Saapas sanoi:
Nicke: Sehän on jauhetta, eli voit itse annostella paljonko otat.
Eikä ne määrät mitään erikoisen suuria ole, mutulla heitän (en muista enää tarkasti), että jos haluaa vitamiineista myrkytysoireita, niitä sais syödä 1000% yli RDA:n kaks viikkoa. Eli ei mitään hätiä mitiä. Ja mitä raskaampi fyysinen suoritus, sitä enemmän elimistö kuluttaa vitamiineja.
Mut jos et halua niitä syödä, myy mulle! Ostan heti pois! Voin maksaa 130% ostohinnasta.
Nää myrkytysoireetkin riippuu vähän vitamiinista. Osa vitamiineistä esim C-vitamiinista tulee ylimääräiset pois kusen mukana.
B-vitamiinin toimintaa en muista...(aamujumitus päässä)
Huomionarvoista vitamaxissa on että harva vitamiinivalmiste (ainakaan omien tutkimuksien mukaan) sisältää Kaliumia ja kalsiumia, mutta eritoten kaliumia.
Nää vitamaxin sisältämät vitamiinimäärät on kuitenkin mielestäni tarkkaan harkittuja jotta esim kaliumia ei saa liikaa.
Täälläkin palstalla on varmasti useita heppuja jotka on syönyt useamman purkin vitamaxia ilman oireita (itse myös).
Mielummin turvaan varmasti sen että saan kaikki vitamiinit kuin otan multitabsin/beroccan/multivitan tms. monivitamiinitabletin tai pari päivässä.
Saatan olla myös väärässä, mutta tällainen mututuntuma on syntynyt ja olen pysynyt terveenä ja pirteenä jo pitkään.
edit: niin tota vitamaxia on siis nykyään aika heikosti saatavilla, siis tuota vanhaa hyvää tavaraa.
Uudessa on arvot tyyliin samanlaiset kuin multitabsissa.
Voit toki mennä apteekkiin ja käydä kaikki monivitamiinivalmisteet läpi ja katsoa mitä ne sisältää ja ottaa "tehokkaimman" jos treenaat kovaa.
ps. vastatkaa nyt joku joka näistä oikeesti tietää...