Olisin Englannissa yksin isossa, kylmässä talossa. Tai poikaystävän luona yksin kun toinen on koko ajan töissä. Sadface.

Ihan kuin ei tarpeeksi ketuttaisi, läppärin laturi päätti sanoa itsensä irti. Lakkasi vaan yhtäkkiä toimimasta. Onneksi on takuuta jäljellä ja Apple Store on suht lähellä (Turussa), mutta ärsyttää silti koska menee ensin pari päivää laturin tilaamiseen liikkeeseen ja sen jälkeen pari päivää siihen että se lähetetään mulle kotiin (hakeminen tulisi maksamaan n. 15e bussimatkoissa). Koulujuttuja on vaikka kuinka enkä voi oikein tehdä niitä ilman omaa konetta (olen elitisti enkä tykkää yhtään käyttää muita kuin maccia eikä siskoilta varmasti saa konetta lainaan muuta kuin näin päivällä kun mokomat ovat koulussa).

Ensi jouluksi säästän rahaa niin paljon että pääsen matkoille koko loman ajaksi. Täällä kaikki menee päin persettä.

Katsoin äsken kakkoselta "Silminnäkijä: tulot 0 euroa" dokumentin. Siinä oli 24v jätkä joka oli jättänyt elämässään kaikki mahdolliset koulut ja työharjottelut kesken omasta tahdostaan ja se valitti miten perseestä on kun ei ole töitä eikä mitään ja tuet on niin pieniä. Oli se joskus ollut kesätöissä mutta se oli ollut nöyryyttävää kun siltä ajalta ei saanut tukea. Miten edes kehtaa tv-kameroiden edessä valittaa kun saa rahaa tekemättä mitään ja vielä omasta tahdosta?

e: Sen takia varmaan toi vituttaa niin paljon kun itse elää kohta kolmatta vuotta opintotuella eikä sekään mikään iso ole. Mutta hyvin on pärjätty kun on tehty kesät niska limassa töitä.
Tämä on omissa "piireissä" yllättävänkin yleistä. Koulu ei enää oikein kiinnostanut ja kun vanhemmat maksavat lähes kaiken viinasta lähtien niin mikäs siinä on elellessä. Päivät menee koneella ja viikonloput juodaan. Miten semmosta elämää vois edes elää? Vituttamaanhan se pistää, vaikka tietää, että jannujen tulevaisuus ei välttämättä kovin turvattu olekaan. Ehkä se karu totuus jossain vaiheessa elämää lävähtää päin näköä ja on pakko herätä tekemään töitä.
Toisaalta ei sen työn löytäminen ole aina helppoa sekään. Se riippuu aika monesta seikasta kuitenkin.
Totta kyllä tuokin, mutta kyllä ne koulut pitäs jaksaa käydä vaikka kuinka laiskottaa.

Katsoin itsekin tuon Yle Areenasta äsken, ja en voi kuin kompata. Mietitääs hetkinen. Mitä toi kaveri vielä oikeasti odottaa? On vittu järjestetty työpajat, useampi virkamies on käyttänyt aikaansa ja tehnyt suunnitelmia. Mutta kun ei maistu. Ei saatanan saatana.

Veikkaan että aika moneen vastaavaan jamppaan tepsisi ihan oikea pakko. Jos yhteiskunta olisi täysin tueton, niin kummasti alkaisi työnteko maistumaan. En tosin toivo tällaista yhteiskuntaa, koska silloin "oikeasti" vähäosaiset, eli sairaat ja vast., eivät tulisi toimeen.

Moni tuollainen ihminen vaan jotenkin kokee olevansa "liian hyvä" menemään vaikka kaupan kassalle sai siivoojaksi. Vittu jos ei rahkeet muuhun riitä niin ei pitäis olla vaihtoehtoja. Elämme kapitalistisessa yhteiskunnassa, ei tollaisella asenteella varustettua palkkaa tasan kukaan. Ja jumalauta veroeuroja ei pidä käyttää senttiäkään siihen, että luodaan työpaikka julkiselle sektorille sellaiselle ihmiselle, joka ei saa yksityisiltä markkinoilta töitä.

Ei se työnhaku varmasti herkkua ole, eikä välttämättä helppoakaan. Mutta kyllä nyt normaali jamppa, normaaleilla sosiaalisilla ominaisuuksilla ja kyvyillä varustettuna saa jotain töitä, viimeistään parissa vuodessa. Muuten on mun mielestä jossain vikaa. Ei kaikille vaan riitä johtajan pestejä ja palkkoja, eikä niihin kävellä suoraan sossun luukulta. Meillä on suomessa kuitenkin niin helppo kouluttautua sellaisiin töihin, joissa ei pääse rikastumaan, mutta saa perus toimeentulon, eikä tarvitse edes kummoista vaivaa nähdä.

Asenne ratkaisee.

En nähnyt tuota dokkaria kokonaan, mutta ainakin se yksi jamppa selkeästi kärsi masennuksesta. Lisäksi puhui pahoista univaikeuksista. Tietty monen mielestä nuo on kaikki vaan "teestekentelyä", toista se oli talvisodassa jne.

Masennus ja univaikeudet lähtee töitä tekemällä ja itsensä elättämällä. Kokeileppa itse makoilla viikko patjalla ainoana aktiviteettina läppärillä pelailu. Veikkaan että alkaa masentaan tervettäkin miestä ja tuskin uni tulee silmään kun ei itteään rasita.

Töihin sanon minä...

Muakin vitutti vielä pari vuotta sitten, kun kävin töissä paskapalkalla ja moni mun ikäinen kaveri vain makaili kotona, istui tietokoneella ja dokaili. Silloin oli itsellänikin kyrpä otsassa ja olisin leikannut kaikki tuet pois, mutta nyt kun ne kaverit alkaa olla lähempänä kolmekymppiä, niin kaikki ovat töissä ja yhdellä on jopa vaimo ja lapsi. Olenkin nyt kelaillut, että tuollaiset kaverit viettivät jotain välivuotta/vuosia ja miettivät vielä mitä tehdä elämällään. Ei kai sitä ole pakko juosta heti oravanpyörään, vaan sama se on nauttia vähän elämästä välillä.

Masennus ja univaikeudet lähtee töitä tekemällä ja itsensä elättämällä. Kokeileppa itse makoilla viikko patjalla ainoana aktiviteettina läppärillä pelailu. Veikkaan että alkaa masentaan tervettäkin miestä ja tuskin uni tulee silmään kun ei itteään rasita.

Töihin sanon minä...

Oikea masennus ja sellainen "öh, ei huvita" on kaksi eri asiaa.

Oikea masennus ja sellainen "öh, ei huvita" on kaksi eri asiaa.

Joo, olen seurannut vierestä erään tuttavan vaikeaa masennusta joka taisi kestää jotain 6 vuotta. Vihdoin kun kaveri sai hieman elämän langan päästä kiinni, alkoi oireet helpottaan. Ei tietenkään heti mutta kuitenkin. Nykyään opiskelee ja seurustelee ja on muutenkin "normaali". Toipuminen pelkästään kotona vihanneksena makaamisesta kesti varmaan pari vuotta.

Oikeaa masennusta on olemassa mutta se ei todellakaan lähde sairaslomaa/eläkettä yms määräämällä vaan henkilö pitäisi ohjata kuntoutukseen jossa ihmistä aktivoidaan tms. Tässä valtiossa on se vika että kaikki jätetään kotiin mätänemään ja sitten ihmetellään kun uutta tautia pukkaa eikä parannutakkaan...

e: tuttava oli siis ihan papereiden ja lääkäreiden mukaan masentunut. Parannuskeinona kotona makaaminen. Huonoimpana aikana suunnilleen vahdittiin sitä kun oli niin varmaa että se vetää itsensä jojoon. Vittu mitä paskaa kuntoutuksen osalta sanon minä.

Maaseutu. Olen ollut porukoiden luona jumissa jo yli viikon ja alkaa tulla korvista ulos tama keskella-ei-mitaan asuminen. En paase itse taalta mihinkaan koska en omista autoa tai korttia ja bussit eivat kulje. Aiti on ainoa joka voi kuskata ja han on koko ajan toissa tai hanella on muita kiireita. Taalla ei ole yhtaan mitaan.

Nytkin pitaisi paasta laakarille, mutta aiti kieltaytyy kuskaamasta ja vetoaa omiin kiireisiinsa. Samalla han vahattelee laakarin tarvettani, vaikka sanoin selkeasti etta minua pelottaa kun en tieda mika on vialla ja koko ajan sattuu, joten kyseessa ei todellakaan ole mikaan pikku juttu. Paras argumentti oli "onko sun pakko JOULUVIIKOLLA menna laakarille??!" Toinen aika hyva oli "olisit voinut vahan aiemmin keksia etta haluat laakarille". Muuten kylla, mutta paha ennustaa viikkoja etukateen mita vaivoja on tulossa :jahas:

Toinen vituttava asia on laiskat perheenjasenet. Talo on kuin mikakin sikolatti vaikka teen aina selvaksi etta haluan tulla siistiin kotiin kaymaan. Siivoan taalla siis jokaikinen paiva, mutta alkaa pikku hiljaa vituttaa siivota yksin. Ihan sama jos he elavat paskakasassa suurimman osan vuodesta, mutta edes silloin voisi vahan panostaa kun kerrankin tulen kaymaan. Laiskat paskat. Mulla on paska perhe, tahdon vaihtaa sen.

Viikonloppuisin ei kulje ollenkaan busseja. Viikolla menee niin etta bussi on kaupungissa klo 8, 10, 16 ja 17. Saaristossa ollaan (tosin lautoista ei onneksi tarvitse huolehtia, meilla on silta. Jee.). Mulla on kaikki kaverit Turussa, joten kaupungista pitaa viela busseilla eteenpain ja pitaa olla takaisin klo 16 mennessa etta paasee kotiin. Haluamani laakari on myos Turussa.

Meilla on ylimaarainen auto mita voin kayttaa, mutta mulla ei ole korttia koska annoin sen menna vanhaksi. Ensi viikolla tilanne toivottavasti muuttuu (jos paasen kokeista lapi).
Ruoka-asia on taalla painvastoin. Aina on tosi paljon ruokaa ja kaikenlaista epaterveellista mika allottaa mua.

Vähän sama täällä, nuo ovat myös koulukyytejä. Eikä niitäkään kovasti useammin ole kuin pari kertaa päivässä. Kesällä ei myöskään ollenkaan. Tosin ymmärtäähän sen, ei täällä oikein ole tarvetta niin paljon että kannattaisi ajaa.

Mihin muuallekaan menisin? Olisin Englannissa yksin isossa, kylmässä talossa. Tai poikaystävän luona yksin kun toinen on koko ajan töissä. Sadface.

Ihan kuin ei tarpeeksi ketuttaisi, läppärin laturi päätti sanoa itsensä irti. Lakkasi vaan yhtäkkiä toimimasta. Onneksi on takuuta jäljellä ja Apple Store on suht lähellä (Turussa), mutta ärsyttää silti koska menee ensin pari päivää laturin tilaamiseen liikkeeseen ja sen jälkeen pari päivää siihen että se lähetetään mulle kotiin (hakeminen tulisi maksamaan n. 15e bussimatkoissa). Koulujuttuja on vaikka kuinka enkä voi oikein tehdä niitä ilman omaa konetta (olen elitisti enkä tykkää yhtään käyttää muita kuin maccia eikä siskoilta varmasti saa konetta lainaan muuta kuin näin päivällä kun mokomat ovat koulussa).

Ensi jouluksi säästän rahaa niin paljon että pääsen matkoille koko loman ajaksi. Täällä kaikki menee päin persettä.

Sulla ei ole kyllä koskaan mikään asia hyvin ja olet missä tahansa niin aina jokin vituttaa ja kaikissa muissa paitsi itsessä on vikaa.:joulu2:

Back
Ylös Bottom