Vinopenkin oikea asento?

Elikkäs vinarin kulmasta kysyisin että mikä se oikea asteluku nyt on,kun jotkut väittää että ihan pieni kulma jotain 10-15 astetta pitäs olla ja jotkut taasen on sitä mieltä että kunnolla sitä kulmaa siihen penkkiin.
Itte olen pitänyt sellaista 35-40 astetta.Esimerkkejä,faktaa otetaan kiitollisena vastaan.

Oon käsittänyt, että yli 45 astetta kuormittaa olkapäitä jo enempi suhteessa rintaan eli alle sen olisi hyvä kulma. Itse olen käyttänyt noin 30 asteista kulmaa.

Joo,ei missään nimessä yli 45 astetta,jos rintaa treenataan.
Kumpikohan olis parempi tanko vai käsipainot jos lihasmassaa halutaan?

Oon käsittänyt, että yli 45 astetta kuormittaa olkapäitä jo enempi suhteessa rintaan eli alle sen olisi hyvä kulma. Itse olen käyttänyt noin 30 asteista kulmaa.

öö no jaa mulle toi 45 on just se passeli mikä tuo ylärintaan sitä polttoa jos vähänkin lasken nii menee se paras hyöty siitä pois. Ja nii mulle ei ota yhtään olkapäähän jos se on siinä 45 astees mut jos sitä säätää viel korkeemmalle nii sit se rupee menee olkapäihin.

Joo,ei missään nimessä yli 45 astetta,jos rintaa treenataan.
Kumpikohan olis parempi tanko vai käsipainot jos lihasmassaa halutaan?

Hyvä liike mun mielestä niin käsipainoilla kuin tangollakin. Kannattaa vaikka vaihtaa välillä silleen, että tekee jonkun aikaa käsipainoilla ja sitten joskus kun rupee kyllästyttämään niin tangolla. Ite teen nykyisessä ohjelmassa vain käsipainoilla ja tuntuu ihan toimivalta liikkeeltä. Tangolla tehtäessä on kuitenkin IMO helpompi käsitellä suurempiakin painoja.
öö no jaa mulle toi 45 on just se passeli mikä tuo ylärintaan sitä polttoa jos vähänkin lasken nii menee se paras hyöty siitä pois. Ja nii mulle ei ota yhtään olkapäähän jos se on siinä 45 astees mut jos sitä säätää viel korkeemmalle nii sit se rupee menee olkapäihin.
Juu, noh kai se on ihan yksilöllistäkin. :) Toi nyt oli vaan mun mielipide muiden joukossa.

Mulla on joku 20-30 astetta se kulma, en tiiä tarkalleen. Yhtään jyrkemmäks en sitä laittais, koska rintaa siinä treenataan, ei olkapäitä. Vaikee kuvitella tolla 45 asteellakaan, että rasitus olis enimmäkseen rinnalla. Kaipa se on niin yksilöllistä sitte.

Kokeiltu on 30 astetta, ja se tuntuu enemmän tasapenkiltä ku vinolta. 45 on mulle paras, sillä saan poltteen ja pumpin parhaiten ylärintaan:)

Kokeiltu on 30 astetta, ja se tuntuu enemmän tasapenkiltä ku vinolta. 45 on mulle paras, sillä saan poltteen ja pumpin parhaiten ylärintaan:)

oon ihaa samaa mieltä:) rinnalle toki saa alhaisemmalla asteella poltetta, mutta ylärinnalle kyl 45 asteen kulma on omiaan:) :D

Tässä ei ole yhtä kultaista keskitietä, valitettavasti. Jotkut tykkäävät tehdä 10 asteen kulmassa, jotkut taas tykkäävät 45 asteen kulmasta tai sanotaanko näin, että rinta ottaa parhaiten hittiä heillä noissa kulmissa. Itse teen noin 10-20.

Kannattaa muistaa sekin, että jonkun 45 astetta ei välttämättä ole toisen 45 astetta tai oikeasti 45 astetta. Olen nähnyt kaikkea väliltä 30 ja päälle 50 sanottavan 45 asteeksi.

Suosin penkkiä tehtäväksi suht eri kulmissa (0-45 kaikki käy), myös alavinopenkkiä kannattaa kokeilla jos mahdollista.

Itellä tuo 30 asteen kulma ottaa parhaiten rintaa. Jos teen 45 asteen kulmassa niin olkapäät on mukana :)

Koska haluan tehdä vissin eron pystypunnerruksen ja vinopenkin välille, niin käytän itse myös noin 30 asteen kulmaa. Olen huomannut, että suuremmalla kulmalla pystypunnerruksen tekemisestä heti perään ei tahdo tulla enää mitään, kun olkapäät ovat lopussa vinopenasta.

Back
Ylös Bottom