Vinopenkkituloksista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ilc81
  • Aloitettu Aloitettu
Päivitystä.

Vinopenkistä tullut parhaimmillaan 105x6.

Tällä haavaa menee 90 kiloa sarjana. 36-kilosia käsipainoja tulee kans sillon tällön veivattua.

Kipi I sanoi:
Koittakaa paljonko saatte ylikapeassa penkissä siten että pikkurillit on siinä mistä alkaa karhennus? Itse 10x100kg. Tällä saa kyllä ojentajat kipeiksi :)

Mun normipenkin oteleveys on etusormet karhennuksilla :D
Saan tolla pikkurillit karhennuksilla 10x70kg..
Ojentajissa jonkun verran enempi potkua :hyper:

Kumma, kun joskus olen koittanut normipenkin jälkeen tehdä sarjaa vinopenkissä, niin painot ovat siinä reilusti pienemmät kun normissa. Eli jos normissa olis vaikka 65-60 kg niin vinopenkissä olis jotain 45-55... Vinopenkkiä teen käsipainoilla, ja nykyyän Maikin 2*6 jälkeen tulee 24kg*9*7 tyyliin. Vinopenkkiä en ole tehnyt tangolla kun joku 4 kertaa...

Weak sanoi:
Kumma, kun joskus olen koittanut normipenkin jälkeen tehdä sarjaa vinopenkissä, niin painot ovat siinä reilusti pienemmät kun normissa. Eli jos normissa olis vaikka 65-60 kg niin vinopenkissä olis jotain 45-55... Vinopenkkiä teen käsipainoilla, ja nykyyän Maikin 2*6 jälkeen tulee 24kg*9*7 tyyliin. Vinopenkkiä en ole tehnyt tangolla kun joku 4 kertaa...

Sama juttu minullakin. Vinopenkki ei kulje penkkitreenin jälkeen ollenkaan. Ja mikä oudointa, kp vinopenkki on minulla 2x6x32,5 kg penkkitreenin jälkeen ja tangolla 2x6x60 kg. Yritän kyllä urhoollisesti tehdä sen vinopenkinkin rintapäivänä, mutta kai se on hyväksyttävä, ettei kovia painoja siinä voi käyttää.

n.70kgx8 ja maksimia en ole kokeillut. Normipenkkiä en ole tehnyt vajaaseen vuoteen kuin pari kolme kertaa. Salilla käynyt saman vajaan vuoden.

Täytyy ottaa vapailla käsipainoilla ohjelmaan mukaan. En ole koskaan tehnyt vinopenkkiä käsipainoilla, joten onko siinä jotain erityistä mitä pitää ottaa huomioon? Muutakuin että harjoittelee vähän pienemmillä painoilla ihan ekat kerrat, niin oppii tekemään ja saa tuntumaa.

Itse punnerran vinopenkissä (kulma noin 30-40 astetta) sarjoja suuremmilla tai ainakin yhtä suurilla painoilla kuin tasapenkillä. Lienee aika harvinaista, löytyykö vastaavia treenareita? Myös pystypunnerruksessa painot ehkä prosentuaalisesti keskivertoa korkeammat verrattuna penkkipunnerrukseen (noin 80 prosenttia penkin painoista). Tasapenkillä kyllä nostot lähinnä tyyliä sotilaspenkki, mutta kuitenkin. Tasapenkki ei vaan jostain syystä sovellu minulle.

EDIT: Ja rinta muutenkin kehityksessä pahasti jäljessä, vaikka olen kokeillut vuosien saatossa todella monia tapoja treenata rintaa!

Flesh, meitsillä on kans rinta tosi kämänen suhteessa muihin lihaksiin (vaikka ei niissäkään toistaiseksi kauheasti kehumista ole), mutta kyllä vinopena on silti sen ~15 kiloa normia jäljessä. Tämänhetkisessä reenissä tosin ei ole normipenaa ollenkaan vaan sen tilalla vino, joten eiköhän tässä keretä sekin kiinni ottamaan...

Tupla-J sanoi:
Flesh, meitsillä on kans rinta tosi kämänen suhteessa muihin lihaksiin (vaikka ei niissäkään toistaiseksi kauheasti kehumista ole), mutta kyllä vinopena on silti sen ~15 kiloa normia jäljessä. Tämänhetkisessä reenissä tosin ei ole normipenaa ollenkaan vaan sen tilalla vino, joten eiköhän tässä keretä sekin kiinni ottamaan...

Hauska kuulla etten ole ainoa "friikki":) Ehkä meillä on vaan etuolkapäät niin dominoivat, että rinta ei kehity halutussa tahdissa. Valitettavasti olkapääongelmat ovat pakottaneet mut jättämään raskaammat punnerrukset toistaiseksi vähemmälle. Jahka saan olkapäät kuntoon, niin panostan hetken alakaltevaan penkkiin, jolla saan punnerrusliikkeistä ylivoimaisesti parhaiten tuntuman juuri rintaan.

kyllä se vinopenkki yleensä n20kiloa tulee normipenkkiä jäljessä suurimmalla osalla, toki riippuu hiukan kilomääristäkin millä tehdään. friikit on sitten erikseen:)

Back
Ylös Bottom