Vitamiinit + kalorinvaihtelut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja May
  • Aloitettu Aloitettu

May

Ikä
44
Nii-in, eli oon harrastanut monivitamiinin (Mivitotal+) ja kalaöljyn (Vitamar) "sekakäyttöä" nyt vähän aikaa, kunnes tajusin, että Vitamariinkin on lisätty A-D-E-vitamiinit, ja nehän on rasvaliukosia eli niitä voi saada liikaa ja kaupanpäälle jotai sivuvaikutuksiakin? Mietin ny et mitä tekisin noitten kanssa..pitäskö molemmat päiväannokset esim puolittaa? (kalaöljyä otan 2 tl ja monivitaa 2 rkl/vrk)

Sit tosta kalorivaihtelusta. Oon ollut ny parisen viikkoa tosi alhasilla kaloreilla (ei ehkä järkeä, mutta pakko startata dietti KUNNOLLA), mut aineenvaihdunta on nyt aika jumissa (jätin hiilarit minimiin, ainoastaa vihanneksista ja hedelmistä..eli puurot ja leivät kokonaan pois). Aineenvaihdunnan liikkeelle saamiseksi takia otan nyt ainakin aamupuuron takas ja ehkä ruisleivänkin. Oisko sellane systeemi järkevä, että tekis kalorinvaihtelut parin vkon välein ja just hiilareista? Ootteko saaneet millasia tuloksia dietillä näillä kalorivaihteluilla? Pitääkö vaihtelun olla kuinka suuri, esim +-200 kcal? Ja millasella syklityksellä? Kertokaa kaikki mahd:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
May sanoi:
Nii-in, eli oon harrastanut monivitamiinin (Mivitotal+) ja kalaöljyn (Vitamar) "sekakäyttöä" nyt vähän aikaa, kunnes tajusin, että Vitamariinkin on lisätty A-D-E-vitamiinit, ja nehän on rasvaliukosia eli niitä voi saada liikaa ja kaupanpäälle jotai sivuvaikutuksiakin? Mietin ny et mitä tekisin noitten kanssa..pitäskö molemmat päiväannokset esim puolittaa? (kalaöljyä otan 2 tl ja monivitaa 2 rkl/vrk)

Sit tosta kalorivaihtelusta. Oon ollut ny parisen viikkoa tosi alhasilla kaloreilla (ei ehkä järkeä, mutta pakko startata dietti KUNNOLLA), mut aineenvaihdunta on nyt aika jumissa (jätin hiilarit minimiin, ainoastaa vihanneksista ja hedelmistä..eli puurot ja leivät kokonaan pois). Aineenvaihdunnan liikkeelle saamiseksi takia otan nyt ainakin aamupuuron takas ja ehkä ruisleivänkin. Oisko sellane systeemi järkevä, että tekis kalorinvaihtelut parin vkon välein ja just hiilareista? Ootteko saaneet millasia tuloksia dietillä näillä kalorivaihteluilla? Pitääkö vaihtelun olla kuinka suuri, esim +-200 kcal? Ja millasella syklityksellä? Kertokaa kaikki mahd:)

Rasvaliukoisia vitamiineja ei kannata pidemmällä aikavälillä nauttia liikaa, niiden varastointi kehosa on tehokasta. En tiedä paljonko mainitsemissasi tuotteissa niitä on mutta pysy kohtuuden rajoissa.

2/2 vkon vaihteluista löytyy käydyt keskustelut helposti kun hakusanaksi laittaa ABCDE. Niin hassulta kuin kuulostaakin. Vaihtelut oli kai sielä +500 ja -500 ylläpidon, ja hiilareiden kierrättäminen vois kuulostaa ihan kivalta. Olen itsekin vähän tuota taas pitkästä aikaa miettinyt...

muffy sanoi:
Rasvaliukoisia vitamiineja ei kannata pidemmällä aikavälillä nauttia liikaa, niiden varastointi kehosa on tehokasta.

Tämä pitää paikkansa, mutta toisaalta kannattaa myös muistaa, että jotta noista rasvaliukoisista vitamiineista nyt alkaisi oikeasti jotain vaaraa olla, niin niitä pitäisi syödä melkoisen pitkään ja melkoisen suuria määriä päivittäin. Tietenkään ei ole järkevää syödä monia päällekkäisiä vitamiinivalmisteita, ainakaan pitemään päälle, mutta mielestäni ketjun aloittajalla ei ole kuitenkaan vielä aihetta huoleen.

Mutta tosiaan, vaikea sanoa minkä verran noita tuotteita kannattaisi sitten ottaa, kun ei ole tietoa noiden rasvaliukoisten vitamiinien pitoisuuksista niissä.

EDIT:
May sanoi:
Sit tosta kalorivaihtelusta. Oon ollut ny parisen viikkoa tosi alhasilla kaloreilla (ei ehkä järkeä, mutta pakko startata dietti KUNNOLLA), mut aineenvaihdunta on nyt aika jumissa

Mitä tarkoitat tuolla "pakko startata dieetti KUNNOLLA"? Sitäkö, että haluat saada painon putoamaan aluksi nopeasti? Olet ihan oikeassa siinä, että kaloreiden nopea pudottaminen hyvin alhaiseksi ei tosiaankaan ole järkevää, sillä siitä on usein seurauksena juurikin tuo aineenvaihdunnan jumittuminen, ja se siitä dieetin etenemisestä...

Oma aamukombo on seuraavanlainen:

Pirkka monivita 1x
Pirkka magnesium 1x
Pirkka kalaöljy 1x
Pirkka valkosipuli 1x

Päivällisellä/illalla:

Pirkka kalaöljy 1x(päiväannos 2x)
Lidl sinkki+c-vitamiini 1x

Eli pirkalla mennään. Silloin tällöin kun tunnen itseni rikkaaksi niin mölleriä. Onkos tuollaisilla vitamiinimäärällä vielä tuhoisia seurauksia?

Aleley sanoi:
Pakko myöntää, etten muista :nolo:. Veikkaisin jotain 4€/purkki. Ehkä hieman vähemmän...

Oho, eivätpä ole tosiaan kalliita! :o Riippuu tietenkin siitäkin, montako kpl yksi purkki sisältää, mutta taitaapa Garlimin vaihtua Pirkkaan tässäkin perheessä tästä eteenpäin! Kalaöljyissähän ei enää muita merkkejä edes harkita...

Gillyanne sanoi:
Oho, eivätpä ole tosiaan kalliita! :o Riippuu tietenkin siitäkin, montako kpl yksi purkki sisältää, mutta taitaapa Garlimin vaihtua Pirkkaan tässäkin perheessä tästä eteenpäin! Kalaöljyissähän ei enää muita merkkejä edes harkita...

Mielestäni ovat todella riittoisia, varsinkin kun ottaa huomioon alhaisen hinnan(josta en edelleen täysin varma ole.)

Tarkemmat tuoteselosteet tuolta:

http://www.plussa.com/?_tp=69,79&_s...tuotehaku/pirkka_product_listing.jsp&group=45

Kattelin tosta googlettamalla päivittäiset saantisuositukset, ja ainakin E-vitamiinin saanti mulla ylittyy reilusti! Pakko siis yrittää tehä joku kompromissi.. Onkohan olemassa mitää omega-3 -valmistetta ILMAN vitamiinilisäyksiä? Ku tosta Mivitotalista saan kaikki mahd vitskut, hiven- ja kivennäisaineet, mut noi rasvahapot siitä puuttuu..

Kalorivaihteluisa vielä, ni oliskohan hyvä mennä just esim parin viikon sykleillä plussalla ja miinuksella (plussaviikolla esmes:rahkan lisäks aamulla puuro, päivällisen kans leipää, palariin enemmän maltoa, ja ylipäätänsä isommat ateriat..en kyl tiä tuleeko tollasesta vielä tarpeeksi vaihtelua..mut täytyy alkaa laskee kalorit tarkemmin) vai oisko parempi mennä koko aika miinuksella ja ottaa yks syöntipäivä/vko, jollon kalorit ylemmäs yksinkertasesti syömällä enemmän? Mitää hirveitä mässypäiviä en aijo enää harrastaa, koska mulla on tapana et homma lähtee totaalisen käsistä..ja koska uuden vuoden lupaukseni itelleni oli etten syö mitään makeeta tai suolasistakaan sipsejä ym shittiä enää tänä keväänä..:)

E-vitamiinia nyt voi ottaa TODELLA reilusti yli saantisuosituksen, muistaakseni se ei aiheuta mitään oireita edes todella suurilla annoksilla (esim. jotain 500 mg/päivä).

edit: itse asiassa SKIPillä on E-vitamiinivalmiste missä annos on 1000mg, joten eiköhän tuo melko turvallinen ole.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom