vinkkejä ylikunnon voittamiseksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Asser
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko joku huomannut, että joku vitamiini(esim. b-vitamiinit), lisäravinne tai lääkeaine olisi vähentänyt ylikuntoon menemistä? Ensisijainen apu on aina treenin
ja levon oikea suhde, mutta kiinnostaisi löytää muitakin apuja.

Itsellä on tässä kanssa ylikunnon(?) kanssa ongelmia. ei saa illalla unta ja on näin ollen väsynyt ja lepopulssi on noussut noin 15 iskulla ja verenpaine LASKENUT!?!? ja tähän oloon vielä päälle koulutehtävät joiden takaraja lähestyy ja tosiaan jatkunut väsymys. olen syönyt yli kulutuksen ja ottanut rauhallisesti ja tällä viikolla yritin maanantaina rauhallisesti reenailla mutta ei oikein onnistunut. tätä oloa tosiaan jatkunut noin 3viikkoa.
no eipä tässä mitään sanomaa ollut mutta olipahan pakko avautua :D

pla sanoi:
Itsellä on tässä kanssa ylikunnon(?) kanssa ongelmia. ei saa illalla unta ja on näin ollen väsynyt ja lepopulssi on noussut noin 15 iskulla ja verenpaine LASKENUT!?!? ja tähän oloon vielä päälle koulutehtävät joiden takaraja lähestyy ja tosiaan jatkunut väsymys. olen syönyt yli kulutuksen ja ottanut rauhallisesti ja tällä viikolla yritin maanantaina rauhallisesti reenailla mutta ei oikein onnistunut. tätä oloa tosiaan jatkunut noin 3viikkoa.
no eipä tässä mitään sanomaa ollut mutta olipahan pakko avautua :D

3viikkoa. nyt kannattaa viimeistään jo keventää treeniä. mitä pidemmälle ajat sen ylikuntosi sitä kauemmin sieltä kestää tulla takaisin. kevyt treeni on päälle kyllä aika peeaata kun pitää heilutella pikkupainoja, mutta pidemmän päälle kannattaa.

erkjetter sanoi:
3viikkoa. nyt kannattaa viimeistään jo keventää treeniä. mitä pidemmälle ajat sen ylikuntosi sitä kauemmin sieltä kestää tulla takaisin. kevyt treeni on päälle kyllä aika peeaata kun pitää heilutella pikkupainoja, mutta pidemmän päälle kannattaa.

siis olen tässä ottanut 2 viikkoo täyttä lomaa ja nyt maanantaina kävin hilupainoilla reenailemassa.

Itsellä on kestänyt nyt 3kk. Pari ekaa kuukautta oli täyttä tuskaa kun ei ollut elämässä muuta kuin urheilu mutta onneksi nyt on vähän tullut jo järkeä päähän. Itse olen yrittänyt hoitaa tätä venyttelemällä, illalla laitan jalkoihin kylmä geeli että ne edes vähän rauhoittuisi ja joskus otan myös särkylääkkeen ennen nukkumaan menoa. Hierojalla on kanssa tullut käytyä että toi selkä vähän aukeisi. Ei tässä nyt muuta auta kuin jatkaa samaan malliin ja toivoa että tästä joskus parantuisi ja olisi vielä motivaatiota alkaa treenaamaan. Siellä salilla on sitten turha käydä kokeilemassa että olisiko nyt jo kunnossa jos ei ole aivan varma siitä, ei ne tulokset siitä kuitenkaan kovinkaan äkkiä häviä. Pitää nyt vaan paljo :zzzz:

pla sanoi:
siis olen tässä ottanut 2 viikkoo täyttä lomaa ja nyt maanantaina kävin hilupainoilla reenailemassa.

käy vaan niillä hilupainoilla treenaamassa ja syö oikeen urakalla. aktiivinen palautuminen (kevyt treeni,kevyt liikunta...) on parempaa kuin passiivinen (sohva)

Airwalk sanoi:
Itsellä on kestänyt nyt 3kk. Pari ekaa kuukautta oli täyttä tuskaa kun ei ollut elämässä muuta kuin urheilu mutta onneksi nyt on vähän tullut jo järkeä päähän. Itse olen yrittänyt hoitaa tätä venyttelemällä, illalla laitan jalkoihin kylmä geeli että ne edes vähän rauhoittuisi ja joskus otan myös särkylääkkeen ennen nukkumaan menoa. Hierojalla on kanssa tullut käytyä että toi selkä vähän aukeisi. Ei tässä nyt muuta auta kuin jatkaa samaan malliin ja toivoa että tästä joskus parantuisi ja olisi vielä motivaatiota alkaa treenaamaan. Siellä salilla on sitten turha käydä kokeilemassa että olisiko nyt jo kunnossa jos ei ole aivan varma siitä, ei ne tulokset siitä kuitenkaan kovinkaan äkkiä häviä. Pitää nyt vaan paljo :zzzz:

Mulla hyvinkin samankaltaisia ongelmia. Et jaksais vähän tarkentaa noita sun oireita?

On tullut läheltä nähtyä tapaus, jossa on vuoden ajan oltu niin kovassa ylirasitustilassa, että ilman unilääkkeitä ei ollut puhettakaan nukkumisesta. Asiaa edesauttaa tietenkin, että kyseessä oli urheilemalla elantonsa tienaava kaveri, jolle ei oikein voi ehdottaa että "Jouko, jätätkö nyt sen illan matsin väliin ja tuut juomaan mamman kanssa vähän kaakaota". Mutta tosiaan on eriasia puhua kenenkään sunnuntai-bodarin ylikunnosta ja huippu-urheilijan kroonistuneesta ylirasitustilasta. Tosi vaikeita juttuja.

kohtis sanoi:
Mulla hyvinkin samankaltaisia ongelmia. Et jaksais vähän tarkentaa noita sun oireita?

Oireet itselläni on että paikat menevät ihan itsestään jumiin vaikka ei olisi mitään tehnyt ja sitten välillä ne ovat taas melkein normaalit. Syke nousee todella helpolla ja alkaa hikoileen myös normaalia helpommin. Mielentilan heittely on ollut myös yleistä. Ehkä kaikista ärsyttävintä on ollut jalkojen kramppaus, eikä ole tuntunut auttavan vaikka on juonut vettä ja syönyt magnesiumia...:curs:

Mulla on kanssa luultavasti tullut ylikunto :curs: . Leposyke noussut n.15-20 ja verenpaine entistä korkeammalla elintapojen parantamisesta huolimatta. Syy tähän oli liika treenaus: Navy seal-rääkkiohjelmaa (3. viikko menossa) + 2-3 taistelulajiharjoitusta/viikko ja kouluun täytyy herätä liian aikaisin. Eli nyt varmaan kannattaisi ruveta syömään hyvin, tehdä vain kevyttä treeniä ja harvemmin, nukkua pitempiä yöunia ja käyttämään jatkossa palautusjuomia mikäli tästä lähitulevaisuudessa päästään eroon vai?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Darkwanderer388 sanoi:
Mulla on kanssa luultavasti tullut ylikunto :curs: . Leposyke noussut n.15-20 ja verenpaine entistä korkeammalla elintapojen parantamisesta huolimatta. Syy tähän oli liika treenaus: Navy seal-rääkkiohjelmaa (3. viikko menossa) + 2-3 taistelulajiharjoitusta/viikko ja kouluun täytyy herätä liian aikaisin. Eli nyt varmaan kannattaisi ruveta syömään hyvin, tehdä vain kevyttä treeniä ja harvemmin, nukkua pitempiä yöunia ja käyttämään jatkossa palautusjuomia mikäli tästä lähitulevaisuudessa päästään eroon vai?

jep. lisää lepoa ja ravintoa ja hölläät treeniä

Treeni ilman palkkaria hajottaa ja silpoo lihasta.:evil: etenkin jos treenaa usein ja kovaa ilman palkkaria. Vähempi stressaaminen elämän asioissa ois kanssa hyvä tapa vähentää ylikuntoriskiä ja helpottaa siitä pois pääsyä. Ja ne oikeat lepopäivät... ilman kaikenmaailman aerooopista..venytellen vaan:)

Kuinkakohan suuri merkitys ruokavaliolla on nimenomaan HERMOSTON palautumiseen? Lihasten palautumiseen ruokavaliolla on tietysti selvä yhteys, mutta miten on hermoston laita? Oikeastaan tyhmä kysymys, sillä kyllä se taitaa olla päivän selvää, että voi treenata "kovempaa" reiluilla pluskaloreilla kuin miinuskaloreilla, joutumatta hermostolliseen ylikuntotilaan.

Mutta miten käytännössä ruokavalio vaikuttaa hermoston palautumiseen? Ei sotketa lihasten palautumista nyt tähän. :)

Chad Waterbury neuvoo:

Note to All: I've already received many questions regarding CNS recovery, so I'll answer the query by listing 5 important steps to better CNS recovery:

1. Naps - take a 20-30 minute nap each day. If you aren't getting 7-8 hours of sleep each night, then increase your nap duration up to 2 hours. The best time for your CNS recovery nap is 1-4 hours after your workout. The 1-4 window is not imperative; anytime after your workout is beneficial.

2. Yoga/Meditation - any event that causes your mind to relax will promote CNS recovery. Merely lying down in a quiet room and stretching will help. Yoga is great for those who need a structured routine.
Obviously, decreasing life stressors falls into this category, but we all know how tough that is!

3. ZMA - take ZMA each night and you'll greatly improve your recovery by promoting CNS relaxation and deeper sleep.

4. Power Drive - this supplement can help you pre-workout, but it can also potentially help your CNS recover if taken after the workout. This technique works especially well for 2x/day trainees. It doesn't work especially well if your nap time is immediately after your workout, so plan accordingly.

5. Fish Oils - healthy fats promote CNS recovery. Hell, fish oils help with damn-near everything (cerebral function, immune system, cardiovascular health, metabolism, fat loss, muscle growth, etc)! Take them!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom