Vinkkejä?

Moro kaikille vaan.eli tilanne olis tää et mulla on penkki+tanko+lätkät ainoastaan ni minkälaisella ohjelmalla olis järkee vääntää treenejä ku mahollisuutta salille ei tälhetkel oo.eli pelkkä penkki.Jos viisaammat kehtaatte neuvoo mahollisimman monipuolisen ohjelman.KIITOS

Ja sun tavotteet oli?
Näin mutulla heittäen mä henk. koht. tekisin noilla vermeillä jollain järkevällä systeemillä vaihdellen rinnallevetoa (ja/tai työntöä), tempausta, etukyykkyä (sellaisilla painoilla jotka saa vielä vedettyä rinnalle), mavea, penkkiä, pystäreitä ja kulmasoutua. Esim. yhdessä treenissä olympianostot lyhyinä tiukkoina setteinä ja toisessa muut mainitut pidempinä sarjoina, ja näitä vuorotellen vaikka kolme-neljä kertaa viikkoon riippuen miten kerkiää palautua. Lisäks jotain vatsoja ehkä.
Ei huono idea imo toi mukailtu G6:kaan.

no suurimmat tavotteet on päästä takas ns. rantakuntoon ku joskus ollu hyvässäkin (kts.kilpanyrkkeily 7,5 vuotta) ja saaha tuo paskamaha poies :).

Jotain tempausta nyt on aivan turha lähteä tekemään, jos lähtötaso on ns. peruskuntoilija eikä tavoitetta tehdä painonnostoa ole. Se on jo tekniikaltaan niin vaikea liike että aika jonka siihen käyttää voi käyttää paaaljon järkevämminkin. Toki esim. kepillä/tangolla lämmittelyliikkeenä ihan ok, samallahan sitä tekniikkaakin voi tehdä. Ja keskivartaloa kannattaa treenata aina. Olutmaha tosin lähteää vain ruokavaliota siistimällä, mutta treenaamalla korsetin rautaiseksi vältät monet loukkaantumiset nyt ja myöhemmin.

Jotain tempausta nyt on aivan turha lähteä tekemään, jos lähtötaso on ns. peruskuntoilija eikä tavoitetta tehdä painonnostoa ole. Se on jo tekniikaltaan niin vaikea liike että aika jonka siihen käyttää voi käyttää paaaljon järkevämminkin. Toki esim. kepillä/tangolla lämmittelyliikkeenä ihan ok, samallahan sitä tekniikkaakin voi tehdä. Ja keskivartaloa kannattaa treenata aina. Olutmaha tosin lähteää vain ruokavaliota siistimällä, mutta treenaamalla korsetin rautaiseksi vältät monet loukkaantumiset nyt ja myöhemmin.
Jep, samaa mieltä. Sanoinkin mitä itse lähtisin tekemään mun tavoitteilla, koska aloittajan tavoitteet ei ollu tiedossa. :)
Peruskuntoilijalle lienee tärkeintä, että tekee tasapuolisesti kaikkia pääliikesuuntia ja isoihin moninivelliikkeisiin panostaen, mikä nyt tuleekin aika luontevasti noilla välineillä. Tankohommien avuksi voi ottaa kehonpainoliikkeitä. Mahaan auttaa myös syvien vatsalihasten ja ryhdin parantaminen.

Back
Ylös Bottom