Pessimismi kyllä vituttaa aika rankasti erään "koulukaverin" kohdalla. Pessimisti ei kyllä _taatusti_ pety ainakaan tämän tapauksen kohdalla, mutta ei varmasti saa mitään aikaankaan, koska kaikki tietenkin menee jo ennakko-oletuksen mukaan pieleen, niin mitään ei edes kannata tehdä.
Muutamia keskusteluiden kohokohtia viikolta:
Minä: Näkyi olevan matikan laskuharjoitukset jo netissä, ja vois tänään koittaa tehdä niitä.
Pessimisti: Ne on tietysti taas niin vaikeita, ettei niistä mitään osaa tehdä.
P: Olikos sulla mikä harkka äsken?
M: Matlabin käyttöö oli
P: Jaa, sekin ohjelma on vissiin tehty tarkotuksella niin vaikeeks, ettei sitä osaa ees käyttää. (Myös solidworks on tarkoituksella tehty vaikeaksi kuulemma)
P: Saitko tehtyä ne tietotekniikan tehtävät valmiiks?
M: Joo, ei ne kovin pahoja mun mielestä ollu
P: Siinä yhdessä tehtävässä on virhe vastauksessa, kun en saanu sitä oikein. Siinä on pakko olla virhe.
M: Mä kyllä sain sen oikein enkä huomannu mitään virhettä, ja kyllä noi muutkin kaverit sen oikein oli saanu
P: Siinä on pakko olla virhe, ku mä en saanu sitä oikein.
M: Onkohan siinä menny joku pikkujuttu sit sulla väärin, ku muut on saanu sen kuitenkin oikein?
P: EI VOI OLLA, KU SIINÄ ON PAKKO OLLA VIRHE! NE OHJEET ON TEHTY VÄÄRIN SIIHEN TEHTÄVÄÄN.
M: ok
M: Ymmärsitkö tuolla fysiikan luennolla asian x? Multa meni se vähän ohi.
P: Ei niistä koskaan mitään ymmärrä. Ne selittää ne asiat aina tarkotuksella niin monimutkaisesti.
Tuo voisi olla jo oikeasti hauskaa, mutta kun se ei ole. Kohta alan jo epäillä, että tuo jätkä kärsii jostain pahemman luokan masennuksesta.