Virallinen känni, krapula ja ryyppytredi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 8Balls
  • Aloitettu Aloitettu
Heikki722 sanoi:
Japa, en ole kuullut unicumista, mutta mulla Fernet Branca auttaa aina. Maistuu kamalalta, mutta tekee masulle hyvää. Onko tuo Unicum lääke vai alkon tuote...?
Unicum on vallan mahtava bulgarialainen (vai oliko unkarilainen) viina. Pyöreessä veikeessä pullossa.

:urjo: kertaa 100.

Heikki722 sanoi:
Japa, en ole kuullut unicumista, mutta mulla Fernet Branca auttaa aina. Maistuu kamalalta, mutta tekee masulle hyvää. Onko tuo Unicum lääke vai alkon tuote...?

Unicum on Unkarilainen tuote ja se on aikalailla samalla idealla(yrteistä) valmistettu kuin fernet. Joskus oli Suomessa kielletty juoma siksi kun sisältää ooppiumia(muuten esim. tannapon sisältää myös).
Kumpikin toimii mahavaivoihin mutta Unicum mielestäni paremmin ja vuosien varrella olen ihan oppinut pitämään sen mausta. Aika moni kokee niin fernetin kuin Unicumin pahanmakuiseksi mutta itselläni ne menee alas ihan ok. Ja yleensä aina toista baarikaapissa ja kaikkiin suurin juhliin jossa saatetaan ylensyödä jne varaan jompaakumpaa pullon. Alkosta saa unicumia 0,5l pullon jotain 14-15€.
Joskus epäpuhtaissa olosuhteissa olen ihan aamulla kuin illallakin ottanut joko fernettiä tai unicumia paukun ja olen välttynyt pahimmilta vatsataudeilta/ruokamyrkytyksiltä.
Olen myös pari kertaa ottanut laktoosivaivoihin tuota unicumia kun pahasti polttelee vatsassa ja kuinka ollakkaan sen ihan tuntee kun alkoholin polte vatsassa kulkee ja pikku hiljaa sen poltteen mukana vatsakipu hiipuu kun se poltekin hiipuu.
Unkarissa tuota juomaa käytetään aina juhlissa jne ennen ruokailua aperitiivina ja kylmän tarjoiltuna.

Liitteet

• unicum.webp
    unicum.webp
    4,7 KB · Katsottu: 921
Kaminari sanoi:
Jaha. Eilinen känni meni ja en päässy kotiovea pitemmälle, mikä on ihan hyvä asia. Päivän saldo, hirmuinen krapula ja näemmä olin joillekin puhelimeni muistissa olleista naisista lähetellyt viestejä. En edes tohtinut katella mitä ne sisälsi. Mutta tänään kostan! Sillä se lähtee millä tulikin!

Kalsarikännit! Asiaa. Mutta kelle nää kostat ja mitä? ;)
Joskus kyllä kaipais alkolukkoa toho puhelimeen.

1. Syy miksi olet juonut
2. Mitä olet juonut
3. Miksi olet juonut
4. Mistä vitusta on ylipäänsä kysymys.
5. Ja kuka tappoi Kennedyn

1. Ehkä siksi, että olen parantunut helvetillisestä flunssasta.
2. Kuuman Minttukaakaon, pari olutta...
3. Teki mieli ja olen lomalla. :D
4. Varttuneemman iän ADHD -oireyhtymästä
5. Nicaraguan sissit poliittisista syistä... :david:

Perkele, flunssa alkaa helpottaa täydellisesti. :) Lomaa olisi vielä jäljellä, joten hieman tekis mieli painua baanalle. Toisaalta, jos jättäs menemättä, säästys rahat eikä Kankki tule huomanna kylään. Taas toisaalta rahoja ei kukaan hautaansa saa... :evil:
:kippis1:

venla sanoi:
Mutta kelle nää kostat ja mitä? ;)
Joskus kyllä kaipais alkolukkoa toho puhelimeen.

Kostan maksalleni. Sen täytyy maksaa olemassaolostaan. Minä vielä varoitinkin yhtä naista tuossa että jos soitan yöllä niin ei kannata vastata. :D

1. Syy miksi olet juonut
2. Mitä olet juonut
3. Miksi olet juonut

1. Kirjotukset alkaa ni ei oikee si viitti pariinviikkoon+pileet+kaverin synttärit
2. royalii:haart:
3. eiks tää oo sama kysymys ku 1
4. eiks tääki oo periaattees sama ku 1
5. joku gangsta

1. Syy miksi olet juonut
2. Mitä olet juonut
3. Miksi olet juonut

1. Koska viina vie miestä, eikä mies viinaa
2. Saksalaista vodkaa
3. Täähän on vittu ihan sama kysymys mitä toi eka
4. Onko jostain kysymys?
5. Mies joka tunsi kylmää kun laittoi kätensä kuumaan veteen...

Edit: pitää tilata taksi....

krapulani kulku tänään ja aina
1-pääkipu (nukkumalla paranee) noin klo 06-12
2-kipu ohi, heittää enää yläkerrasta (luule jo tervehtyneensä) 12-15
3-paska alkaa mouruamaan mahassa 15-16
4-super velttous iskee, joka lihas on kadonnut makaaminenkin käy työstä 16-21
5-hengenahdistus alkaa (olenhan astmaamikko) ja lupaa itselleen taas , ei ikinä 21-00

Tuli käytyä kaverin kanssa ottamassa pari olutta ja istumassa iltaa pari tuntia. Oli oikein mukavaa. Tätä on selkeesti vanhenemassa kun mua ei oikeesti enää kiinnosta istua baarissa 24-04 ja juomassa perseitä vaan musta on paljon mukavempaa mennä selvinpäin baariin hyvissä ajoin, juoda se pari annosta alkoholia ja rupatella niitä näitä. Harmi vaan et suurin osa frendeistä on täysin erinlaisia vaan niitä kiinnostaa lähinnä se pään sekaisin vetäminen ja baarissa ollaan sitten ehkä 01-03. Nytkin oli oikein hauska ilta, pääsee nukkumaan kohtuu ajoissa, heräilee aamulla pirteänä, ei ole krapulaa ja on aikaa ja intoa siivoilla, käydä treenaamassa ja muutenkin puuhastella. :)

:wall: Miksi maailma ei voi olla mun tekemä? Voi hevonvitunperkele kun kerran edes voisi mennä vaikka salaa mun mielen mukaan :wall:

Vitun vitunvittu

Promillejakaan eioo ku tuhat. Vvitun vitun vittu kun pitää aina olla eri kuin mitä haluaan:curs: :wall:

hep!! :kippis1:

1. Syy miksi olet juonut
2. Mitä olet juonut
3. Miksi olet juonut

1. meil oli luokan kanssa pienet iltamat baarissa
2. bisseä, lonkeroa ja paljon drinksuja
3. pitää sitä pari kertaa vuodessa juoda
4. mä en oo bodimunkki!
5. se mies joka ampu sen

anteeksi ja kiitos

:zzzz:

Ei helvetti, pitäs varmaan lopettaa juominen kokonaan. Mulla on normis paskaolo-krapula nykyään ehkä n. kerran 6 kuukaudessa, joka sinäänsä on hyvä juttu, mutta tilalle on tullut nyt viimeisen vuoden aikana parin päivän "masennus-krapula". Eikä ole kyse mistään hölmöilyn jälkeisestä morkkiksesta. Pari päivää vaan masentunut ja ahdistunut, eikä mitään saa aikaan. Pitäs hankkia varmaan jotain vitun dopamiininappeja tai vastaavia. :curs:

1. Kaverilla oli synttärit
2. Vodkaa, kuoharii, lonkeroo,...
3. Vituttaa
4. Nimenomaan vitusta (sitä kun saisi :kuola: )
5. Aivan sama, ei kiinnosta

Keskiviikkoiltana kävin kaverin luona istumassa ja perkele saivat houkuteltua mukaan, vaikka työpäivä oli tiedossa torstaina. Onneksi sain työkaverin kanssa järjestettyä asian niin, ettei välttämättä tarvitse mennä töihin. Ihan hyvä noin, koska menin vasta 7 jälkeen aamulla kaverin luokse nukkumaan. En käsitä itsekään miten jaksoin noin pitkään valvoa :) Kaverin luona vajaat 3 tuntia unta ja sitten bussilla kotia ja olin vielä 10.30 kotiinpäästyäni ihan kännissä.

Tänään pitää muutaman kaverin kanssa ottaa muutama (max 5) siideri rupattelun lomassa. Onneksi rahatilanne on sen verran huono niin eipähän tule baariin lähdettyä.

Edit. Vielä keskiviikon reissusta. Sain lahjakkaasti kylmätettyä itseni kun ei ollut pitkiä alushousuja ja päällä oli ohut pitkähihainen bändipaita ja nahkatakki. Ehkä kylmin mahdollinen yhdistelmä ja tuntu, että pakkasta oli ainakin -20C ja tuli käveltä aika paljon kaupungilla. No olo on nyt sen mukainen.

Toistaiseksi selvinpäin töissä. Illemmalla viettämään iltaa Itäkeskuksen Clubille. Kuola alkaa valumaan jo suupielistä, kun ajattelee kylmää kolmosoluttuoperoista :kuola:

Back
Ylös Bottom