Viritettyjä mopoautoja?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rjs
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ne paskakopit voi kulkee parhaillaa 70km/h uutena kaupasta ostettuina.koitappa ite kuristaa 500cc moottori kulkee just tasan 45km/h ilman että rikot mitään koska mitä enemmän kuristuksia sitä enemmän se teettää vahinkoo koneella ja sitä enemmän tulee huoltoja,jossain mautossa on huollot tyyliin 10tuhannen km välein koska ne on niin kuristettuja ja kaikki osat kuluu ja menee paskaks jos niitä ei käydä korjailemas.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
ne paskakopit voi kulkee parhaillaa 70km/h uutena kaupasta ostettuina.koitappa ite kuristaa 500cc moottori kulkee just tasan 45km/h ilman että rikot mitään koska mitä enemmän kuristuksia sitä enemmän se teettää vahinkoo koneella ja sitä enemmän tulee huoltoja,jossain mautossa on huollot tyyliin 10tuhannen km välein koska ne on niin kuristettuja ja kaikki osat kuluu ja menee paskaks jos niitä ei käydä korjailemas.

HAHAHA. Sieltä tuli 15v mopopojan kommentti... Kerropa mulle mopoauto joka kulkee kaupasta ostettaessa 70km/h?

Toiseksi, voin kuristaa 500cc dieselmoottorin kulkemaan vaikkapa 30km/h- rikkomatta mitään tai teettämättä mitään muutakaan vahinkoa koneelle. Ehkäpä on parempi, että pysyt niiden 2-t mopojen parissa, etkä sekoita päätäsi vielä millään muulla tekniikalla.
 
Mutta eipä tuollainen pakoputkikuristin varmana tee hyvää 2-t vehkeelle, mitä esim mopoisa käytetään. Jos alat tarkemmin miettiin kaasujen virtauksia miten ne on suunniteltu kulkemaan ja miten ne kulkee. Kun maahantuoja lykkää putkeen 5mm reijän josta kaikki kaasut kulkee, on moottorin toiminta aivan eri, mitä se on suunnittelupöydällä suunniteltu toimiin. Ja ei se maahantuojaa kiinnosta mitä se kone kestää, vaan se että mikä on halvin keino saada kulkeen vaadittu 45 km/h. Kyllähän jos rajotat kaasusta suoraan koneen kierrokset, ei varmana tee hallaa koneelle. Mutta entäs kun ei voi antaa kunnolla kierroksia ja kone karstottuu.

Asiahan ei toiki liity mopoautoihin, en niistä rotiskoista mitään tiedä. Omaan mopoaikaan niillä kun ajoivat kehitysvammaset ja läskit. Mutta komppasin vaan tuota, että rajoittimet voi tehdä hallaa koneelle jokai ei ihan tuulestatemmattu ajatus ole.
 
Ymmärränkö mä oikein että mopoja/mopoautoja viritetään (=poistellaan kuristimia) sen takia että moottorit kestäis paremmin. Just joo :D

Btw mitä tulee noiden skoottereiden perässä taajamassa ajettua niin taitaa aika moni olla räpelletty...
 
Mutta eipä tuollainen pakoputkikuristin varmana tee hyvää 2-t vehkeelle, mitä esim mopoisa käytetään. Jos alat tarkemmin miettiin kaasujen virtauksia miten ne on suunniteltu kulkemaan ja miten ne kulkee. Kun maahantuoja lykkää putkeen 5mm reijän josta kaikki kaasut kulkee, on moottorin toiminta aivan eri, mitä se on suunnittelupöydällä suunniteltu toimiin. Ja ei se maahantuojaa kiinnosta mitä se kone kestää, vaan se että mikä on halvin keino saada kulkeen vaadittu 45 km/h. Kyllähän jos rajotat kaasusta suoraan koneen kierrokset, ei varmana tee hallaa koneelle. Mutta entäs kun ei voi antaa kunnolla kierroksia ja kone karstottuu.

Asiahan ei toiki liity mopoautoihin, en niistä rotiskoista mitään tiedä. Omaan mopoaikaan niillä kun ajoivat kehitysvammaset ja läskit. Mutta komppasin vaan tuota, että rajoittimet voi tehdä hallaa koneelle jokai ei ihan tuulestatemmattu ajatus ole.

Ja kyllä se hieman tuo kestävyys niitä maahantuojia mietityttää. Tuo kuristusten poistaminen sillä verukkeella, että moottori kestää paremmin on ihan täytää tuubaa! Mopopojille vaan hyvä tekosyy kuristusten poistoon. Tuskin ne kaasujen virtaukset kovin pahasti pieleen menee jossakin kiinanihme-merkkisessä mopossa vaikka minkälaisen kuristimen sinne laittais.
 
Täällä kyllä haisee aika voimakkaasti mututuntuma noissa argumenteissä. Kyllä se holkki pakoputkessa sitä kiinanihmeen konetta syö. Kampikammion kattovalo tummuu ja pakoputken paukkulaakeri välystyy. :)
 
Sulla ei taida olla oikein selvillä että kuinka polttomoottori toimii??

On minulla pieni haju, opiskelen neljättä vuotta autoinsinööriksi ja olen työskennellyt moottorinsäätöalan yrityksessä. Kyllähän tämä tosiaan hieman mutua on, selvää tutkimusta kun ei ole näyttää. Mutta ei noilla kuristuksella merkittävää eliniän lyhenemistä kuitenkaan ole. Eri asia tietenkin jos paukkulaakeri välystyy!
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Luulisi sinun sitten ymmärtävän, että maahantuojan toimesta jälkikäteen lisätyt "viritelmät" eivät sinne moottoriin kuulu. ;)
 
Mutta eipä tuollainen pakoputkikuristin varmana tee hyvää 2-t vehkeelle, mitä esim mopoisa käytetään. Jos alat tarkemmin miettiin kaasujen virtauksia miten ne on suunniteltu kulkemaan ja miten ne kulkee. Kun maahantuoja lykkää putkeen 5mm reijän josta kaikki kaasut kulkee, on moottorin toiminta aivan eri, mitä se on suunnittelupöydällä suunniteltu toimiin. Ja ei se maahantuojaa kiinnosta mitä se kone kestää, vaan se että mikä on halvin keino saada kulkeen vaadittu 45 km/h. Kyllähän jos rajotat kaasusta suoraan koneen kierrokset, ei varmana tee hallaa koneelle. Mutta entäs kun ei voi antaa kunnolla kierroksia ja kone karstottuu.

Asiahan ei toiki liity mopoautoihin, en niistä rotiskoista mitään tiedä. Omaan mopoaikaan niillä kun ajoivat kehitysvammaset ja läskit. Mutta komppasin vaan tuota, että rajoittimet voi tehdä hallaa koneelle jokai ei ihan tuulestatemmattu ajatus ole.

Aihe kuitenkin koskee mopoautoja, joten ehkä ei oo syytä sekoittaa mopoja tähän...

Sen verran kuitenkin, että tossa 2-t vehkeiden kuristamisessa oot aivan oikeessa. Ne kuristukset todellakin lyhentää moottorin ikää.
 
Luulisi sinun sitten ymmärtävän, että maahantuojan toimesta jälkikäteen lisätyt "viritelmät" eivät sinne moottoriin kuulu. ;)

No eivät kuulu ei. =) Itsekkin olen kevytmoottoripyörästäni aikoinaan poistanut kuristukset kestävyyden nimissä aikoinaan. =) Nämä kestävyysjutut on aina hieman vaikeita. Periaatteessa kiutenkin mikäli moottorilta saadaan enemmän tehoa, myös kestävyys heikkenee. Mutta myös kuristukset voivat heikentää kestävyyttä, en minä sitä täysin kumoa. Kirjoitin tuon edellisen viestin ehkä hieman jyrkästi. Ei se kuristuksien vaikutus moottorin kestävyyteen ole kuitenkaan niin suuri, mitä mopopojat usein sanoo.
 
ei taida kukaan oikeasti olla perehtynyt asiaan...

eli mopoautohan toimii variaattorilla ja koneet on kuristettu jo suomeentullessaan ei maahantuoja sitä hommaa tee. mopoautot kuristetaan syötöstä, variaattorista ja kierroksista. Silti mopoauto kiertää n3200rpm eli ei pitäisi karstoittua... syöttöä on ollut pakko kuristaa koska se pärjää vähemmälläkin menisi turhaan mökää ja kone kostuisi kun jäisi palamatta. Variaattorista se on kuristettu varmaan eniten sielä on prikat että ei pääse remmi nousemaan niin ylös ku se olis mahdollista. Voi tosin olla että on myös putkestä kuristettu mutta tämän enempää en oo tutustunu.
 
Zone-sarja -42%
On muuten melko vaarallisia vehkeitä ne kopperot. Parit kerrat tässä talven aikana tuli aika tiukkoja tilanteita 7-tiellä kun linja-autolla ajoin pimeässä ja ei sitä kovin kaukaa erottanutkaan että siinä edessä 80 rajoitusalueella ajaakin joku finninaama mopoautolla 45 km/h. Tai toinen ryhmä on vanhemmat ihmiset joilta on jo otettu ajokortti pois kun eivät pärjää autolla liikenteessä niin ostavat sitten mopoauton itselleen ja sinne samoille teille ajelemaan kun ennenkin. :puntti:
 
On muuten melko vaarallisia vehkeitä ne kopperot. Parit kerrat tässä talven aikana tuli aika tiukkoja tilanteita 7-tiellä kun linja-autolla ajoin pimeässä ja ei sitä kovin kaukaa erottanutkaan että siinä edessä 80 rajoitusalueella ajaakin joku finninaama mopoautolla 45 km/h. Tai toinen ryhmä on vanhemmat ihmiset joilta on jo otettu ajokortti pois kun eivät pärjää autolla liikenteessä niin ostavat sitten mopoauton itselleen ja sinne samoille teille ajelemaan kun ennenkin. :puntti:

Saako mopoautolla edes ajaa tiellä jossa on 80km/ rajoitus?
 
Saako mopoautolla edes ajaa tiellä jossa on 80km/ rajoitus?

Kyllä saa. Joka saatanan päivä kinnaan pitkässä letkassa 80-alueella neljääkymppiä, kun joku lippisporvari roudaa blondattua sakkoritsaansa kylille. Ohi ei pääse, kun kello on 16 ja vastaantuleva autoliikenne loputon. Joku päivä en jarruta, vaan annan mennä täydellä nopeudella muovikopin läpi.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom