Tottahan tuo ja mulla jonkun verran kokemustakin.
Kaks vuotta saatanan kovaa ryyppäämistä(>20 annosta kerralla monta kertaa viikossa=rutiinia) ja nyt oon jo alkanut huomaamaan kongitiivisten kykyjen laskua ja jatkuvaa epämääräistä fiilistä. Sen näkee joissain määrin päällepäin silloinkin, kun mä olen selvinpäin, etten mä ns. sylje kuppiin. Ja oon kuitenkin nuori kaveri.
Viime aikoina oon raitistunut(juomisesta johtuvan jatkuvan rahapulan takia(vaikka olikin viime viikolla kahden päivän putki)) ja oonkin nyt miettiny, että parempi lopettaa vielä kun voi. Eihän siitä loppujenlopuks oo ollut koskaan mitään hyötyä. Mitä on jäänyt käteen on vitusti laskuja(ja se jatkuva persaukisuus), rikosrekisteri ja "iloisia" muistoja mm. lukemattomista putkareissuissta, tappeluista, kännissä sanoituista ja tehdyistä ääliömäisyyksistä, etääntyminen sukulaisista, elämän paikallaan junnaaminen jne.
Ja sitten on se kierre: juot paljon--> arki on harmaata, masentaa---> juot lisää. Vittu. Itseään ei ole kiva tuhota, mutta toisaalta aina miettii, onko elämä selvinpäin pysymisen arvoista.
Ei sitä viinaa kai turhaan sanota viisasten juomaksi.
Että näin piti avautua tylsän, yksinäisen selvän(=vittumaisen) perjantai-illan kunniaks...
Kognitiivisten kykyjen laskua, tai oikeastaa väliaikaista alenemaa täälläkin, tosin tuntuu että kovast on menossa ohi, ku ei oo käyttäny päihteitä pitkään aikaan. 1kk3viikkoa ilman viinaakin.
kovin on sellaa ruvennu pelittää muisti taas siihen mallii ku nuorenpana, ja leikkaamaan järki paremmin. ja takana ryyppäämistä tosiaan sellanen 7 vuotta koko ajan ja noin 30 annosta viikkoon. Aineet vaihtunu välillä, teininä juotii kaverin kautta hommattuu pontikkaa, toisen kaverin isän kaikki viinat aina (se kaveri on latauksessa jo) ja ryypättii ku oli tylsää, arkipäivinä usein.
Sitte kiljua oli aina käymässä, ja sitä kiskottii iltapäivisin, ja kännissä oltiin aika joka päivä pahimmillaan, ja viikonloput aina.
Teininä tuli vietettyä ehkä just joku sunnuntai ja torstai juomatta mitään.
Sitte ku alko saamaa välillä ostettuja viinaksia, ni niitäkin välillä otin, mutta kiljua juotii. Join kyllä koko viime kevään kiljua, ku oli säästelykausi päällä.
Pahin putki oli viime syksynä, ku join 6 viikkoa koko ajan, ja olin joka ilta kännissä, aamulla krapularyyppy->salille->kouluun> juomaan.
koko 2000-luku tähän asti on mennyt siihen tahtiin että ennen tätä raitistumista oon ollu 2 viikonloppuu juomatta mitään täl vuostuhannel.
normaalitahti ol tähän asti maanantaina, keskiviikkona, perjantaina ja lauantaina. Joskus sillointällöin käytii torstaikännejä riipasemassa, ja sunnuntaina join ehkä kerran kuukaudessa jos oli oikein tylsää. Yleesä tul juotua 4iltaa viikossa ja ihan kunnolla, yleesä sellanen litra viiniä/kiljua ja pari bissee, tai jos oikein herkuteltii, ni sellain 4/5pulloa vodkaa.
Nyt en juo, ku haluan palauttaa elimistön normaali-tilaan, ja katkasta alkuusa alkavan alkoholismin. En kuitenkaan usko että oon saanu mitään pysyvää vahinkoa aikaisiksi. JA haluan tosiaan maksimoida älykkyyspotentiaalin, että pääsisin yliopistoon&pärjäisin siellä
edit: sellaa oon amatööri, etten vieläkää tiiä monta annosta on esim kossupullo. mä oon aina mitannu juomiseni viinadeseinä
edit kaks. siis mun 30 annosta on noin 30 lasillist esim kossubatteryy.