Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Ruohonleikkuri_LM_2146_M1.jpg

Saaaaaaaaaaaaaaaaaaatana :wtf:

Äskettäin salilla joku kaveri väänsi naama irvessä rannekääntöjä käsipainolla ja jutteli samalla mukavia puhelimeen, vaihdellen puhelinta toisesta kädestä toiseen :wtf: Salilla pyörii myös jeesus, joka mm. tänään opetti 15 kesäsille mopopojille kuinka tulee varmistaa penkkiä oikein ilman että loukkaantuu. Eihän siinä sinänsä mitään, hyvä opetella varmistamaa, mutta yleensä kyseisen kaikkivaltiaan neuvot menee päin persuksia ja lujaa..

Pomo veti ihan vitun reilut. Varttia vaille viisi sille soittaa yksi meidän vakioasiakas, että saisko sprinteriin kaksi rengasta alle, että olen tässä parin kilometrin päässä ja tulisin kohta. No totta vitussa pomolla pyörähtää dollarinkuvat silmissä ja sanoo, että aja tänne vaan. Meikäläinen siinä kiittelee, että tiedätkö paljon sprinterissä menee aikaa? Se on täällä kymmenen minuutin päästä ja se ei kuitenkaan ole ihan henkilöauton renkaanvaihto, siinä kun on kaikenlaisia vittumaisuuksia. Ei edes kysynyt, että voinko jäädä ylitöihin. Eihän mun mikään pakko olisi ollut jäädä. Ei ketään voi ylitöihin pakottaa, mutta en viitsinyt alkaa hankalaksi, vaan kiukuttelen mielummin myöhemmin täällä, miten koko loppupäivä meni vituiksi kahdenkymmenen minuutin ylitöiden takia. Ja aikataulu tosiaan meni käteen. Tässä kun on kaikkea muutakin tänään ja nyt täytyy funtsia miten kaiken järjestää.

Että ihan vitun hyvin veti. Se on kuitenkin vakioasiakas, eli se ei olisi mihinkään karannut, vaikka sille olisi sanonut, että tulee huomenna ja saman rahankin siitä olisi silloin saanut.

Vähän samantyylistä täällä. Työkaveri kilahti kun sunnuntaina en pystynyt jäämään kuin puoleksi tunniksi ylitöihin, koska mulla alkoi siitä heti vuoro toisessa duunissa. En kuulemma saisi tehdä useampaa duunia, koska ravintolassa joutuu niin useasti jäämään ylitöihin. Minkä tosin tiedän hyvin ja monesti olenkin joustanut, parhaimmillaan venyttänyt 6h vuoron tuplaksi.

Olen kuitenkin vuokrafirman kautta eli ekstraaja ja kaiken lisäksi olin sopinut vuorovastaavan kanssa, että mun pitää lähteä viimeistään puoli tuntia vuoron virallisen loppumisen jälkeen ja vuorovastaavalle asia oli ihan ok. En yleensä tappele työkavereiden kanssa ja joustan aina tarvittaessa, mutta sillä kertaa oli kyllä pakko sanoa takaisin. Mielestäni oman firman työntekijät ovat niitä, joiden tulee ensisijaisesti joustaa (eikä lähteä aikaisemmin ja jäädä terassille istumaan kuten eräs tyttö teki) ja meidän ekstrojen kohdalla pitää ottaa huomioon sekin, että meillä ei ole missään paikassa oikeastaan niin paljon töitä että kannattaisi tehdä pelkästään sitä duunia. Olin pahoillani siitä että jouduin lähtemään niin aikaisin, mutta sellaista se ravintolassa aina välillä (tai no, oikeastaan joka ikinen viikonloppu) on kun pidetään koko ajan pientä alimiehitystä.

Yllä olevaa kirjoittaessani tapahtuma alkoi taas vituttaa. Lisäksi päässäni on jo eilisestä asti soinut se vitun ärsyttävä reggaerekka-biisi. Olen kuullut sen kaksi kertaa ja heti jäi soimaan päähän :jahas:

Edit.
Vielä yksi vitutus. En saanut tippejäni koska ne oli jaettu väärin. Pyysin laskemaan uudestaan ja ensi viikolla käyn sit hakemassa, mutta olisin tavallaan tarvinnut rahaa nyt... Ei ole kivaa olla köyhä.

Minkä takia nyt kukaan järkevä ihminen alkaa joissain paskaduuneissa niin hirveästi ylimääräistä rehkimään? Minuakin on joskus yritetty soittaa aika paljon töihin ja monesti olen jättänyt vastaamatta, kun soittajana on ollut työvuorosuunnittelija tai vuoroesimies. Kyllä sitä voi joskus joustaa ja mennä pikahälytyksellä töihin, mutta jos on muuta ohjelmaa niin silloin on.

En, mutta sulla on paska asenne tehdä töitä! ja jos nyt jumalauta 20min menee yli niin kyllä nuo voi teetättää kysymättä, jos ei sovi, voi ottaa loparit!

Ja vitut voi. TES määrää todella selkeästi miten hommat toimii monilla aloilla ja jos joku pikkupomo kuvittelee voivansa muiden vapaa-aikaa tuosta vaan tuhlata "firman edun" nimissä niin metsään menee ja lujaa. Pomot saa tehdä ihan itse ne ylimääräset minuutit, mie ainakin lähden kotiin kun työaika loppuu jos mun sopimuksessa ei ole muusta sovittu. Liukuvalla työajalla homma on tietysti eri, mutta aina mennään voimassa olevan sopimuksen mukaan.

En, mutta sulla on paska asenne tehdä töitä! ja jos nyt jumalauta 20min menee yli niin kyllä nuo voi teetättää kysymättä, jos ei sovi, voi ottaa loparit!

On siis oikein pilata jonkun illan suunnitelmat kysymättä tätä häneltä ollenkaan ja vain sen takia ,että firma saisi rahaa parikymppiä joista tämä kys. pomo ei edes mitään suoranaisesti hyödy?

Minkä takia nyt kukaan järkevä ihminen alkaa joissain paskaduuneissa niin hirveästi ylimääräistä rehkimään? Minuakin on joskus yritetty soittaa aika paljon töihin ja monesti olen jättänyt vastaamatta, kun soittajana on ollut työvuorosuunnittelija tai vuoroesimies. Kyllä sitä voi joskus joustaa ja mennä pikahälytyksellä töihin, mutta jos on muuta ohjelmaa niin silloin on.

Kyllä minä ainakin omassa paskaduunissani venytän vuoroja mielelläni, koska olen ahne paskiainen ja haluan rahaa. Tietysti jos on jotain tärkeitä suunnitelmia niin eri juttu, mutta yleisesti ottaen teen kyllä niin pitkää päivää kuin vain saan tehdä (tai no rajansa kaikella, tämän viikonlopun 18h päivät tuntuivat jo vähän kropassa ja mielessä). Raha on kiva juttu :)

Tossa jo pari vastausta tulikin. Todellakaan ei voi teettää. Tai voi, mutta ei kenenkään ole pakko jäädä ylitöihin. Ja kai mulla on paska asenne, kun jäin kuitenkin tekemään, kun en halunnut alkaa hankalaksi. Mutta vituttihan se ja siksi päätin avautua siitä jälkeenpäin täällä. 20 minuuttia ei ole paljoa, mutta joskus sekin voi olla liikaa. Nyt sattui olemaan menoa joiden kanssa voi joustaa, mutta ylimääräistä häslinkiä siitäkin tuli.

Onnistuin sitten hukkaamaan pankkikortin.

Ja vitut voi. TES määrää todella selkeästi miten hommat toimii

Vai määrää joku TES, en tiedä minkälaisilla työnantajilla herra Panda on ollut töissä mutta jos oot 1-5 hengen yrityksissä niin kyllä siellä "haistatetaan TESseille paskat" rupeet pullistelemaan niin oot pian entinen työntekijä. Suurissa lafkoissa toi saattaa toimia.

Vai määrää joku TES, en tiedä minkälaisilla työnantajilla herra Panda on ollut töissä mutta jos oot 1-5 hengen yrityksissä niin kyllä siellä "haistatetaan TESseille paskat" rupeet pullistelemaan niin oot pian entinen työntekijä. Suurissa lafkoissa toi saattaa toimia.

Kun työntekijöitä on se 600 niin se TES on aika pirun pätevä.

Kannattaa yrittää pakata maailman kaikki ostokset ruokakaupassa reppuun, jättää muovikassin ostamatta ja pelastaa koko planeetan ekosysteemi siinä samalla. Lopputuloksena tacokuoret murskana ja kätevästi kananmunalla kuorrutettuna.

Edit. Ei tosiaan menny niinku Strömsössä.

Hyi vittu nuo maahanmuuttajat oikeestii haiseee paskalle, kävis suihkussa. Ja tänää myös vitutti ku salilla oli liikaa porukkaa ja puolet salista oli kiinni jonku naiste jumppaporukan takia.

Sais tulla niitä töitä jo.

Back
Ylös Bottom