Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Kelan mulkerot haluaa periä opintotukia takasin! Minä jo onnellisesti olin unohtanut suunnilleen koskaan opiskelleeni saatikka nostaneeni _mitään_ tukia vimosen opiskeluvuoden aikana.

Lienee kyse vuoden 2008 tuista. 2009 tukiahan pystyy vielä vapaaehtoisesti palauttelemaan, mitä olen joutunu tekemään...perseestä...

Kelan mulkerot haluaa periä opintotukia takasin! Minä jo onnellisesti olin unohtanut suunnilleen koskaan opiskelleeni saatikka nostaneeni _mitään_ tukia vimosen opiskeluvuoden aikana.

Miehelle tuli tänään 2550 euron takaisinperintälasku. Kuulostaahan tuota hieman vituttavan. Ja mua vituttaa kuunnella raivoamista siitä laskusta.

Eilinen. Tulipa taas juotua ja avauduttua turhaan asioista, joista ei ois tarvetta kyllä ees puhua. Välillä pitäis opetella pitää suunsa kiinni :D

Meidän salilla käy vanha (ehkä noin 65+) äijä, joka päättää treeninsä AINA kiepauttamalla itsensä käsilläseisontaan seinää vasten. Siinä se seisoo käsillään noin 30 sekuntia, kiepauttaa itsensa alas ja poistuu salilta tyytyväisen näköisenä :)

Hilpeyttä herättävät myös sukkasillaan treenaavat, jotenkin niin urpon näköstä :D

^^ normaaleilla sisäpelikengillä ei kyllä tee salilla yhtään mitään, penkissä saattaa hieman avittaa alavartalon kontrolloimisessa mutta muuten on parempi tehdä sukkasillaan tai paljain varpain. tarkoitukseen tehdyt kyykkykengät yms on sitten erikseen

Lienee kyse vuoden 2008 tuista. 2009 tukiahan pystyy vielä vapaaehtoisesti palauttelemaan, mitä olen joutunu tekemään...perseestä...

Jepjep. Muistaakseni palauttelin aikanaan jo loppuvuodesta 2007 silloiset ylimääräiset tuet enkä sittemmin sekaantunut tukiaisiin. Pitää tsekata tilit tarkkaan. Sylettää yhtäkkiä alkaa makselemaan vaikka summa onkin vain muutama 100nen.

Jepjep. Muistaakseni palauttelin aikanaan jo loppuvuodesta 2007 silloiset ylimääräiset tuet enkä sittemmin sekaantunut tukiaisiin. Pitää tsekata tilit tarkkaan. Sylettää yhtäkkiä alkaa makselemaan vaikka summa onkin vain muutama 100nen.

Ja siinä on korot päällä, mikä tekee asiasta vielä vittumaisemman.

Kyllästyttää tämä päättymätön päiväni murmelina. Oon niin perusteellisen tympääntynyt itteeni + väsyneeseen elämääni, että tarvitsisin ehdottomasti jonkun pakettiratkaisun Avatarin tyyliin: uusi identiteetti ja uudet kuviot mielellään vieläpä ihan kertakaikkisen uudessa ympäristössä. Kuka järjestäis? Mä en jaksa.

Mulle tällänen pakettiratkaisu nimeltään uusi elämä tulee ajankohtaiseksi kuun vaihteessa ja vaikka oon muuttoa ja uutta työpaikkaa oottanu ku kuuta nousevaa niin täytyy sanoa että kylläpä jänskättää. Mä en tunne uudelta paikkakunnalta oikeen ketään ja ne uudet työtehtävätkin on aika haastavia, paljon vastuuta ja paljon matkustelua jne. Näyttääkin siltä et uus kämppis, eli kissa jää hankkimatta. SNiif. :itku:

Se oli toistaiseksi hirvein yö ikinä! Yht'äkkiä illalla alkoi aivan järkyttävä paskatauti ja kuumeen nosti hetkessä melkein 39 asteeseen. Vaimon kanssa alettiin oksentamaan suurinpiirtein yhtäaikaa ja sitten tulikin hypättyä vessassa vartin välein joko kakomassa tai vettä paskantamassa melkein viisi tuntia putkeen. Nyt ei enää ole mahassa vikaa, toistaiseksi, mutta kuumetta on edelleen. Vittu, että on murjottu olo! Ja pitäisi vielä jotenkin jaksaa nuo koirat ja pojanviikari hoitaa...

Multa perittiin kans muistaakseni yhden kuun tuet plus 15% korot. Ja mä olevinani olin ollut kaukaa viisas edellisvuonna ja peruuttanut yhden tukikuukauden kun tuloraja meni sen verran yli. No, luulin kaiken olevan ok, kunnes Kelasta tuli tää takaisinperintäilmotus. Ja syynä oli se, että en tajunnut et mun olis erikseen pitänyt perua asumistuki (150 €). Kuvittelin et verkossa Kelan asiointipalvelussa tää koko peruutus hoituu kerralla. Hah, johan se oliski ollu liian fiksua tolle virastolle! No, Kela vaati multa 750 €, ja pakkohan se oli maksaa ku ei ollu paljo vaihtoehtoja! Tein jopa valituksen, koska musta toi oli tosi kohtuutonta, mutta ei se kiinnostanu niitä pätkääkään. Vittu mitä touhua! :curs:

Toi Kelan kanssa pelleily on kyllä tosi kova motivaattori saada opiskelut äkkiä suoritettuu...

Jos ja kun saat töitä, niin nuo uudet kuviot ja ympäristö taitaa tulla ihan siinä sivussa. :)
Erittäin suuri JOS. Mä en ainakaan ottais tämmöistä lannistunutta tossukkaa töihin, mikäli siitä pitäis vielä maksaakin jotakin. Lääkitys täytyy ehdottomasti säätää kohdilleen ennen mahdollisia haastatteluja, etten erottuis ihan niin ikävästi sieltä kaikkien omaa ääntään rakastavien happy-go-lucky -sähköjänisten joukosta.

Mulle tällänen pakettiratkaisu nimeltään uusi elämä tulee ajankohtaiseksi kuun vaihteessa ja vaikka oon muuttoa ja uutta työpaikkaa oottanu ku kuuta nousevaa niin täytyy sanoa että kylläpä jänskättää. Mä en tunne uudelta paikkakunnalta oikeen ketään ja ne uudet työtehtävätkin on aika haastavia, paljon vastuuta ja paljon matkustelua jne. Näyttääkin siltä et uus kämppis, eli kissa jää hankkimatta. SNiif. :itku:
Mä en onneksi tunne juuri ketään yhdeltäkään paikkakunnalta, joten voisin saman tien muuttaa vaikka kuuhun. Ja haastaviin saati vastuullisiin tehtäviin ei ole tällä älyllisellä pääomalla varustettuna mitään asiaa, ei edes vahingossa. Eli oon turvassa siltäkin huolenaiheelta. Mutta todennäköisesti sä oletkin kaikin puolin normaali ihminen, joten suottapa murehdit moisia :D

Sama ylläri tuli mullekkin eilen postissa, oon opiskellessani tienannut tonnin liikaa vuoden 2008 aikana . Voi jestas kun ahistaa, oikein motivoi nuoria opin tielle. Ei tosin tullut kuin yhden kuukauden opintotuki ja asumislisä maksettavaksi, mutta aikamoista perseilyä, sanon minä!

Pikkuhiljaa rupes vituttaa toi 2500 palan palapeli, kun 500 palaa on vasta paikoillaan.

Töihin tullessa odotti kiva yllätys, nimittäin 12 tunnin työvuoro kun iltavuorolainen on flunssassa. Kaiken lisäksi on siivousvuoro. Ei nyt ole ihan ensimmäinen kerta kun työvuoro venyy, mutta olisi niistä kiva aina tietää etukäteen. Nyt kyllä vituttaa kuin pientä pulua. Elämä, mikä se on?

:jahas:

Ei nyt varsinaisesti salikomediaa, lähinnä huvittavaa:
Salin eräs isoimmista jätkistä tekee jokaisen sarjan jälkeen oman kierroksensa ympäri salia.:wtf: Siis jokaisen lämmittelyarjankin jälkeen tämä kyseinen mies lähtee rauhallisesti kävelemään ikään kuin olisi jokin vartiohomma missä pitäisi tehdä rutiinikierros, joka sarjan jälkeen.. En sitten tiedä haluaako esitellä lihaksiaan vai mitä, no kyllä niitä kehtaa esitelläkkin! :hyvä:

Back
Ylös Bottom