Tervetuloa aikuiseksi. Jos se yhtään helpottaa, niin elämä ei paljon sun päätöksistä ja rimpuiluista välitä, vaan vie mukanaan teit melkein mitä tahansa. Siinä mielessä ei kannata edes miettiä tekeekö oikean vai väärän päätöksen - pääasia että päättää jotain ja yrittää vähän töniä elämää siihen suuntaan.
Joo, no mä oon joutunu "aikuistumaan" jo 16-vuotiaana -> omilleen muutto yms. Tosin aikuinen musta ei tuu koskaan ;)
Tää on tätä teinien ainaista ongelmaa tuossa iässä. Itsellä oli ihan sama tilanne.
Joopa joo. Valaisen nyt sen verran tätä ongelmaa tai niitä ongelmia, että:
1. Mulla on hyvä työpaikka ja etenemismahdollisuudet täällä Vaasassa.
2. Mun kaikki kaverit ja perhe on Helsingissä.
3. Mun pitäis kesäkuun loppuun mennessä keksiä, myynkö hevosen vai koitanko etsiä sille jotain hyvää vuokrapaikkaa.
4. Oon just tullu siihen tulokseen, että muutan takas Helsinkiin, vaikka sitten huonompaan duuniin, mutta siellä mulla olis elämää.
5. Niin mun mutsi sanoo muuttavansa Vaasaan! Enkä saa kuulemma täältä lähteä.
6. Osa musta haluais jäädä, koska kyllä täällä olis mielekkäämpää kun äitee ja sisko olis maisemissa,
7. mutta ne kaikki kaverit on edelleen siellä Helsingissä, enkä ole tässä kahden vuoden aikana onnistunut muodostamaan uusia ystävyyssuhteita täällä Vaasassa, eli tulisiko se onnistumaan seuraavankaan kahden vuoden kuluessa?
8. Vituttais muuttaa noin pitkä matka + Helsingissä on kalliit kämpät.
9. Mutta en jaksais asua tässä tuppukylässä...
10. Jos muutan takas pk-seudulle, niin en ikinä ikinä löydä sellasta miestä, jonka kanssa vois rakentaa omakotitalon,
11. täällä Vaasassa ja ympäristössä
niitä miehiä on paljon enemmän...
12. En muutenkaan tykkää ahtaasta ja asvaltista, sitä on liikaa pk-seudulla,
13. tahdon asua luonnonläheisesti ja hyvien ulkoilureittien ja puhtaan ilman kanssa.
14. Haluaisin koiran. Jos asuisin äiteen kanssa, ei sen tarttis olla niin paljon yksin.
15. Mutta ne kaikki kaverit on Helsingissä....
16. Vaasassa on halvemmat asunnot...
Voisin jatkaa tällasta juupas-eipäs-listaa vaikka kuinka kauan, mutta tässä nyt ei ole enää edes mitään järkeä, niin taidan lopettaa.
Pointti kuitenkin oli se, että mä oon ehtinyt elämäni aikana jo kokea. Oon muuttanut nuorena yksin asumaan, oon joutunu aikuistumaan vähän liian aikasin. Oon ehtinyt olla ulkomailla töissä, oon kokeillut monenlaisia hommia. Oon myös huomannut, ettei opiskelu oo mua varten ja, että mun pitäis oppia hallitsemaan elämääni paremmin ja hankkia jotain pysyvää.
En jaksa tehä tällasta päätöstä!
Samalla tekis mieli lähtee karkuun tästä kaupungista sydänsuruja, jäisköhän ne sit tänne, eikä seurais mua? Mutta toisaalta haluisin olla vahva ja voittaa vaikeudet niitä silmiin katsomalla.
En jumankauta oikeesti tiedä mitä teen...