Vista XP:ksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jeke
  • Aloitettu Aloitettu
Minä en tajua miksi vapaiden (ja ilmaisten) käyttöjärjestelmien olemassaolosta pitäisi vaieta..

Ei niistä tarvitse vaieta, mutta melko turha tulla jokaiseen windows-aiheiseen trediin mainostamaan jotain kämästä ilmaiskäyttistä. Luueltko tosiaan että joku jolla windows vähän temppuilee on heti vaihtamassa esim. Linuxiin? Tuskin. Siinä vaiheessa ne ongelmat (lue yhteensopivuusongelmat) vasta alkaakin. Windows toimii perkeleen mainiosti kun sitä OSAA käyttää oikein.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä saa ihan kaikki päivitykset myös siihen piraattiversioon. Mutta täällä ei keskustella siitä, että miten. Joten se siitä asiasta.
heh arvasin tai siis tiesin, että tästä tulee sanomista. joo tiedän että saa, mutta tarkoitin että ilman mitään säätämisiä.

Kyllä saa ihan kaikki päivitykset myös siihen piraattiversioon. Mutta täällä ei keskustella siitä, että miten. Joten se siitä asiasta.

Mun piraatti XP Professional ei suostu enää asentaa uusimpia päivityksiä. Media Player ei toimi, kun asensin vahingossa jonkun varmenne päivityksen, ja uusia en saa ladattua ennenkuin on laillinen key tms:D

Ei niistä tarvitse vaieta, mutta melko turha tulla jokaiseen windows-aiheiseen trediin mainostamaan jotain kämästä ilmaiskäyttistä. Luueltko tosiaan että joku jolla windows vähän temppuilee on heti vaihtamassa esim. Linuxiin? Tuskin. Siinä vaiheessa ne ongelmat (lue yhteensopivuusongelmat) vasta alkaakin. Windows toimii perkeleen mainiosti kun sitä OSAA käyttää oikein.

Onko se jotenkin sinulta pois jos joku innostuukin kokeilemaan esim. Linuxia?
Windows on yleisimmistä nykykäyttiksistä ainoa, jonka ylläpito vaatii osaamista jota suurimmalla osalla sen käyttäjistä ei ole.

saisko vistasta jotenkin kevyemmän? pikkuhiljaa alkaa tuntua paremmalta nyt kun isovarpaan kiilaexcision jälkeen ei oo oikeen voinu muuta tehdä kun tutustua tähän käyttikseen. :) tuntuu että ssyö paljon muistia(?)

mites kun kaapissa on pari vuotta vanhoja autopelejä joissa ei puhuta vistasta mitään niin saako niitä tässä käyttiksessä toimimaan? vai pitääkö viedä kaikki kirpputorille (=

Onko se jotenkin sinulta pois jos joku innostuukin kokeilemaan esim. Linuxia?
Windows on yleisimmistä nykykäyttiksistä ainoa, jonka ylläpito vaatii osaamista jota suurimmalla osalla sen käyttäjistä ei ole.

se on threadin aloittajalta pois jos hän tietää mitä haluaa (xp vistan tilalle) ja tuut huutelemaan "ota linuks!!!"" tänne ja sotkemaan keskustelua:david:.

ihan sama vaatiiko windows jotain tai linuks ei niin jos aina pysyttäis aiheessa (eli tässä tapauksessa vistan vaihtaminen xp:hen) eikä rönsyillä.

enhän minäkään mene vaatekauppaan ostamaan moottorisahaan uusia teräketjuja, vittuiluna varmasti pitäisivät siellä vaatekaupassa jos moisia kyselisin.

saisko vistasta jotenkin kevyemmän? pikkuhiljaa alkaa tuntua paremmalta nyt kun isovarpaan kiilaexcision jälkeen ei oo oikeen voinu muuta tehdä kun tutustua tähän käyttikseen. :) tuntuu että ssyö paljon muistia(?)

mites kun kaapissa on pari vuotta vanhoja autopelejä joissa ei puhuta vistasta mitään niin saako niitä tässä käyttiksessä toimimaan? vai pitääkö viedä kaikki kirpputorille (=

no vistassa on sellainen ominaisuus että se ennakoi sun käyttäytymistä ja lataa valmiiksi rammiin todennäköisesti tarvitsemiisi ohjelmiin liittyviä tietoja.

(TOISIN KUIN HOMOJEN JEESUSKÄYTTIS LINUKS JOSSA OLLAAN JOSSAIN KIVIKAUDELLA JA VITTU JÄTETÄÄN VAAN KAIKKI VANHAT TIEDOT MUISTIIN JA KIRJOITELLAAN VANHIMPIEN PÄÄLLE ELI PITÄÄ KÄYTTÄÄ AINA VAAN SAMAA OHJELMAA ETTÄ TOIMII JOUHEVASTI)

sori avautuminen...

En viitsis nyt enää lyödä lyötyä, mutta eikö se edes se yks mainos threadiin riitä HTH?
Kysyi kannattaako asentaa xp:tä vistan tilalle, ei kysynyt että suosittele vistan tilalle jotain muuta.

Itse aiheeseen, ehdottomasti kannattaa siirtyä takas xp:n pariin. Mua suoraan sanoen vitutti veljellekin läppäriiin laittaa vista ja ettiä ajureita jne, puolet ei löytyny ja esim niillä "hienoilla" karkeilla ei suoraan sanoen tee yhtään mitään. Ja onko se tietoturvaa kun käynnistät minkä tahansa ohjelman niin aina se varmisti että ihanko varmasti tämä nyt suoritetaan...

Siis piraatille ei saisi suositella laillista vaihtoehtoa?

Tottakai saa. Ja tuoltahan tuli jo linkkiä että sillä vistallakin saa aidon xp:n. Väännänpä rautalangasta niin varmasti ymmärrät: Jos joku tekee threadin missä haluaa vaihtaa mersun ferrariksi, niin luuletko että sitä silloin kiinnostaa lada, toyota tai mikä tahansa muu automerkki?

Ymmärrän kyllä vaikkei aloittajaa kiinnostaisikaan muut käyttöjärjestelmät. Sitä taas en ymmärrä, miksi niin moni vetää herneen nenään esim. Linuxin mainitsemisesta. Varsinkin jos vaihtoehtona on piraatti-Windows.

Tieto aidon XP:n saamisesta Vistan tilalle HP:lta tuli myöhemmin kuin ensimmäinen viestini tähän ketjuun.

Sitä taas en ymmärrä, miksi niin moni vetää herneen nenään esim. Linuxin mainitsemisesta.
Minä ymmärrän, kun jokaiseen ketjuun jossa puhutaan windowsista, tai kysytään apua windows-aiheesta, tullaan mainostamaan a) mäkkiä b) linuxia.

Nykyisin voitaneen kuitenkin olettaa että ihmiset tietävät että on olemassa linux jonka saa ilmaiseksi ladattua ja asennettua koneelleen. Jos threadissa kysytään apua xp:n asentamisesta vistan tilalle, kuinka paljon kuvittelet vastaavasi kysymykseen antamalla linkin ilmaisiin vaihtoehtoihin?

Vastasin kysymykseen: "kannattaako edes laittaa XP:tä enään, pitäiskö vaan totutella tähän vistaan?".

Vastasin kysymykseen: "kannattaako edes laittaa XP:tä enään, pitäiskö vaan totutella tähän vistaan?".

Siinähän oli melko selkeä kysymys, XP vai Vista, mut sä aattelit et tässä on taas mainio tilaisuus mainostaa Linuxia. Mikä vastaus se on tuohon kysymykseen?? :O

" Söiskö tänään pihviä vai tyytyiskö vaan kalaan? "
" Mikset nakertaisi mielummin puunkuorta, se ei maksa mitään "

Kai ton vistan uskaltaa sitte ostaa ku tulee eka service packki. Yhen gigan paketti tulee ilmeisesti olemaan tietokonelehden mukaan, eli paljon virheitä on mikkisoftan jengi saanu siihen mahtumaan...

Päivityxii bugixii kaikkii onkelmii vistas ii ii...

Sanokaa nyt niitä kauheita vistan ongelmia. Ei oo viel tullu yhtää vastaa ja pari kuukautta käyttäny.

Sanokaa nyt niitä kauheita vistan ongelmia. Ei oo viel tullu yhtää vastaa ja pari kuukautta käyttäny.

Riippuu aika pitkälle mitä ohjelmia käyttää. Toisaalta esim mun läppärissä esiintyy ihan satunnaisia erroreita ohjelmista jotka esim ei koneen käynnistyessä latautunut oikein jne. Sitten taas emännän VISTA toimii täydellisesti, ei yhtäkään erroria ole sen koneeseen ilmennyt, vaikka käytetään aika pitkälle samoja softia.

Ainakin mulla on ollut ongelmia Windows Installer- uusimman version kanssa. Latautuu joka kerta uudestaan kun käynnistää Messengerin tai Office- ohjelman.

Kyllähän tämä toimii päivä päivältä paremmin ja paremmin kun tulee ohjelmapäivityksiä + käyttispäivityksiä solkenaan. Ihan normaalia. XP:kin buginen alusssa, tällä hetkellä se on jo todella vakaa käyttöjärjestelmä (SP2:n myötä).

Itse tuossa tietokonemaailman tyhmien kysymysten ketjussa vaahtosin Vistasta, mutta lopulta kävi ilmi ettei vika ollutkaan Vistassa vaan jossain aivan muualla. En tiedä miten ihmeessä saat Vistan pyörimään niin raskaasti, että siitä haittaa olisi..? Minulla on aikalailla peruskannettava hyöty- ja huvikäyttöön (ei pelaamiseen) eikä vielä kertaakaan ole ollut havaittavissa hidastumista tms. Jos olet pelikäyttöön hankkinut kannettavan, siitä saat kyllä syyttää itseäsi eikä Vistaa.

Toki se vie aika paljon kovalevytilaa, mutta se on kärpäsen paskaa nykyisissä muistimäärissä. Kaikki ne "turhat" härpäkkeet saa otettua pois, jos niitä ei jaksa katsoa. Minusta tuo kello on pirun kätevä ja muutenkin tämä Vista alkaa tuntumaan hyvältä. Kaikki tarpeellinen on yhden klikkauksen päässä.

Suosittelen tutkimaan sitä Vistaa vielä ennen kuin vaihdat Xp:hen.

Ja niistä vanhoista peleistä en sen enempää tiedä kuin että XP ei minulla ainakaan pyörittänyt tarpeeksi vanhoja pelejä, tai sitten olen vain niin käsi etten saanut niitä toimimaan. :(

ei tässä mitään hidastumista oo enää havaittavissa. eilen se päivitti windowsia+nortoniaja varmaan taustalla sääti paljon muutakin samaan aikaan niin saattoipi siitä johtua tuo että tuntu vähän hitaammalta. nyt rupeaa itseasiassa tuntumaan ihan hyvältä tämä vista. tämä nyt on toinen päivä vasta kun käytän, tottahan se alussa ahdisti mutta nyt kun valikot ym. systeemit on tullut tutuiksi ja ohjelmistot päivitetty niin aika hyvältä tää vaikuttaa. ihan elokuva/nettikäyttöön mä tämän hommasin. näytönohjain on joku nvidian integroitu, mutta tuplaydinprossu ja 2gt muistia riittää pyörittämään vistaa jouhevasti(?)

luulenpa että XP jää sittenkin asentamatta.. koskas vistaan tuloo ensimmäinen service packi?

täälä on vinkkejä miten saa vistasta vähän nopeamman http://neko.1g.fi/ohje/Windows_Vista-vinkit/nopeuta_konetta.html

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom