Virallinen känni, krapula ja ryyppytredi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 8Balls
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä helvettiä te aina juotte kun aamulla oksettaa? Itse olen tasan kerran kännissä oksentanut (viiniä) ja tasan kerran krapulassa aamulla (litra absolutia ja jotain glögiä). Kuitenkin aina tulee kuositettua sen verran ankarasti ,että ei ainakaan määristä voi kiinni jäädä. Voi tosin johtua siitäkin etten lipitä mitään siidereitä tai lonkeroita, vaan bissellä / väkevillä ja joskus joillakin drinkeillä (jekkubatteryt yms variaatiot) mennään.

Niinhän sitä sanotaan, että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.. En kyllä tiiä mistä syystä mulla tulee niin helposti helvetin huono olo darrassa, tullu jo vuosia sitten. Ei välttämättä tarvi edes olla missään änkyräkännissä ja silti tulee. Esimerkiksi kykenen aina kävelemään omilla jaloilla eikä muistikaan mene ikinä... Toisaalta sen oon pannu merkille, että unen määrä vaikuttaa selvästi: jos menee aikasin nukkumaan ja saa nukuttua yli 6 tuntia niin olo voi olla aika hyvä, vaikka olis ollut kovassakin humalassa. Sitten taas jos menee aamuviiteen niin herää kuitenkin ysiltä ja sillon yleensä tulee darrakin.

E: Juomisilla on sen verran vaikutusta, että jos väkeviä on ottanu enemmän niin silloin on varmemmin kova krapulakin. Siksi en yleensä ees niitä paljon ota vaan juon pääasiassa aina olutta.

Ei se kyllä vatsasta ole sen enempää kiinni. Mä en ole ollut missään vatsataudissa tai muutenkaan kipeänä varmaan viiteen, kuuteen vuoteen, mutta kummasti sitä vetää koko kropan sekaisin, kun vetäisee hieman pidemmän kaavan kautta. Siinä voi sitten jälkimainingeissa kaiken muun lomassa tulla oksukin.

Mä vetäisin johtopäätöksen, että mikäli ei saa laattaa lentämään kanuunassa, niin on joko liian nuori tai ei osaa juoda viinaa riittävällä intensiteetillä :)

Mulle se on ihan arpapeliä, että milloin alkaa oksennus lentää ja milloin ei, juomisten suhteen siis. Yleensä oksu tulee, jos ylipäänsä juon yksinkertaisesti liikaa. Useimmiten olen tainnut silloin ottaa väkeviä, eivät sovi mulle kyllä yhtään.

Mulle se on ihan arpapeliä, että milloin alkaa oksennus lentää ja milloin ei, juomisten suhteen siis. Yleensä oksu tulee, jos ylipäänsä juon yksinkertaisesti liikaa. Useimmiten olen tainnut silloin ottaa väkeviä, eivät sovi mulle kyllä yhtään.

Sama. Ja tohon vatsaan liittyen niin voi sillä ehkä olla jotain merkitystä. Mulla ainakin tuntuu aika herkästi tökkivän moni muukin kuin alkoholi niin, että voi tulla huono olo. Tosin mitään vatsatauteja mulla ei oo juuri ikinä; viimesen kymmenen vuoden aikana ehkä kerran joutunu oksentamaan niin, että voi sanoa ettei alkoholilla ollut mitään osuutta asiaan.

E: Juomisilla on sen verran vaikutusta, että jos väkeviä on ottanu enemmän niin silloin on varmemmin kova krapulakin. Siksi en yleensä ees niitä paljon ota vaan juon pääasiassa aina olutta.

Moni muukin varmaan maininnut, mutta juokaa hyvät ihmiset sitä vettä/nestettä illan aikana / ennen nukkumaanmenoa. Sillointällöin kun tuon muistaa tehdä (1.8l tuoppi vettä naamariin ja tutimaan) niin ei ole aamulla ollut minkäänlaista krapulaa. Viuna kuivattaa ja ne darran oireet on osaksi sitä nestehukkaa. Kaljassa on nesteen määrään suhteutettuna vähän prosentteja että sitä saa juoda helvetisti jos meinaa krapulan aikaan saada. Kännimättöjä en kanssa ymmärrä, jotenkin tuntuisi järkevältä että jos kännissä vetää vielä jotain superrasvaista mättöä ja menee nukkumaan , niin kaipa ne sieltä sitten muuna kuin kusena pihalle tulee (paskana tai laattana) jos kova krapula on.

Moni muukin varmaan maininnut, mutta juokaa hyvät ihmiset sitä vettä/nestettä illan aikana / ennen nukkumaanmenoa. Sillointällöin kun tuon muistaa tehdä (1.8l tuoppi vettä naamariin ja tutimaan) niin ei ole aamulla ollut minkäänlaista krapulaa. Kännimättöjä en kanssa ymmärrä, jotenkin tuntuisi järkevältä että jos kännissä vetää vielä jotain superrasvaista mättöä ja menee nukkumaan , niin kaipa ne sieltä sitten muuna kuin kusena pihalle tulee (paskana tai laattana) jos kova krapula on.

Mä olen huomannut kyllä, että veden juominen auttaa krapulan välttämisessä, mutta eipä sekään aina toimi. Mulla on tapana jokaista mun juomaa alkoholiannosta kohden juoda homona vettä välissä, plus se myös pidentää aikaa, jonka voin nautiskella juomisesta, kun en vedä niitä kolmea kaljaani heti putkeen ja sammu samantien. :rolleyes: Viimeksi sitten perjantaina join yhden tuoppikokoisen kaljan, kaksi 0,5 litran siideriä ja päälle sitten vähän vielä jotain sekalaista mitä tarjottiin, en isoja määriä enkä kokenut niiden erityisemmin lisäävän humalatilaani. En mielestäni edes ollut kovin humalassa, muistan kaikki tapahtumat, askel ei horjunut eikä sellaista. Illalla ja yöllä join niin paljon vettä, että ramppasin vessassakin useamman kerran kesken unien. Ja enkös vain kärvistellyt sitten aamuyöstä jo kamalassa krapulassa, enkä kehdannut edes mennä laattaamaan, kun en halunnut häiritä muita asunnossa olijoita yrjöäänillä. Ja kirsikkana kakun päälle mun krapula kesti kaksi vitun päivää.

Yhden illan juomisesta on kyllä vaikea saada kunnon kanuunaa. Lähinnä seuraavana päivänä vaan väsyttää. Pari kertaa on tullut kunnon hedari: toinen oli vanhan duunipaikan pikkujoulujen jälkeen, kun tarjolla oli pelkkää punkkua, ja toinen joskus parikymppisenä Jack Daniels -pullon jälkeen. Nää meinas vähän häiritä, kun mulla ei yleensä särje päätä kunnolla koskaan.

Jaetaan nyt vielä tämäkin, eli varmaan hienoimpia kanuunoita koskaan on ollut vuosituhannen vaihteessa Nummirockissa. Edellisenä päivänä tuli juotua varmaan pikkasen toista koppaa keskiolutta, eikä tietenkään tippaakaan vettä. Keli oli kuuma, ja kun joskus puolilta päiviltä rupesi kömpimään tulikuumasta teltasta ulos, niin kaverit huomauttivat, että mulla oli auennut nenä yöllä, ja naama oli ihan veressä. Kummastuksissani koitin ottaa askeleen eteenpäin, niin seuraavaksi lähti taju. Yksi kaveri sitten ilmeisesti hieman huolestui tästä äkillisestä kuukahtamisesta, ja haki paikalle ensiapuhoitajia, jotka kärräsivät mut paikalliseen latoon saamaan hoitoa.

En tiedä, mistä kätilöopistosta tää paikalla ollut tyttönen oli haettu, mutta tämä hakkasi tippaa mun käteen valehtelematta varmaan viistoista minuuttia sillä tuloksella, että koko kämmenselkä oli ihan turvoksissa. Sitten kun tippa viimein saatiin käteen, niin pääsin pötköttelemään rauhassa hetkoseksi. Olin varmaan hivenen kiihottunut kyseisen hoitajatyttösen läsnäolosta, koska lepopulssiksi mitattiin 120 useamman tovin pötköttelyn jälkeen. Siinä sitten aikani ihmeteltyäni päätin, että nyt saa riittää, ja lähdin menemään. Urheasti kahden six packin kanssa saavuin takaisin teltalle. Oluet aiheuttivat pientä hilpeyttä muussa leirissä.

Päivä oli todella kuuma, enkä mä mitään olutta enää pystynyt juomaan. Ainut mitä pystyi tekemään, oli patjalla makaaminen, tärinä, hikoilu ja ajoittainen veden nauttiminen. Tai sen yritys. Yöllä ei tietenkään pystynyt nukkumaan kirveelläkään kaiken festarihulinan keskellä, ja sen kerran kun onnistuin nukahtamaan, niin heräsin CMX:n keikkaan. Olen vihannut sitä bändiä siitä lähtien. Sydän hakkasi vielä varmaan viikon sen jälkeen, ja jossain vaiheessa alkoi olla jo sellainen olo, että noinkohan tässä on kaikki ihan kunnossa, mutta tässä sitä vielä porskutetaan. Nytkin on krapula.

Mä olen huomannut kyllä, että veden juominen auttaa krapulan välttämisessä, mutta eipä sekään aina toimi. Mulla on tapana jokaista mun juomaa alkoholiannosta kohden juoda homona vettä välissä, plus se myös pidentää aikaa, jonka voin nautiskella juomisesta, kun en vedä niitä kolmea kaljaani heti putkeen ja sammu samantien. :rolleyes: Viimeksi sitten perjantaina join yhden tuoppikokoisen kaljan, kaksi 0,5 litran siideriä ja päälle sitten vähän vielä jotain sekalaista mitä tarjottiin, en isoja määriä enkä kokenut niiden erityisemmin lisäävän humalatilaani. En mielestäni edes ollut kovin humalassa, muistan kaikki tapahtumat, askel ei horjunut eikä sellaista. Illalla ja yöllä join niin paljon vettä, että ramppasin vessassakin useamman kerran kesken unien. Ja enkös vain kärvistellyt sitten aamuyöstä jo kamalassa krapulassa, enkä kehdannut edes mennä laattaamaan, kun en halunnut häiritä muita asunnossa olijoita yrjöäänillä. Ja kirsikkana kakun päälle mun krapula kesti kaksi vitun päivää.

Todella omituiselta kuulostaa, että määrästä jonka jälkeen moni ihmisistä ei puhalla edes puolta promillea, tulee kahden päivän darra :D

Moni muukin varmaan maininnut, mutta juokaa hyvät ihmiset sitä vettä/nestettä illan aikana / ennen nukkumaanmenoa. Sillointällöin kun tuon muistaa tehdä (1.8l tuoppi vettä naamariin ja tutimaan) niin ei ole aamulla ollut minkäänlaista krapulaa. Viuna kuivattaa ja ne darran oireet on osaksi sitä nestehukkaa. Kaljassa on nesteen määrään suhteutettuna vähän prosentteja että sitä saa juoda helvetisti jos meinaa krapulan aikaan saada. Kännimättöjä en kanssa ymmärrä, jotenkin tuntuisi järkevältä että jos kännissä vetää vielä jotain superrasvaista mättöä ja menee nukkumaan , niin kaipa ne sieltä sitten muuna kuin kusena pihalle tulee (paskana tai laattana) jos kova krapula on.

Pitää paikkansa. Vodkaa, viskiä tai muita teräviä pitkin iltaa ilman vedenjuontia on varma keino hankkia aivan saatananmoinen krapula. Pelkästään kaljaa juomalla se on melkeinpä työn ja tuskan takana.

No darranhan saa nyt jo neljällä tuopilla aikaseks... Kuupilaan -> 4 tuoppia -> kympiltä kotia -> seiskaksi töihin -> hirvee olo aina sinne 9-10 asti.
Ja asiaan, 2 lootaa kaljaa kylmäs ja sauna lämpiämäs ja aamulla muka piti mennä salille. Pöh

edit. ja pelkkää viinaa juomalla selvinny joskus ilman minkäänlaista oloa!

Päälle parikymppinen. Joo, kyllä minä tuon krapulahomman ymmärrän. Mutta siis kun muutkin samanikäiset tekee tuota samaa.
Joka dokatun lauantain tai perjantain jälkeisinä aamuina muut oksentaa ja paskantaa verta joka reiästä. Tottakai tuollaisista kuosituksista nyt krapula tulee, joskus tosi pahakin, mutta oksennus ei käy missään vaiheessa eles mielessä.

Toki se voi olla huonokin asia, varmaan helpottaisi sitä darraa jos saisi oksennettua.

Jollekkin se megadarra tulee aiemmin jollekkin myöhemmin ja joku onnellinen välttää sen kokonaan. Mun ikäryhmän kaverini ei onnistu hankkimaan krapulaa ollenkaan. On se merkillistä vaikka todistetusti melkoisia määriä on meidän kanssa juonut. Aamulla kuulemma vaan hiukan väsyttää.. Tää saattaa olla se poikkeus joka vahvistaa säännön.

Harvoin minäkin laatoitan krapulassa, mutta se olo on muuten aika saatanan kamala. Yleisimpänä hermostuneisuus, ei pysty olemaan paikallaan ollenkaan vaikka kuinka väsyttää ja on todella kamala olla. Pakko vaan kävellä ja täristä :D. Morkkis on toinen ja se kestää MONTA päivää. Helposti tuonne keskiviikolle äärimmäisen kostean lauantain jälkeen. Nämä tulee lähes joka kerta vaikka illalla ei olisi tehty oikeasti muuta kuin juotu vaan järjettömästi alkoholia. Mitään syytä ei tohon tarvita. Yleensä tuohon vielä lisätään äärimmäinen väsymys ja se, että kahvi maistuu paskalle. Harvase kerta eka kahvikuppi putoaa vasta tiistaina aamulla.

Jos noi kaikki pystyis välttämään jokusen tunnin laattaamisella niin vaihtaisin heti. Tosin jotkut puhuu norjaa iltaan asti. Tämä kaikki herkku on tullut tuossa kolmekympin korvilla. Ja pahemmaksi on jatkuvasti menossa, ei auta harjoittelu tai harjoittelematta oleminen. Molempia testattu. Olen alkanut totuttelemaan ajatukseen, jossa noi ryyppäjäiset alkaa olemaan mun osalta pelattu. Jokusen kerran vuoteen voi "irroitella" ja siitä sitten maksaa se järjetön lasku seuraavina päivinä. Tässä on jo pitkään menty saunakaljan/parin viskipaukun menetelmällä eikä vaikuta ollenkaan huonolta :).

Meikäläiselle on aika sama loppujen lopuks mitä juo. KUnhan vaan juo tarpeeks. Ihan keskarillakin saa jo aikamoisen maailmanlopun, kun sitä oikein juomalla juodaan. Mulla tuo krapula korreloi aika vahvasti humalatilaan :jahas: ei juominkien merkkiin pl. tanniininen punaviini joka saa pään räjähtämään jo illan aikana.

Perjantaina tuli vähän otettua. Alkoi vasta tänään olla homeeton olo, koko viikonlopun oli pirun väsynyt ja sekava olo. Alan tulla vanhaksi.

darra

Joo kyllä toi darra vaan on niin yksilöllinen juttu. Ite kuulun niihin, jotka pystyvät illan lipittämään alkoholia käytännössä mielin määrin ilman pahaa oloa, mutta auta armias kun aamu koittaa... Lukemattomia kertoja oon juossu pöntöllä laattaamassa ihan ilta kymmeneen asti...Oon muuten yhtä monta kertaa vannonu itelleni että nyt saa juominen riittää ;).

Joskus pienemmistäkin määristä tulee lievä darra ( eli ehkä vaan pari tuntia oksettaa) vaikka yöllä kotiin tultaessa on lähes selvä olo, eli kävelen ihan suoraan jne. Ainakin syöty ruoka ennen juomista ja juomisen aikana vähentää darraa, veden juomisesta en oo kyllä ihan varma mutta voi olla, että sekin auttaa.

Tiedän myös paljon sellasia joille ei vaan tuu darraa. Aluks aattelin, että ne ei vaan juo yhtä paljoa mutta myöhemmin oon joutunu toteamaan, että kyllä ne vaan juo. Yleensä tälläsiä ihmisä vaan vähän väsyttää aamulla , ei muuta.

Tietenkin lihasmassa yms vaikuttaa siihen, paljonko sitä alkoholia pitää juoda ja mitenkä nopeesti se maksa sitä polttaa, mutta empiirisen kenttätutkimuksen perusteella se on vaan geeneistä kiinni tuleeko millanen krapula. :D... Ehkä alttius kovaan krapulaan suojaa alkoholismilta :)

JUmalauta että pelottaa jo valmiiksi. Tänään ois tarkotus kurlata ja huolella. Kaverin kanssa sattu vapaa samalle päivälle ja taitaapi olla ainut mahis pariin kk että pystyy juhlii vähäsen (LUE: tirpomaan perseet). Kossua ja glögiä lähössä just hakemaan, kaveri pääsee kymmeneltä duunista, eli nelisen tuntia ni alkaa parin pelin glögi-nhl-sessiot ja sitte maalikylille iloisessa ankkakännissä. Viimeeks kun olin juopottelemassa ni tuli oltua niin kännissä että lähti paidastakin hihat.

O'Lupaan tulla huomena sirpaloitumaan tänne sitä kauheeta kankkusta jos ei ketään päänsilittelijää tartu mukaan joka parantaa kotiapteekillaan kaikki vaivat.

Morkkis on toinen ja se kestää MONTA päivää. Helposti tuonne keskiviikolle äärimmäisen kostean lauantain jälkeen. Nämä tulee lähes joka kerta vaikka illalla ei olisi tehty oikeasti muuta kuin juotu vaan järjettömästi alkoholia. Mitään syytä ei tohon tarvita. Yleensä tuohon vielä lisätään äärimmäinen väsymys ja se, että kahvi maistuu paskalle. Harvase kerta eka kahvikuppi putoaa vasta tiistaina aamulla.

....

pl. tanniininen punaviini joka saa pään räjähtämään jo illan aikana.

Mulle tulee myös morkkis aina juomisen jälkeen, vaikka en olisi mitään noloillutkaan. Ja jotenkin aina jännittää kohdata selvinpäin niitä ihmisiä joiden kanssa on ollut juomassa. Harvemmin on mitään isoa morkkista (ellen sit ole tehnyt jotain ansaitakseni sen), mutta sellanen pieni jännitys.

Punkusta tuli ennen aina pääsärky ja darra seuraavana aamuna, mutta nyt olen kai jo niin tottunut siihen, ettei vaikuta mitenkään. Juon helposti aloitteluksi pullon punkkua ja olen hiukan hiprakassa, minkä jälkeen baarissa yleensä bisseä. Aamulla herään (yleensä) ilman pääsärkyä tai huonoa oloa. En myöskään oksenna punkusta juuri ikinä.

Tiedän myös paljon sellasia joille ei vaan tuu darraa. Aluks aattelin, että ne ei vaan juo yhtä paljoa mutta myöhemmin oon joutunu toteamaan, että kyllä ne vaan juo. Yleensä tälläsiä ihmisä vaan vähän väsyttää aamulla , ei muuta.

Mä oon varmaan tällanen. Mua väsyttää aamulla ja on vähän vetämätön olo, mutta harvemmin minkäänlaista oikeaa krapulaa. Olen vaan ihan pirun saamaton seuraavana päivänä ja kävelen vähän zombiena. Kuriositeettina mainittakoon myös, että mulla ei ole darramielitekoja muuta kuin kokis. Yleensä darrapäivinä en syö mitään tai sit syön yhden normaalin aterian ja juon about litran kokista (zeroa yleensä).

Pitäisi varmaan vähän rajoittaa noita määriä, koska alkavat käydä jo turhan suuriksi... Eilen join pullon valkkaria ja baarissa n. 4-5 tuoppia (osa bisseä, osa purplea, eli bisseä, siideriä ja hiukan jotain marjakeittoa tms.). Olin kyllä humalassa, mutta pystyin kävelemään ja puhumaan ihan normaalisti ja tekstailemaan ilman kirjoitusvirheitä. Tänään aamulla nukuin pitkään, join vähän kokista ja kaikki oli hyvin :)

Back
Ylös Bottom