Tänään vituttaa taas ihan kaikki...
1. Olen väsynyt. Uupunut. Poikki. Liikaa töitä, liikaa juhlintaa ja liian vähän unta.
2. Viikonloput ovat muuten vaan perseestä. Yliarvostettuja amatöörien ryyppypäiviä.
3. Asiakkaat: Mua saa tervehtiä ja muhun saa katsoa. Kun tulen kysymään juotavia, sinun ei tarvitse tietää vielä ruokaa ja on jopa suotavaa, että tilaat pelkät juomat ensin. Mulle saa ja pitääkin puhua ÄÄNEEN, koska meluisassa ravintolassa on ihan helvetin vaikea kuulla jotain seinää päin mumistua tilausta. Jos mulla on ihan helvetinmoinen kiire, vinkkaa mulle vasta sitten kun tiedät varmasti mitä haluat etkä tuhlaa aikaani seisottamalla mua siinä sillä välin kun mietit, otatko sittenkin pastaa vai pihviä. Älä napsuttele niitä vitun sormiasi, koska seuraavalla kerralla mä varmasti katkaisen ne. Älä huutele mulle silloin kun olen esim. ottamassa tilausta toisesta pöydästä, koska mä keskityn yhteen pöytään kerrallaan enkä voi jättää asioita kesken vaan sen takia, että herra oikeassa kulmassa haluaa lisää punaVIINTÄ. Älä aliarvioi mun ammattitaitoani - mä tuon AINA viinin kanssa vettä, koska niin kuuluu tehdä. Ja jos haluat veteesi jäitä, mainitse asiasta, koska viinin kanssa tarjoiltavassa vedessä ei kuulu olla jäitä.
Töihin liittyviä vitutuksen aiheita olisi enemmänkin, mutta en jaksa enää listata. Eniten viikonlopuissa vituttaa se, että se mitä mä teen siinä järjettömässä kiireessä, ei ole tarjoilua. Onneksi kohta on taas arki ja viikonlopun idiootit palaavat päivätöihinsä ja mä pystyn taas tekemään oman työni kunnolla.