Vintti pimenee mavessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aizmo
  • Aloitettu Aloitettu
Eli aina kun teen mavea hieman suuremmilla painoilla, 70 kilolla 6 toistoa niin viimeisillä toistoilla alkaa hieman päässä jo tuntumaan ja kun lopettaa liikkeen niin pystyssä ei tahdo pysyä kun päässä tuntuu aivan kuin pimenisi. Kyllä mielestäni hengitän tarpeeksi reippaasti, mutta yritänkö vain liian isoja painoja repiä vai mistä tuo voisi johtua? Tätä siis ei pahemmin muissa liikkeissä ole tapahtunut. Liike tosiaankin tuntuu suorituksen aikana jaloissa sekä alaselässä mukavasti.

Normaalia, tosin ei välttämättä noin pienillä painoilla. Käsien heiluttelu voisi tosiaan parantaa niskan verenkiertoa. Itse tiedän mavereenin onnistuneen kun silmät punottaa kuin sian vittu ja pää on sekaisin kuin haminan kaupunki.

itellä ei oo tuota ongelmaa normaaleissa sarjoissa ilmenny mut viimeks ykköstä kokeillessa nosto kesti turhan pitkään ja alko pyörryttää ja kun painot tiputti niin meinas jalat lähtee alta, eikä se johtunu jalkojen heikkoudesta.. :D
voisko vyö muuten vaikuttaa kans tuohon pyörryttämiseen? noitten epäkkäiden vähäisen lämmittelyn lisäks..

Useimmiten silmien sumenemiseen sekä myöskin päänsärkyyn maven aikana on syynä juuri hengityksen pidättäminen tai niskojen jännittäminen. Niskaa kannattaa venytellä säännöllisesti.

Kyllä tuo on ihan normaalia ainaki mulla. Kovien MaVe ja kyykkysarjojen jälkeen maailma alkaa pyöriä ja violetit pallerot lentelee silmissä, sekä olo on muutenki pirun sekava. Parin minuutin päästä sitä on jo paremmassa kuosissa

Vapaasielu sanoi:
itellä ei oo tuota ongelmaa normaaleissa sarjoissa ilmenny mut viimeks ykköstä kokeillessa nosto kesti turhan pitkään ja alko pyörryttää ja kun painot tiputti niin meinas jalat lähtee alta, eikä se johtunu jalkojen heikkoudesta.. :D
voisko vyö muuten vaikuttaa kans tuohon pyörryttämiseen? noitten epäkkäiden vähäisen lämmittelyn lisäks..

:offtopic: Sun iässäsi kannattaa kyllä miettiä, lähteekö niitä mave ykkösiä ottamaan ollenkaan. Kannattaa varmaan jättää koko liike pois.

Aizmo sanoi:
yritänkö vain liian isoja painoja repiä
Jos sulla 6 nostoa menee niin ei ainakaan voi liian isoista painoista olla kyse :) Ykösissä tuota vintin pimenemistä tuppaa yleensä tapahtua.

insect sanoi:
:offtopic: Sun iässäsi kannattaa kyllä miettiä, lähteekö niitä mave ykkösiä ottamaan ollenkaan. Kannattaa varmaan jättää koko liike pois.

Ai sillä perusteella pitää jättää maastaveto pois ku ikää on vasta 15 vuotta?

insect: nojoo..kyllä miun mielestä voi jo 14-15 vuotiaana alotella maven ja kyykynkin tekemisen ihan isoilla painoilla lyhyempääkin sarjaa ja omalla kohalla tuo pituuskasvu loppu jo pari vuotta sitten..

edit:kukaan ei oo muuten vastannu, et voiko vyön käyttö olla osa syynä tuohon pyörryttämiseen? jos se puristaa vaikka verisuonia tai jotain..heittäkää mädällä flyygelillä jos aivan mehtään menee miun pohdiskelut.. :D

Noh jos sen vyön pistää noston ajaksi aivan pirun tiukalle niin voihan se hengitystä vaikeuttaa osaltaan. Sarjan/noston jälkeen vyö pois niin voi paremmin hengitelläkkin :) Tuskin sitä koko ajan kannattaa kireällä pitää varsinkin jos on hengästynyt olo.

Vapaasielu sanoi:
insect: nojoo..kyllä miun mielestä voi jo 14-15 vuotiaana alotella maven ja kyykynkin tekemisen ihan isoilla painoilla lyhyempääkin sarjaa ja omalla kohalla tuo pituuskasvu loppu jo pari vuotta sitten..

edit:kukaan ei oo muuten vastannu, et voiko vyön käyttö olla osa syynä tuohon pyörryttämiseen? jos se puristaa vaikka verisuonia tai jotain..heittäkää mädällä flyygelillä jos aivan mehtään menee miun pohdiskelut.. :D

Pää on sydämen yläpuolella ja vyö sen alapuolella, joten tuskin vyö suoranaisesti estää verenkiertoa ;). Vatsaa ja lantiota voi puristaa, mutta en usko pyörtymisen johtuvan siitä.

Mavessa taitavat forkut pettää ennen päätä, remmeillä voi hiukan heikottaa kovemmissa :) Ykkösellä ottaa, mutta niitä harvoin teen. Tosin kyllä kyykyssä, tanko epäkkäiden päällä enemmän ottaa jos hengitys menee hiukan sotkuun ja tanko puristaa..pitkällä sarjalla hötö fiilis on osa nautintoa.

Vapaasielu sanoi:

Niin kyllä niitä mavea ja kyykkyä saa tehdä jos haluaa, mutta itse tekisin jotain 15-20 sarjoja. Jos nyt olet 15v ja pituuskasvusi loppui parivuotta sitten?? Olit siis jotain 13v kun saavutit pituushuippusi?? Nythän se kasvupyrähdys vasta alkaa. Itse olen vielä 19 vuotiaana kasvanut sentin..

insect sanoi:
Niin kyllä niitä mavea ja kyykkyä saa tehdä jos haluaa, mutta itse tekisin jotain 15-20 sarjoja. Jos nyt olet 15v ja pituuskasvusi loppui parivuotta sitten?? Olit siis jotain 13v kun saavutit pituushuippusi?? Nythän se kasvupyrähdys vasta alkaa. Itse olen vielä 19 vuotiaana kasvanut sentin..
Katsopas Vapaasielun profiili... Kyllä hän jo ihan aikuisen pituinen on, mutta totta on, että hän saattaa tuostakin vielä kasvaa jonkun verran.

insect sanoi:
miulla tuntuu et pidemmissä sarjoissa alkaa uupumuksen myötä tekniikka pettämään pidemmissä sarjoissa.. ja kasvupyrähdys tuli joskus 12 vuotiaana..yhen kesäloman aikana n.pariin kuukauteen tuli 12-13cm.. :hyper: :D

että tuskin tästä kasvetaan..

insect sanoi:
joo kyllä itelläkin tota pituutta näyttäis vielä tulevan ja sehän tässä harmittaakin kun ei varmasti tiedä millon se loppuu :itku:

Robby.R sanoi:
Miten maastaveto vaikuttaa pituuskasvuun negatiivisesti,kerro äkkiä:D
eihän mitään raskaita vartalon ojentajiin kohdistuvia liikkeitä suositella kasvaville nuorille, koska ne rasittaa selkärankaa tai jotain vastaavaa..mutta enhän minä näistä mitään tiedä.. :D
eikös kuitenkin suurinosa esim. painijoista ja voimalijoista jotka on nuorena alottanu ole aikas lyhyitä ihmisiä..

Oon kanssa vihdoinkin ottanut ton maven treeniin mukaan. Antakaas kokeneemmat hyviä vinkkejä miten siitä saa maksimaalisen hyödyn irti? Toistot ja sarjat? Mitä pitää huomioida liikettä suorittaessa alusta loppuun? Kannattaako negatiiviseen osuuteen hukata energiaa? Remmeillä vai ilman? Mitkä lihasryhmät ja liikkeet mavetreenin yhteydessä? Etc... Täällä on joskus ollut yleispätevä threadi mavesta, mutten löytänyt...

Back
Ylös Bottom