Virallinen känni, krapula ja ryyppytredi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 8Balls
  • Aloitettu Aloitettu
Mahtaiskohan muuten tosissaan olla niin ku kaNi sano, että siiderin sokeri aiheuttaa sen idiotismin siiderin juojassa, siis ihan alkoholin aiheuttaman kännin lisäks. Mä nimittäin oon siiderihumalassa pahempi ku AD/HD -kakara..... Hassua.. Sama määrä olutta aiheuttaa paljon kontrolloidumman ja "fiksumman" kännin ku siideri. Vaikka alkoholin määrä ja juomatahti olis sama... Näin siis mulla. Tai ehkä koko juttu on vaan korvien välissä. Silloin siel ainakin on jotain sentään.

kaNi- sanoi:
Fakta? jotain resourceja?
Fakta 99% varmuudella. Liittyi Wericken (Korsakofin) enkefalopatiaan (B1 l. tiamiinin puutostilan aiheuttamaan aivovaurioon). En nyt löydä heti linkkiä missä se mainitaan mutta kovan putken jälkeen pitäisi saada ensin im. 100 mg tiamiinia ja välttää nopeita sokereita.

Edit: löytyi Harperin Biochemistry:sta (raamattu) :... nutritionaly deprived alcoholics are tiamin deficient and if administered glucose exhibit rapid accumalation of pyruvate and lacticacidosis which is fequently leathal

Eli liittyi B1-vitamiinin vajaus aiheuttaa häiriöitä sitruunahappokiertoon ja jos saa paljon sokeria ennen B1-vitamiinia niin sokeri ei palakkaan kunnolla vaan syntyy tappavia määriä pyruvaattia ja maitohappoa mikä voi pahimmassa tapauksessa tappaa. Harperin mukaan B1 vitamiini varastojen loppuun palamiseen riittää 10pv 80g alkoholia/pv.

kaljaa ja viinaa koneeseen, taas ollaan vuoden lähempänä eläkeikää ja kierroksen lähempänä maalia :kippis1: huomenna :urjo:

tässä ollaan juuri palailtu kotiin ja kaamea krapula alkaa jo iskemään.. Mutta kyllä oli hieno ilta jälleen. Turun kauppatorilla tuli juostua alasti. Alasti tuli muutenkin hilluttua ympäri Turkua, eli älkää ihmetelkö jos joku vähäpukeinen tuli eilen/tänään teitä vastaan... :hyper: Se oli vain minä:D

kas-vain sanoi:
Fakta 99% varmuudella. Liittyi Wericken (Korsakofin) enkefalopatiaan (B1 l. tiamiinin puutostilan aiheuttamaan aivovaurioon). En nyt löydä heti linkkiä missä se mainitaan mutta kovan putken jälkeen pitäisi saada ensin im. 100 mg tiamiinia ja välttää nopeita sokereita.

Edit: löytyi Harperin Biochemistry:sta (raamattu) :... nutritionaly deprived alcoholics are tiamin deficient and if administered glucose exhibit rapid accumalation of pyruvate and lacticacidosis which is fequently leathal

Eli liittyi B1-vitamiinin vajaus aiheuttaa häiriöitä sitruunahappokiertoon ja jos saa paljon sokeria ennen B1-vitamiinia niin sokeri ei palakkaan kunnolla vaan syntyy tappavia määriä pyruvaattia ja maitohappoa mikä voi pahimmassa tapauksessa tappaa. Harperin mukaan B1 vitamiini varastojen loppuun palamiseen riittää 10pv 80g alkoholia/pv.

aika jännä juttu jos on totta (enkä sano ettei se olisi). Luulisi että tosta ois enemmän varotettu jos hiilarien nauttiminen putken jälkeen olisi käytännössä yhtä vaarallista kuin mitä tossa annetaan ymmärtää. Ei kuitenkaan varmaan ole ihan yhden käden sormilla laskettavissa ne jotka suomassa esim juhannuksen tai vapun jälkeen alkavat oloaan kohottamaan jollain nopeilla hiilareilla. Itekki oon sitä tehny varmaan 100-1000 kertaa.... Tosin mulla nyt ei koskaan mitään usean päivän putkia olekaan mutta silti

LOL, käytiin ostamassa liput qstockiin ja sen jälkeen "yhdelle"... Tais mennä vaan 9x tuoppia :D
Kämpille päästyäni noudin pullon kossua ja aloin evään laittoon :rock: ja Sentenced soi taustalla :rock: :rock: .
Tämmöstä tänä tosrstaina.

syöttösika sanoi:
aika jännä juttu jos on totta (enkä sano ettei se olisi). Luulisi että tosta ois enemmän varotettu jos hiilarien nauttiminen putken jälkeen olisi käytännössä yhtä vaarallista kuin mitä tossa annetaan ymmärtää. Ei kuitenkaan varmaan ole ihan yhden käden sormilla laskettavissa ne jotka suomassa esim juhannuksen tai vapun jälkeen alkavat oloaan kohottamaan jollain nopeilla hiilareilla. Itekki oon sitä tehny varmaan 100-1000 kertaa.... Tosin mulla nyt ei koskaan mitään usean päivän putkia olekaan mutta silti

Niin eihän se vältämättä tapa mutta ei se ainakaan oloa helpota. Itse vertaisin vaarallisuutta samaan kastiin kuin parasetamol + alkoholi. Ja kyseinen syndrooma vaatii hieman enemmän kuin juhannuksen juomista. Lisäksi siinä edellytetään yksipuolista ravintoa juomisen lisäksi, mikä on varsin todellista alkoholisteilla. Katkaisuhoidossa kuulema ihan perus kauraa ettei heti anneta nopeita hiilareita potilaalle ennen tiamiinia. Eli kyllä on yleisesti sillä sektorilla tiedossa mahdolliset seuraukset.

juotu 0,6 l mandariinivodkaa vedellä ja hermesetas makeutusaineella:D sekä yksi lasillinen valkkaria;)
e: kiva kun kaverit tuli ja sano et säkin juot. Tyhjensin madariini vodkapullon lähes yksin ja nyt tulossa lisää viruvalkeaa:lol2:

Puolisen litraa stolichnya vodkaa juotu+ pari kaljaa sekä lonkreoa. Lisäksi baari juomiset päälle. Ehkä sitä pitäs mennä nukkumaan... Pieni pöhinä päällä! Sänky varmaan lähtee ulapalle seilaamaan jos meen sdinne. Helvetti.....

Hmm. mahtava ilta eilen! Nyt tässä just syön Pirkka - 3 suklaa jädeä ja olo on suht. ok. Mahdollisesti ensi lauantaina on tulossa jatkoa. :)

Back
Ylös Bottom