Vista ja kiintolevyn jatkuva raksutus

Ketjusta poistettu viestejä. Neuvostoliitto, seuraavasta heilahtaa banaanit, lopeta trollaaminen asiaketjuissa. Koskee samoin Tobsia, älä Tobsi mene mac-ketjuun vittuilemaan.

Asiaketjuja ei mennä kusemaan pelleilemällä, joten turpa kii jos ei ole fiksua sanottavaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
XP:ssähän on ollut aina sama juttu, myös muissa Windowseissa. Itse pääsin 24/7 ruksutuksesta eroon kun vaihdoin Appleen + OSX:ään.

En oikein laskisi tätäkään kovin rakentavaksi kommentiksi tähän ongelmaan...

En oikein laskisi tätäkään kovin rakentavaksi kommentiksi tähän ongelmaan...
Mutta kun tuo on ihan totta. Omat Windowsit ovat ruksuttaneet aina ja tuo XP ruksuttaa edelleen. Olisi hauska tietää miksi.

Mulla on XP skulannu aina ku junan vessa. Tää Vista onkin sitte täysin paska. Vaihtuu XP:hen kunhan on aikaa asennella. Saas nähä millanen pökäle siitä Windows 7:sta tulee.
ps. Applen myynti nous kun Vista julkistettiin :)

Onko sillä indexoinnilla jotain tekemistä tuon kovalevyn jatkuvan runksutuksen kanssa?
Saas nähdä, otan pois josko hiljenisi. Kotosalla Vista tuntuu hiljaisemmalta, nyt töissä XP:lle sama juttu...

Onko sillä indexoinnilla jotain tekemistä tuon kovalevyn jatkuvan runksutuksen kanssa?

On, kun se tekee sitä indexointia niin levy saattaa raksuttaa hyvinkin paljon.

On ollut suhteellisen hiljainen kone nyt töissäkin.
Pitänee laittaa tuo indexointi takaisin kun tuo runksuttava kovalevy piti hyvin hereillä ... :)

Nyt parin viikon kokemuksen perusteella Vista tosiaan raksuttaa aika tavalla. Sen lisäksi se välillä tahtoo tehdä jotain updeittejä konetta sammutettaessa tai avatessa - ja se saattaa kestää pahimmillaan vartinkin. Mitenkähän siitä pääsisi helpoiten eroon? Onko tuohon joku helppo ratkaisu (muukin kuin, että lue sieltä helpistä)?

Nyt parin viikon kokemuksen perusteella Vista tosiaan raksuttaa aika tavalla. Sen lisäksi se välillä tahtoo tehdä jotain updeittejä konetta sammutettaessa tai avatessa - ja se saattaa kestää pahimmillaan vartinkin. Mitenkähän siitä pääsisi helpoiten eroon? Onko tuohon joku helppo ratkaisu (muukin kuin, että lue sieltä helpistä)?

Laita updatet "ei automaattisiksi". Eli niin, että itse valitset milloin päivitetään.

Jos tuo indeksointi on toteutettu Vistassa järkevästi, niin jossain vaiheessahan tuon ruksutuksen pitäisi lähes loppua kokonaan, kun kovalevyt on käyty läpi.

Jos tuo indeksointi on toteutettu Vistassa järkevästi, niin jossain vaiheessahan tuon ruksutuksen pitäisi lähes loppua kokonaan, kun kovalevyt on käyty läpi.

Niin se tekeekin, mutta toi indeksointi ei tosiaan ole ainut mikä siellä ruksuttaa. Superfetch on luultavasti "syyllinen" monessa kohtaa.

Tosin, ei mulla ainakaan häiritsevästi raksuta vaikka on niin indeksointi kuin superfetchkin käytössä. Ja vielä WD Raptor levyt, jotka on muutenkin normilevyjä äänekkäämpiä. Eikä todellakaan raksuta kokoajan.

edit:
mulla ei muuten ole Vistan oma defragmentointi (joka on tehty ihan päin helvettiä) käytössä vaan käytän Diskeeperiä sen sijaan.

USB-äänikorttia käytettäessä toisto pykii tasan minuutin välein. Mitenkähän onnistuis keksiä mikä tuon aiheuttaa? Yksi kerrallaan ruksia palveluita poijes?

Jos otat task managerin esille ja katsot niitä prosessorinkuormituskäppyröitä, niin näkyykö minuutin välein piikki? Itselläni oli samanlaista ongelmaa, joku prosessi siellä vei tehoa... liittyi tuohon "tehdään-tästä-vistasta-paskaa-parempi-kun-luetaan-levyä-ja-syödään-tehoja"-kategoriaan... muistaisi vaan mikä se oli.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom