Vitamiinilisät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja terlin
  • Aloitettu Aloitettu
1. Mitä vitamiinilisää suosittelette salitreenaajalle? B-vitamiinilisät ovat kuulemma tarpeellisia kovaa treenaavalle?

2. Käytän palautusjuomana rasvatonta jogurttia johon sekoitan maitorahkaa mitä mieltä? Eli 1kg jogurttia ja 200g maitorahkaa

Kiitos vinkeistä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
1.kyllähän ne kaikki vitamiinit on tärkeitä.
2. mun mielestä aika huono. kannattais ostaa vaan kunnon palkkaria tuolta pakkiksen kaupasta. miten sä edes pystyt vetämään ton 1,2kg? eikö sulle tuu :urjo:

terlin sanoi:
1. Mitä vitamiinilisää suosittelette salitreenaajalle? B-vitamiinilisät ovat kuulemma tarpeellisia kovaa treenaavalle?

2. Käytän palautusjuomana rasvatonta jogurttia johon sekoitan maitorahkaa mitä mieltä? Eli 1kg jogurttia ja 200g maitorahkaa

Kiitos vinkeistä

1.Joku monivitamiinivalmiste kannattaa ottaa käyttööm ja vaikkapa C -ja B-vitamiinilisät.

2.Kyllä toikin varmaan käy, mutta eikös palautusjuoma tulisi kuitenkin halvemmaksi? 1ltr jugurttia maksaa yleensä 1,5€ ja purkki rahkaa 0,6-1€, kun palautusjuoma maksaa yleensä alle euron/annos. Mä syön yleensä itse tollaisen sun palautusmätön tunti palautusjuoman jälkeen.

Edit.. Jos käytät tuota settiä palautumiseen ni kannattaa ainakin juoda vettä päälle.

terlin sanoi:

Kiitos vinkeistä

1. Monivitamiinivalmiste jauheena, jotta voit sekottaa aamuproteiiniin ja palkkariin. Itse käytän Vitamax -jauhetta.

2. Huono palkkari. Perushera + maltodekstriini 50/50 suhteella sekoitettuna on paljon parempi. Jogurtista tulee sokeria ja sitä ei spoudari tarvitse. Muista laittaa vitamiinijauhett palkkariin. Jos rahat riittää niin myös kreatiinia ja glutamiinia mukaan. Näistä kreatiini on tärkeämpi.

1. Poremonivitamiinin valmisteet on myös mukavia, aamulla antaa vähän virkeyttäkin.

2. Vaihda puolet jogurtista maitoon ja nappaa parit kananmunanvalkuaiset sekaan. Ite käyttänyt "palkkarina". Hyvin toimii jos ei mitään ihmeitä halua tapahtuvan.

1. Itsellä käytössä Vitamax. Löyty ennen jauheena, enään ei taida saada kunnon tavarana mistään.

2. Jos treenaat kovaa niin suosittelen palautumisjuomaksi ihan siihen tehtyä palautumisjuomajauhetta pakkikselta.
Tai Painon/massanlisääjää jossa on ~50%/~50& suhteessa proteiini/hiilari.
Näistä löytyy monesti myös vitamiineja.
Suosittelen silti erillisen vitamiinilisän ottamista.

Nää mun mielipiteitä, mut enhän mä mitään tiedä.
Kuuntele isompia

Itselläni myös vitamax käytössä. Uudistuu muuten lähiaikoina:

Ravintosisältö / Per annos (5 g)
Energia 47 kJ / 11 kcal
Proteiini 0,1 g
-L-glutamiinia 0,1 g
Hiilihydraatti 2,6 g
-Laktoosi 0 g
Rasva 0 g
B1-vitam. 4 mg
B2-vitam. 4 mg
Niasiini 45 mg
B6-vitam. 9 mg
Foolihappo 795 ug
B12-vitam. 36 ug
C-vitam. 750 mg
D-vitam. 15 ug
Beetakaroteeni 57 ug
E-vitam. 150 mg
Magnesium 501 mg
Kalium 253 mg
Kalsium 251 mg
Sinkki 20 mg
Kromi 300 ug
Seleeni 150 ug

-->

Suositeltava vuorokausiannos (1 g) sisältää:
B1-vitamiini 1,4 mg 100 %
B2-vitamiini 1,6 mg 100 %
Niasiini 18 mg 100 %
B6-vitamiini 2,2 mg 110 %
Foolihappo 300 mikrog 150 %
Pantoteenihappo 4 mg 67 %
B12-vitamiini 3 mikrog 300 %
C-vitamiini 60 mg 100 %
E-vitamiini 10 mg 100 %
Kromi 50 mikrog *
Seleeni 50 mikrog *

tota vitamaxia löytyy vielä melkeen täys jauhopurkki himasta, syöny jotain kilpailevien valmistajien nappeja tässä... varmaan syön noi jauhot pois kun napit loppuu. Ihmetyttää vaan tossa vitamaxissa noi aineiden määrät... aika isoilta kuulostaa...?

nicke sanoi:
tota vitamaxia löytyy vielä melkeen täys jauhopurkki himasta, syöny jotain kilpailevien valmistajien nappeja tässä... varmaan syön noi jauhot pois kun napit loppuu. Ihmetyttää vaan tossa vitamaxissa noi aineiden määrät... aika isoilta kuulostaa...?
No ei ne mun mielestä mitään isoja määriä ole. Kannattaa ostaa varastoon vanhaa vitamaxia kun sitä vielä saa.

terlin sanoi:
Imeytyy aika hitaasti, koska on paljon kaseiinia ja kalsiumia. Lisäks Heikki722:n mainitsemaa sokeria.
Palkkarin pitäis suorastaan humahtaa verisuoniin heti nauttimisen jälkeen, jolloin palautuminen alkaa heti.
Varsinainen palautusjuoma on helppo nauttia, kehitetty erityisesti juuri siihen tarkoitukseen ja halpa.

Nicke: Sehän on jauhetta, eli voit itse annostella paljonko otat.
Eikä ne määrät mitään erikoisen suuria ole, mutulla heitän (en muista enää tarkasti), että jos haluaa vitamiineista myrkytysoireita, niitä sais syödä 1000% yli RDA:n kaks viikkoa. Eli ei mitään hätiä mitiä. Ja mitä raskaampi fyysinen suoritus, sitä enemmän elimistö kuluttaa vitamiineja.
Mut jos et halua niitä syödä, myy mulle! Ostan heti pois! Voin maksaa 130% ostohinnasta.

Saapas sanoi:
Nicke: Sehän on jauhetta, eli voit itse annostella paljonko otat.
Eikä ne määrät mitään erikoisen suuria ole, mutulla heitän (en muista enää tarkasti), että jos haluaa vitamiineista myrkytysoireita, niitä sais syödä 1000% yli RDA:n kaks viikkoa. Eli ei mitään hätiä mitiä. Ja mitä raskaampi fyysinen suoritus, sitä enemmän elimistö kuluttaa vitamiineja.
Mut jos et halua niitä syödä, myy mulle! Ostan heti pois! Voin maksaa 130% ostohinnasta.

Nää myrkytysoireetkin riippuu vähän vitamiinista. Osa vitamiineistä esim C-vitamiinista tulee ylimääräiset pois kusen mukana.
B-vitamiinin toimintaa en muista...(aamujumitus päässä)
Huomionarvoista vitamaxissa on että harva vitamiinivalmiste (ainakaan omien tutkimuksien mukaan) sisältää Kaliumia ja kalsiumia, mutta eritoten kaliumia.
Nää vitamaxin sisältämät vitamiinimäärät on kuitenkin mielestäni tarkkaan harkittuja jotta esim kaliumia ei saa liikaa.
Täälläkin palstalla on varmasti useita heppuja jotka on syönyt useamman purkin vitamaxia ilman oireita (itse myös).
Mielummin turvaan varmasti sen että saan kaikki vitamiinit kuin otan multitabsin/beroccan/multivitan tms. monivitamiinitabletin tai pari päivässä.

Saatan olla myös väärässä, mutta tällainen mututuntuma on syntynyt ja olen pysynyt terveenä ja pirteenä jo pitkään.

edit: niin tota vitamaxia on siis nykyään aika heikosti saatavilla, siis tuota vanhaa hyvää tavaraa.
Uudessa on arvot tyyliin samanlaiset kuin multitabsissa.
Voit toki mennä apteekkiin ja käydä kaikki monivitamiinivalmisteet läpi ja katsoa mitä ne sisältää ja ottaa "tehokkaimman" jos treenaat kovaa.

ps. vastatkaa nyt joku joka näistä oikeesti tietää...

Huoletta voi vitamaxia käyttää. Vesiliukoisista vitamiineista (C- ja B-vitamiinit) on vaikea saada myrkytystä vaikka niitä napsii reilumminkin. A-,D- ja E-vitamiinien kanssa kannattaa olla vähän tarkempi. Varsinkin E-vitamiinia tulee helposti liikaa, jos käyttää runsaasti vitamiinivalmisteita ja kalaöljyä. Normaalikäytöllä ei niihinkään kuole:D

Vertailkaapas joku viisaampi tota vitamaxia ja mivitotal plus tuotteita ja kertokaa mitä eroja niillä on ja kumpaa kannattais käytellä(hintaerot, erot sisällössä)

http://www.hyvinvoinnin.fi/hvttShop.pmd/shop/prdinf?p=1988

Edittiä: Taisinkin jo löytää tota tietoa.... mut jos joku halua niin mielelläni luen mielipiteitä tosta asiasta

amf sanoi:
Vertailkaapas joku viisaampi tota vitamaxia ja mivitotal plus tuotteita ja kertokaa mitä eroja niillä on ja kumpaa kannattais käytellä(hintaerot, erot sisällössä)

http://www.hyvinvoinnin.fi/hvttShop.pmd/shop/prdinf?p=1988

Edittiä: Taisinkin jo löytää tota tietoa.... mut jos joku halua niin mielelläni luen mielipiteitä tosta asiasta
Ainakin on kallista vanhempaan vitamaxiin verrattuna. Äkkiä laskettuna hinta on noin viisinkertainen vitamaxiin nähden.

Heikki722 sanoi:
2. Huono palkkari. Perushera + maltodekstriini 50/50 suhteella sekoitettuna on paljon parempi. Jogurtista tulee sokeria ja sitä ei spoudari tarvitse. .

Eiköstä siis palautukseen juurikin käytetä nopeaa hillaria, jota sokerikin on? Sehän on sama syötkö 100G irkkareita vaiko maltoa( paitsi irkkareissa on lisäaineita ymsp)
Muutenhan tuo sun palautuskombo on aika hanurista eli ei maitotuotteita palautukseen, hidastaa imeytymistä kuten edellä jo mainittiin.
Itellä on käytössä magnesium ja b-vitamiini lisä ja kyllähän noista hyötyä tuntus olevan(palautuu ehkä vähän paremmin tai sit placepoa:D)

Tosi hyvä monivitamiinilisä on muuten mivitotal:
Pitoisuuksia / 30 ml
A-vitamiini, 250 mcg (lisätty betakaroteenina 1,5 mg)
B1-vitamiini, 8,1 mg
B2-vitamiini, 10 mg
B3-vitamiini, 10 mg
B5-vitamiini, 23 mg
B6-vitamiini, 8,2 mg
B12-vitamiini, 10 mcg
C-vitamiini, 750 mg
D2-vitamiini, 10 mcg
E-vitamiini, 120 mg
Biotiini, 100 mcg
Boori, 500 mcg
Foolihappo, 400 mcg
Inositoli, 25 mg
Koliini, 35 mg
PABA, 10 mg
Jodi, 150 mcg
Kalsium, 220 mg
Kalium, 200 mg
Kromi, 50 mcg
Magnesium, 300 mg
Mangaani, 2 mg
Seleeni, 50 mcg
Sinkki, 4,7 mg
Bioflavonoideja, 50 mg
Q10, 10 mg

Sopivan äijä makuu tulee kaupanpäälle:kuola:

Miikkah sanoi:
Nää myrkytysoireetkin riippuu vähän vitamiinista. Osa vitamiineistä esim C-vitamiinista tulee ylimääräiset pois kusen mukana.
Juu, tarkoitin tekstissäni nimenomaan rasvaliukoisia vitamiineja, en vaan huomannut sitä siinä mainita.. Eli C-vita ja B-ryhmän vitamiinit ovat niitä joita ei oikeastaan voi liika syödäkkään.

nicke sanoi:
Eiköhän ne mene omaan koneistoon kuitenkin näiden edellisten kannustusten jälkeen.
:evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom