Viruksentorjunta Norton vs. F-Secure

Koneen mukana tulleen symantecin Norton Antivirus 2005:en tilauspalvelu päättyy parin kuukauden kuluttua, ja en ko. palvelun uusintatilauksesta ole ollenkaan varma. Onko kuinka moni tuota Antivirusta, vaikka aiempia versioita, tilaillut uusiksi? Ajattelin tilauksen päätyttyä poistaa kaikki symantecin ohjelmat koneesta ja vaihtaa F-securen Internet Security 2005:een. Ko. ohjelmaan saa oston yhteydessä vuoden ilmaiset päivitykset, ja sen jälkeen tilaus pitää uudistaa. Onko vaihtaminen kovinkaan järkevä veto? F-Securea olen aiemmissa koneissa käyttänyt, ja ollut enemmän kuin tyytyväinen. Lisäksi tilausten uudistaminen ja ongelmatilanteiden selvittäminen tuntuu F-Securen kanssa helpommalta. Kokemuksia, suosituksia? Hintataso molempien uusintatilauksissa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No, itse olen kokeillut Norton Internet Security(+Antivirus) 2005,2004 ja 2003 versioita ja päätynyt siihen että 2003 toimivin ollut minulla. Viimeksi olen käyttänyt omissa koneissani F-Securea joskus kuusi tai seitsemän vuotta sitten, joten kokemusta ei hirveänä ole. Tosin F-Securen yrityskäyttöön tarkoitetun virustorjunta ja palomuuriyhdistelmän kanssa olen vähän pelleillyt, en vain muista nimeä niille ohjelmille. F-Securella ilmeisesti edelleen on erittäin raskas viruksentorjunta ja palomuuriohjelmisto. Norton pelittää vanhemmilla ja hitaimmilla koneilla. F-Securen puhelinpalvelu on varmasti parempi kuin Nortonin Suomessa. Kannattaa ostaa lisenssi, siltä jolla se on halvin.

jarhu sanoi:
No, itse olen kokeillut Norton Internet Security(+Antivirus) 2005,2004 ja 2003 versioita ja päätynyt siihen että 2003 toimivin ollut minulla. Viimeksi olen käyttänyt omissa koneissani F-Securea joskus kuusi tai seitsemän vuotta sitten, joten kokemusta ei hirveänä ole. Tosin F-Securen yrityskäyttöön tarkoitetun virustorjunta ja palomuuriyhdistelmän kanssa olen vähän pelleillyt, en vain muista nimeä niille ohjelmille. F-Securella ilmeisesti edelleen on erittäin raskas viruksentorjunta ja palomuuriohjelmisto. Norton pelittää vanhemmilla ja hitaimmilla koneilla. F-Securen puhelinpalvelu on varmasti parempi kuin Nortonin Suomessa. Kannattaa ostaa lisenssi, siltä jolla se on halvin.
Tuo on totta,että F-securen internet security on raskas.Mutta jos koneesta löytyy puhtia,niin sitten ei mitään ongelmaa.Itsellä on ollut se käytössä jo pidemmän aikaa,eikä mitään ongelmia ole ollut.
Kummallekkin softalle löytyy kannattajansa,jotkut eivät missään tapauksessa ota nortonia ja taas toisinpäin.Mutta omien kokemusten perusteella ei ole tarvetta F-securesta luopua.Hintataso taitaa olla aika lähellä toisiaan...

Älä ota kumpaakaan. Raskaita sekä eivät aina osaa poistaaa uusimpia uhkia.

http://koti.mbnet.fi/pattaya1/escanmwav.htm

Tuollaista scanneria olen itse käyttänyt ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Olen myöskin käyttänyt/asentanut/ylläpitänyt järjestelmiä, joissa käytetään f-securea sekä nortonia. Itse suosittelisin tällä hetkellä koneen turvaamiseen seuraavia ohjelmia:

virustentorjunta: http://koti.mbnet.fi/pattaya1/escanmwav.htm
palomuuri: http://www.kerio.com/kpf_home.html
spyware: http://www.microsoft.com/downloads/...a2-6a57-4c57-a8bd-dbf62eda9671&displaylang=en ja http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/

Norton Internet Security 2003 (palomuuri + antivir), Ad-aware, päivitetty käyttis + selaimena Firebird tms, mikä tahansa muu kuin explorer.

100% Virusfree since 2000

Ei toi f-secure minusta raskas ole, olen ollut todella tyytyväinen tuohon, palomuurikin on aika pätevän oloinen tuossa...

Jos on rahaa pistää virustentorjuntaan ja palomuuriin niin kannattaa ottaa se maksullinen palvelu ilmaisohjelmien sijaan. Ilmaisohjelmat ovat yleensä rajoitettuja tai muuten rajoittuneita verrattuna maksullisiin.

Omassa koneessa sykkii tällä hetkellä
virustorjuntana Avast
palomuurina Sygate personal firewall pro

Eikä ole ollut ongelmia virusten kanssa :)

jarhu sanoi:
Jos on rahaa pistää virustentorjuntaan ja palomuuriin niin kannattaa ottaa se maksullinen palvelu ilmaisohjelmien sijaan. Ilmaisohjelmat ovat yleensä rajoitettuja tai muuten rajoittuneita verrattuna maksullisiin.
Tuo nyt ei minusta pidä ollenkaan paikkaansa...

Kyllä kasvoi kyrpä otsaan kun laitoin F-secure 2005en. Ensin tietenkin triali, tämän jälkeen hetimiten ostin koko paketin, pakkohan se on virusturva olla. No, toki ostin sen täyteen hintaan ja samantien putkahti postiluukkuun että trialin käyttäjille 20% alennus. Tämän jälkeen yritin ottaa yhteyttä kys. firmaan, mutta vittu, ei ne vastaa mihinkään mailiin ja puhelinnumeroakaan ei firmalla ole. Vittuillakseen laitoivat vaan taas saman emailin 20% alennuksesta, mutta eipä tuohon voi vaikuttaa kun visa on jo vinkunut. Surkeaa asiakaspalvelua :1: :curs:

jarhu sanoi:
:anssi:

.
.
.

Norton :itku:

f-secure :itku:

Kasperskyä on kehuttu vähän jokapaikassa. Itellä pyörii Norton 2004 ja en mä tiedä onko se muka liian raskas. Suojaa ainakin ihan kivasti, olen ollut ihan tyytyväinen.

Meillä on koulun puolesta mahdollisuus saada ilmaiseksi käyttöön tuo F-securen 2005, tai tarkemmin taitaa olla joku client 5.55 versio mutta sama taitaa kuitenkin olla. No imutin ton ja laitoin koneeseen ja kone bugitti joka toisessa käynnistyksessä, jonkun ihmeellisen sinisen ruudun kanssa... Lähti äkkiä tuo f-secure vaihtoon.

Dragon sanoi:
Meillä on koulun puolesta mahdollisuus saada ilmaiseksi käyttöön tuo F-securen 2005, tai tarkemmin taitaa olla joku client 5.55 versio mutta sama taitaa kuitenkin olla. No imutin ton ja laitoin koneeseen ja kone bugitti joka toisessa käynnistyksessä, jonkun ihmeellisen sinisen ruudun kanssa... Lähti äkkiä tuo f-secure vaihtoon.

Just tuota tarkoitin. Tuo client 5.5 -ohjelma työnnetään joltain serveri tai client koneelta console -ohjelman avulla esim. koulun domainin kaikkiin koneisiin. Helevetin raskas, mutta saatanan kätevä ajatellen ylläpitäjiä :whip:

keijo s sanoi:
Kyllä kasvoi kyrpä otsaan kun laitoin F-secure 2005en. Ensin tietenkin triali, tämän jälkeen hetimiten ostin koko paketin, pakkohan se on virusturva olla. No, toki ostin sen täyteen hintaan ja samantien putkahti postiluukkuun että trialin käyttäjille 20% alennus. Tämän jälkeen yritin ottaa yhteyttä kys. firmaan, mutta vittu, ei ne vastaa mihinkään mailiin ja puhelinnumeroakaan ei firmalla ole. Vittuillakseen laitoivat vaan taas saman emailin 20% alennuksesta, mutta eipä tuohon voi vaikuttaa kun visa on jo vinkunut. Surkeaa asiakaspalvelua :1: :curs:

Joo, ei sitä asiakaspalvelun numeroa löytynyt mistään. Sitten jostakin sen sain kaivettua ja kun sain nörtin sieltä langan päähän, niin homma kävi sujumaan... Ihme juttu, kun ne piilottelevta puhelinnumeroaan. Ihme kämyistä toimintaa.

Olen nyt muutaman kuukauden ollut hommissa atk- firmassa, jonne tuodaan todella paljon koneita joissa on ongelmia virusten ym. haittaohjelmien kanssa. Koneissa on kyllä virustorjunta, ja yleensä niissä on juuri f-securen tai nortonin torjuntaohjelmisto.

Kyllähän nuo yllämainitut ohjelmat jotenkuten pelittävät, mutta me joudutaan yleensä poistamaan ne, ja ajamaan läpi Antivir, joka toimii mielestäni 10x paremmin kuin f-secure ja norton yhteensä. Antivir osaa jopa poistaa virukset paremmin, lisäksi se on ilmainen ja kuluttaa paljon vähemän koneen resursseja. Palomuurit ovat sitten asia erikseen. Ilmaisia toimivia palomuureja löytyy pinottain, esim. zonealarm, joka rittää tavalliselle koneenkäyttäjälle paremmin kuin hyvin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom